Bukefalos 28 år!

Clear Round

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

*Natta*

Någon som vet ifall man får tävla Clear Rounder på ponny även om man är 'för gammal'?? :confused:
 
Sv: Clear Round

varssegod det bästa är att hör med klubben juh
 
Sv: Clear Round

ja, det är klart. men känns tryggt att veta att det förekommer iaf så dom inte trör att jag är helt knäpp när jag ringer och frågar :crazy:
 
Sv: Clear Round

Du kan nog ringa din klubb och fråga utan att de idiot förklarar dej!
Jag fick rida min b-ponny i CR på min gamla klubb när jag var för gammal för att tävla henne "på riktigt". Det var t o m klubben som frågade mej. Mest för att få ihop folk antar jag...
 
Sv: Clear Round

Jag har alltid fått göra det eftersom man inte tävlar mot andra i clear round, man tävlar ju bara mot sej själv..men man kan ju alltid kolla me klubben ju..
 
Sv: Clear Round

Har inte hört någon som blivit nekad att hoppa en clearround på ponny även om man är över 18år. Clearround är ju en utbildningsform att hoppning inför riktig tävling. Jag hoppar många ponnier på clearrounder runtomkring just i utbildningssyfte.
Men fråga på din ridklubb i alla fall.... :idea:

:banana:
 
Sv: Clear Round

Det brukar gå bra på klubbtävlingar, annars kan man göra som mej, tävla ponny(islandshäst har jag iofs men dom e små) som stor häst :smirk:
 
Sv: Clear Round

får man det? alltså, tävla ponny som stor häst? är inte så insatt i det här med tävlingar..
 
Sv: Clear Round

*Natta* skrev:
får man det? alltså, tävla ponny som stor häst? är inte så insatt i det här med tävlingar..

yep, det får du. men bara om ponnyn är över 138cm, har jag för mig...men är inte helt säker där...
 
Sv: Clear Round

Klart du får, däremot får man inte tävla stor häst som ponny men det är ganska givet då det hade varit så orättvist ;)
Har ingen aning om det finns en speciell mankhöjd som regel för att amn inte ska få tävla ponny som stor häst men på km brukar de vara överseende med sånt häst.
 
Sv: Clear Round

Inom RSF TROR jag att man inte ska tävla med en ponny när man är 18 år och över men det beror ju på från klubb till klubb.
-Clear Round-

MVH

Kakis:smirk:
 
Sv: Clear Round

Hejsan! Det är klart du får starta clear-round fast du är för gamal för din ponny! Är själv 35 år och tävlar min fjording (d-ponny) i cr som träning.
kram::banana:
 
Sv: Clear Round

EDIT: Såg nu att tråden är GANSKA gammal! :o

Fr.o.m. i år får överårig ryttare tävla ponny i hoppklasser i avdelning B, även om ponnyn inte är ungponny.

Med andra ord får du tävla både clear round och i avd. B i en "vanlig" klass, men det blir ju som en clear round då. Detta gäller på alla tävlingar, inte bara klubbtävlingar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling vilken färg är det på prisrosetterna på en clear round? är det fof blå/vit eller har de ändrat för såg någon som sa det:confused:
Svar
1
· Visningar
1 293
Senast: Marty
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 901
Senast: hhere
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 387
Senast: corzette
·
Tävling Jobbat på många ponny-tävlingar, och jag har slutat räkna hur många gånger jag sett pappor lyfta in ponnysar tillsammans... Gärna...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
9 763
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp