Bygga hinderstöd!

Gyllene

Trådstartare
Hejl!
Jag planerar att utöka min lilla hinderpark här hemma och behöver framförallt tips på hur man kan bygga sk sockerbitar. Jag vill helst att man ska kunna ändra höjden genom att vända på dem lr liknande. Viktigast av allt är dock att man ska kunna riva och bommen ramlar ner, jag är alltid livrädd för att hindret ska "stanna kvar" och inte hänga med:crazy:
Jag har sedan innan byggt vanliga kryss av plankor och använt som sockerbitar, och så har jag vanliga hinderstöd byggda i trä.
Om ni har tips lr idéer för lite titthinder vill jag gärna veta, min nya ponny är nämligen väldigt tittig av sig:D
 
När jag var ung och inte hade råd att köpa riktiga sockerbitar i plast byggde jag om du tänker dig två träbitar som ett kryss, på ena sidan sattes en träbit på låg höjd, typ upphöjd bom och på andra sidan kanske 20-30 cm hög ytterligare en träbit. Det gick alltså att vända dessa beroende på hur man ville ha dem. Funkade superbra.
Jag sätter aldrig bommen så att den sitter fast utan låter det finnas en biten bit från stödet till bommen så att den enkelt kan rulla ner om hästen slår i. Om du söker på forumet fanns det rätt nyligen en tråd om tips på titthinder.
 
Ikeas kökspallar. De som brukar användas som uppstigningspall.

2-3 olika nivåer och lätta att flytta på. Min väninna har 4st. Tänkte om man ille bygga själv kan man ta det som mall.
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 348
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Jag skulle vilja bygga egna "hästhinder" till barnen som leker mycket häst. Bommarna antar jag att man kan göra av rundstav, men jag...
Svar
6
· Visningar
4 427
Senast: Amha
·
Anläggning Jag behöver hjälp att tänka! Vi flyttade till en liten hästgård i början av året. Det befintliga stallet är litet(!!) och gammalt...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
25 111
Senast: Buck
·
Anläggning Nu börjar vi så smått att fundera på hur vi ska renovera stallet jag står i. Metallskenorna som ekplankorna står i, har börjat rosta...
Svar
0
· Visningar
1 807
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp