Buketräff med häst och vagn?

Ja, jag har börjat i alla fall.
Vissa vägar är spärrade med färister man inte kommer runt, på ett par ställen finns det vägbommar som man kan klämma sig förbi med rockard iaf. Ett ställe har en vägbom som verkar vara olåst för det mesta, men är den låst så måste man nog spänna ifrån för att ta sig fram. Det finns en stig som jag inte provat än, den ser lovande ut så man kunde få till en bra sväng.
Just nu är den längsta sväng jag vet som funkar på ca 15 km, den tar ett par timmar totalt, med skritt och trav och lite galopp. En ganska stor del av sträckan blir samma fram och tillbaka, med en ögla på slutet typ. (släta)Grus och sandvägar. Passerar genom ett kostall, så inga kosserädda pållar isf ;)

Hur ser det ut hos dig då?
Hos mig är det massor med körvägar. Vi har västmanlands ridled strax utanför stallet=) gården har massa platser för släp och man slipper backa med de om man inte vill utan kan köra runt=) Kanske ska köra hos mig ändå? nu ska ju värmen komma så få köra snart jag kan nästa helg eller ja jag kan i veckorna med för jag har semester=)
 
Hos mig är det massor med körvägar. Vi har västmanlands ridled strax utanför stallet=) gården har massa platser för släp och man slipper backa med de om man inte vill utan kan köra runt=) Kanske ska köra hos mig ändå? nu ska ju värmen komma så få köra snart jag kan nästa helg eller ja jag kan i veckorna med för jag har semester=)
Ja, då är väl det enklast :)
Nästa vecka har vi semester må-on, så då kan vi närsom.
Nästa helg har vi ev tänkt åka bort, men inget spikat än.
Helgen efter det tänkte vi åka till Rättvik och kolla på Dala sommarkörmeeting :)
Sen har vi ett par veckor semester i mitten på augusti också.
Hur ser det ut för er andra?
 
Ja, då är väl det enklast :)
Nästa vecka har vi semester må-on, så då kan vi närsom.
Nästa helg har vi ev tänkt åka bort, men inget spikat än.
Helgen efter det tänkte vi åka till Rättvik och kolla på Dala sommarkörmeeting :)
Sen har vi ett par veckor semester i mitten på augusti också.
Hur ser det ut för er andra?
Jag har bara semester 2 veckor till men kan de flesta helger så det är väl bara att man tar en Lördag annars=)
 
Jag har semester om en vecka men reser nog en del. Bestäm dag ni så får vi se om jag kan. Oftast kan jag fixa och trixa med mina tider en hel del.
 
Funkar för oss!

Super ska vi boka den dagen då? Så får vi se vilka som kan hänga med oss helt enkelt.

Så den 2 Augusti i Västerås har vi en liten buketräff för oss körnissar=) ja man får ju hänga med och rida om man vill om man inte kan få med sin vagn.
Jag har en vagn jag kan låna ut till c- liten-d-ponny.
För vägbeskrivning så skicka ett PM:)
 
Super ska vi boka den dagen då? Så får vi se vilka som kan hänga med oss helt enkelt.

Så den 2 Augusti i Västerås har vi en liten buketräff för oss körnissar=) ja man får ju hänga med och rida om man vill om man inte kan få med sin vagn.
Jag har en vagn jag kan låna ut till c- liten-d-ponny.
För vägbeskrivning så skicka ett PM:)
Super, bokar in!!
 
@Nielaa
Vi måste avboka tyvärr, jag är inte helt säker på att ponnyn känns helt fräsch. Vill inte köra honom för hårt innan han är kollad... :(
 
Ahh ja de förstår jag. Vad är de som har hänt?=(
Han är nog bara lite överansträngd, blev lite väl tjock i början av sommaren och vi har kört på rätt hårt med honom för att få honom i bättre form. Har ju varit rätt hårt i backen så jag kan tänka mig att han känner av hovlederna eller nått, blev samma förra året.
Ingen stor grej, sist fick vi bara en liten kur metacam + att man får anpassa underlaget ett tag.
 
Han är nog bara lite överansträngd, blev lite väl tjock i början av sommaren och vi har kört på rätt hårt med honom för att få honom i bättre form. Har ju varit rätt hårt i backen så jag kan tänka mig att han känner av hovlederna eller nått, blev samma förra året.
Ingen stor grej, sist fick vi bara en liten kur metacam + att man får anpassa underlaget ett tag.

@skuggi vad tråkigt att höra! Jag hade nästan löst allt så hade kunnat hänga med. Hoppas det blir fler tillfällen!

Om nån skulle vilja komma hit (Upplands-Bro) på körträff finns vagn eller häst+vagn att låna.:)
 
Lurar på att ta en två dagars tur i Håbo Kommun i början av nästa vecka. Lite sent varsel, jag vet:o men om nån skulle vara sugen på att hänga med är det bara att skicka ett PM!
 
Lurar på att ta en två dagars tur i Håbo Kommun i början av nästa vecka. Lite sent varsel, jag vet:o men om nån skulle vara sugen på att hänga med är det bara att skicka ett PM!

Jag har inge släp numera, nytt skall köpas till våren. Så har svårt å komma iväg nu ett tag.
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 126
Senast: Twihard
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 259
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 935
Senast: Cambrie
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 578
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp