Bukefalos 28 år!

Carl Hester-clinic (+ cob)

Nu har jag hört så många som varit där så jag ångrar att jag inte tog semester och åkte dit :D Men får se det på horse1 sedan.. om dom kommer sända det? Min källa angående det är ju inte jättepålitlig. :cautious:
 
Alltså, anledningen de gav till att man inte fick filma var att ryttarna inte ville att det skulle spridas, så då känns det ju konstigt om det skulle sändas efteråt? Men jag vet inte, har inte hört om någon sändning. Bara om George Morris-clinicen.
 
@Deimion Tack, kul att höra :)
halvknapp

Nu när jag läser det i efterhand så inser jag att jag hade kunnat vidareutveckla mycket och förklara mer ingående. Men då hade jag nog suttit här hela natten. :angel:
Så är det något som behöver förtydligas eller låter knasigt så säg till! Ska se om jag orkar fylla på med mer imorgon.
 
Alltså, anledningen de gav till att man inte fick filma var att ryttarna inte ville att det skulle spridas, så då känns det ju konstigt om det skulle sändas efteråt? Men jag vet inte, har inte hört om någon sändning. Bara om George Morris-clinicen.

Typiskt dressyrryttare.. Varför är man ens med på en clinic om man är så jädra rädd för att det ska spridas? För att folk ska höra att dom får kritik ? Suck... Har aldrig hört några hoppryttare ställa dom kraven! George Morris clinicen sänds redan på horse1 och där fick väl en del rejäl kritik, herr Morris är ju inte direkt len i truten ;)
 
(inser att min "platta" i första inlägget som skulle upp var fläta. Tur jag är kass på engelska för bla det har jag ju hört tusen gånger utan att få en bra egen bild :D)

Fast det är inte helt fel det du sa först, om att man ska kunna se nackstycket. Det uttrycket använder min dressyrtränare ofta. Iof har hon ju jobbat hos Carl men vet inte om det var just där hon fick det ifrån.
 
Någon som kommer ihåg vad han sade om hästarnas styva sida? Hur man skulle komma åt det?
Lika kontakt på båda tyglarna, men sedan var det något om att istället för att hela tiden ställa hästen lite åt den styva sidan så skulle ena handen upp och in mot mitten lite. Ytter? Inner? Något mer?

Enligt Ridsports referat (om jag minns rätt) så sa han att man skulle höja innerhanden och rida öppna på volt åt det styva hållet.
 
Typiskt dressyrryttare.. Varför är man ens med på en clinic om man är så jädra rädd för att det ska spridas? För att folk ska höra att dom får kritik ? Suck... Har aldrig hört några hoppryttare ställa dom kraven! George Morris clinicen sänds redan på horse1 och där fick väl en del rejäl kritik, herr Morris är ju inte direkt len i truten ;)

...och det var ju 2500 pers där. Är man rädd för publik kritik kanske det är fel ställe att rida live?

Synd att det inte sänds, min tränare filmade dock korta bitar (:bow:) så jag har sett småklipp, men det hade varit grymt att fått ta del av hela.
 
Typiskt dressyrryttare.. Varför är man ens med på en clinic om man är så jädra rädd för att det ska spridas? För att folk ska höra att dom får kritik ? Suck... Har aldrig hört några hoppryttare ställa dom kraven! George Morris clinicen sänds redan på horse1 och där fick väl en del rejäl kritik, herr Morris är ju inte direkt len i truten ;)
Ja verkligen ... Men : Är det filmförbud på dressyrtävlingar svar nej ... Handlar nog mer om deltagare oavsett vilken clinic som tydligen inte är bekväma i träningssyfte att bli bedömda på sociala media utifrån träning. Å andra sidan är det inte unikt för just dressyr, väldigt många vill inte det när det är träning allmänt . Tror inte det handlar om ngt i sig utan mer skillnaden på tävling och träning , tävling är alltid publikt och det vet alla . Tydligen tog man i detta fall i beaktning deltagares preferenser , vad nu anledningarna var .
 
Märkligt att man inte respekterar när Carl Hester flera gånger bad om att man inte skulle filma. Jag hade gärna gjort det om man fick men tycker man ska respektera deras önskemål.
 
Jag håller med @Fenestra , ofint att inte acceptera hans vilja angående filmförbud.
Sen är det ju lite så också, att om vi ska ha clinics i Sverige med internationella stjärntränare så kostar det.
Och då får man betala för det man får, dvs vi 2500 som var i Flyinge i lördags gjorde clinicen möjlig :)
 
han sa en intressant sak precis i början också.
att han jobbar för att få hästar som går grand Prix/ hållbar hela vägen, och inte hästar för årgångstesterna...
Något många i vårt land borde ta sig en funderare över anser jag.

Jag har för mig att han i samma veva sa att de red lätt på 4 och 5 åringar. Enbart eller hur mycket uppfattade jag dock inte. Men han tyckte ju helt klart man kunde rida lätt i alla travrörelser och passage, piaff uppfattade jag inte något om dock.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp