Bukefalos 28 år!

"childerickopian" Santa Cruz Leopold

Sv: "childerickopian" Santa Cruz Leopold

Provade en på min häst när jag köpte childericen. Den var så vid i sätet så efter två varv i skritt fick jag ge upp :(
 
Sv: "childerickopian" Santa Cruz Leopold

Kl

Idag ska jag prova en leopold på min islandshäst och hoppas verkligen den passar.
Har ridit i en tidigare och tyckte den var jätteskön.
Efter att ha haft en microliten farmland ponciana i 6 år vill jag nu få plats i sadeln :)
(Sålde precis minihästen som var pytteliten, den jag har kvar är av större och sportigare modellen av islandshäst.)
 
Sv: "childerickopian" Santa Cruz Leopold

Puffar lite liv i den här tråden igen då jag kikat på Leopolden och Malmön ett tag och tyckt att båda verkar jättemjuka och trevliga. En bekant har också köpt en och är helt frälst.

Vad tror ni, skulle en Leopold/ Malmö passa den här ryggen? Eller är det helt kört. Läst igenom hela tråden här nu och lite annat och den ska ligger bra på relativt raka ryggar och hästar med mycket bogar.

Min halvblodsdam har ganska kort rygg och mycket rörelse i fronten och många sadlar bara glider fram. Behöver ha en 17,5-18" men har hört att de kan vara långa och "mycket" sadel på de här. Är kort men rund så behöver liten sadel för benen men stor för baken :p

Bilderna är inte helt nya, hon har breddat sig över rygg och bogar (mycket där). Kan tillägga att vi nu har en Tekna S-line vidd 33 (?) som ligger skit. För trång, för fel. :yuck:

20131122_094259_zps3127cb1a.jpg
[/URL][/IMG]

20131122_094412_zps5b6ecbe1.jpg
[/URL][/IMG]

20131122_094325_zps269d00c1.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: "childerickopian" Santa Cruz Leopold

Leopolden blir garanterat både för lång och för rak för den ryggen tyvärr.
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 063
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
520
Senast: pajaztar
·
Kropp & Själ Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och...
2
Svar
36
· Visningar
1 398
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp