Corgi-tråden!

Vår valph är 15 v, men har bott hos oss i 2,5 vecka så vi skrotar vidare. Mariatorget är miljötröning deluxe, så vi knatar runt och spanar på stan, träffar folk och fä och upptäcker att även långbenta hundar kan vara trevliga.
 
Vart länge sedan jag dök in här, men vad kul att vi är fler med två cardigan-huliganer i hushållet.
Grattis till "nykomlingarna" @FrauleinLeo och @Hyacinth :heart

Det största som hänt här hemma var väl att Podrick blev jättesjuk på julafton...:(
Efter mycket om och men, så opererades han på juldagen då man hittat ett främmande föremål som satt fast i tarmen och inte ville flytta på sig. Det visade sig att han svalt en nektarinkärna någonstans ute på promenad, som vi såklart inte hade sett.

Nu är han dock sitt vanliga jag igen, och börjar bli riktigt snygg därtill.
Han har alltid varit väldigt välbalanserad, men lite liten i storlek och nätt i typen. Han har visserligen lyckats knipa två R-cert på utställning, så ful är han ju inte, men nu har han fått lite mer kropp också. Jag sa att jag inte var så sugen på att ställa ut 2018, men har redan planerat in 5 utställningar :o
pod1.jpg
 
Vart länge sedan jag dök in här, men vad kul att vi är fler med två cardigan-huliganer i hushållet.
Grattis till "nykomlingarna" @FrauleinLeo och @Hyacinth :heart

Det största som hänt här hemma var väl att Podrick blev jättesjuk på julafton...:(
Efter mycket om och men, så opererades han på juldagen då man hittat ett främmande föremål som satt fast i tarmen och inte ville flytta på sig. Det visade sig att han svalt en nektarinkärna någonstans ute på promenad, som vi såklart inte hade sett.

Nu är han dock sitt vanliga jag igen, och börjar bli riktigt snygg därtill.
Han har alltid varit väldigt välbalanserad, men lite liten i storlek och nätt i typen. Han har visserligen lyckats knipa två R-cert på utställning, så ful är han ju inte, men nu har han fått lite mer kropp också. Jag sa att jag inte var så sugen på att ställa ut 2018, men har redan planerat in 5 utställningar :o
Visa bifogad fil 11140

Oj, läskigt! Och på julafton dessutom, typiskt. :cautious: Skönt att allt gick bra!

Jag hade inte tänkt ställa Lasse i år men eftersom jag ändå ska ställa valpen och Lasse faktiskt fyllt ut lite ändå (blir ju 3 nästa vecka) så verkar det som att han kommer få glida med ändå. :angel:
 
Hur går det för er med era kortbeningar?
Någon här som var på helgens möte i Göteborg som anordnades av rasklubben? :)
 
Vart länge sedan jag dök in här, men vad kul att vi är fler med två cardigan-huliganer i hushållet.
Grattis till "nykomlingarna" @FrauleinLeo och @Hyacinth :heart

Det största som hänt här hemma var väl att Podrick blev jättesjuk på julafton...:(
Efter mycket om och men, så opererades han på juldagen då man hittat ett främmande föremål som satt fast i tarmen och inte ville flytta på sig. Det visade sig att han svalt en nektarinkärna någonstans ute på promenad, som vi såklart inte hade sett.

Nu är han dock sitt vanliga jag igen, och börjar bli riktigt snygg därtill.
Han har alltid varit väldigt välbalanserad, men lite liten i storlek och nätt i typen. Han har visserligen lyckats knipa två R-cert på utställning, så ful är han ju inte, men nu har han fått lite mer kropp också. Jag sa att jag inte var så sugen på att ställa ut 2018, men har redan planerat in 5 utställningar :o
Visa bifogad fil 11140

Jag gillar nättare hanar, många är sjukt stora tycker jag. Har du nån sidobild? Vad väger han?
 
Alltså corgi har alltid varit en drömhund för min del, och ni gör inte saken bättre :p Såg den på agillity i Gbg horseshow och var bara :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp