Cockerpoos ,varför så populära ?eller ?

Pälsen måste ju bli konstig, den feta underullen och sen pudelns lockar som inte fäller, förstår de få mycket problem med våteksem tex då :meh:
Dom få jag träffat har alla haft olika päls, har dock inte träffat någon som sett fällfri eller ens liknande pudelpäls !
En såg ut som en strävhårig tax i pälsen, en annan var vågig och len precis som en Cocker, en tredje hade bara som ett fluff-Bichon frise light.
 
Med mördande reklam går allt att sälja. Plus att de antagligen fortfarande är billigare än pudel.
Är de verkligen billigare än pudel? Sett tre annonser ute på blocket just nu där priserna är 17000, 20000 och 28000! :eek:. Kan inte förstå att folk är villiga att betala det!
 
Är de verkligen billigare än pudel? Sett tre annonser ute på blocket just nu där priserna är 17000, 20000 och 28000! :eek:. Kan inte förstå att folk är villiga att betala det!
Det är labradoodle eller goldendoodle du menar då va?
Cockerpoo har jag inte sett för över 12 000.

Labradoodlarna är väl mer för ett syfte , de blir ofta vårdhundar och har väl blivit poppis därifrån.
Cockerpoo känns bara som en Hollywoodfluga
 
Det är labradoodle eller goldendoodle du menar då va?
Cockerpoo har jag inte sett för över 12 000.

Labradoodlarna är väl mer för ett syfte , de blir ofta vårdhundar och har väl blivit poppis därifrån.
Cockerpoo känns bara som en Hollywoodfluga
Alltså, labradoodle är en lika stor fluga. De som driver vårdhundsskolan föder upp labradoodle, så klart att de tycker att de är lämpliga vårdhundar. Och tar 35' för dem, vilket är helt orimligt.
Undrar om man ens kan livförsäkra en blandras för 35'..?
 
Alltså, labradoodle är en lika stor fluga. De som driver vårdhundsskolan föder upp labradoodle, så klart att de tycker att de är lämpliga vårdhundar. Och tar 35' för dem, vilket är helt orimligt.
Undrar om man ens kan livförsäkra en blandras för 35'..?[/QUOTE

Ja när folk som ska ha dom som en vanlig hund köper dom för det priset verkar ju helt befängt
 
Det är nog bara en trend, vi har ju sett trender komma och gå inom hunderiet förut.
Nja, en lång trend på 60 år eller så. Från sidan cockerpoo sverige:
"Cockapoon, som den kallas i USA, har funnits i USA sedan 1950–60-talet."
"På våren 1999 bildades Cockapoo Club of America."

I Sverige började rasen växa fram i början på 90-talet.
 
Nja, en lång trend på 60 år eller så. Från sidan cockerpoo sverige:
"Cockapoon, som den kallas i USA, har funnits i USA sedan 1950–60-talet."
"På våren 1999 bildades Cockapoo Club of America."

I Sverige började rasen växa fram i början på 90-talet.
Blandrasen*

Den har ju inte varit lika populär sen 90-talet som den är nu. Vi har hunnit ha lagotto, pomeranian, chihuhuahua, schabrador etc trender under den tiden som den blandrasen varit en 'grej' i Sverige.
 
Blandrasen*

Den har ju inte varit lika populär sen 90-talet som den är nu. Vi har hunnit ha lagotto, pomeranian, chihuhuahua, schabrador etc trender under den tiden som den blandrasen varit en 'grej' i Sverige.
Ok, du menar så. Jag trodde att du menade att den skulle försvinna och det tror jag inte, eftersom den funnits så länge.

Var kan man se att det föds fler cocker poo nu än tidigare?
När jag tittar på sidan cocker poo sverige är det bara två uppfödare (av 22) som planerar valpar 2017. Det finns 2 aktuella kullar där alla valpar är tingade (6 + 7 valpar).
 
Senast ändrad:
Ok, du menar så. Jag trodde att du menade att den skulle försvinna och det tror jag inte eftersom den funnits så länge.
Nej, kommer alltid finnas folk som vill att det ska "bli" en ras*. Finns ju inget som kommer förbjuda folk från att blandrasavla, om man inte adopterar hela amerikansk hundhållning + fixar lagstiftning mot avel utan tillstånd från tex skk. Och det senare kommer (nog) aldrig hända.

Även om de inte vill att det ska bli en ras som blir godkänd i AKC/FCI eller liknande större organisation så vill de ju få en fällfri lockig spaniel eller retriever eller vad de nu blandar in. Och det får man ju bara genom att fortsätta avla på det som om det vore en ras. Dvs det genetiska uppblandandet som gör "blandraser friskare" försvinner snabbt.
 
Det är labradoodle eller goldendoodle du menar då va?
Cockerpoo har jag inte sett för över 12 000.

Labradoodlarna är väl mer för ett syfte , de blir ofta vårdhundar och har väl blivit poppis därifrån.
Cockerpoo känns bara som en Hollywoodfluga
Ah sorry förväxlade de olika poo/doodle mixarna. Tack!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Idag fick jag reda på att en släkting till mig (med registrerad kennel) har låtit para sin blandrastik som har den värsta mentaliteten...
2
Svar
23
· Visningar
4 214
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp