Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag gjorde Karma/Ödet en liten utbetalning :p
Sist jag var på Max hade jag skitbråttom, gjorde en beställning i expressen men var till slut tvungen att be dem stryka min beställning då jag helt enkelt inte kunde vänta längre - och åkte därifrån, betalat men utan mat :meh:
Idag var jag där igen och fick med mig min beställning, som bl.a var 3 mozzarellasticks. Ut i bilen och iväg. Äter en av sticksen.
Längre fram på vägen rör jag runt nere i påsen och känner att "men vad är det här???". Killen som packade maten måste ju ha tänkt på annat för jag har fått 6st mozzarellasticks. Dubbelkollade mot kvittot i påsen och nej, jag skulle ha 3. Men fick dubbla.
Tack Max!
 
Igår beställde jag en sak som jag vill ha/behöver ganska omgående. Jag hade inte råd med expressfrakt (600kr för bara frakt då för en produkt som kostade 200kr :crazy:) så jag tog standard. Standard betyder 3-4 veckors leveranstid, men det fanns inte mycket att göra..

Idag fick jag ett mail om att de skickat. Med express! Beräknad leverans är på torsdag :bow::bump::banana:
 
Igår beställde jag en sak som jag vill ha/behöver ganska omgående. Jag hade inte råd med expressfrakt (600kr för bara frakt då för en produkt som kostade 200kr :crazy:) så jag tog standard. Standard betyder 3-4 veckors leveranstid, men det fanns inte mycket att göra..

Idag fick jag ett mail om att de skickat. Med express! Beräknad leverans är på torsdag :bow::bump::banana:

Paketet kom redan idag! :love: Alltså jag la beställningen i måndags från ett företag i USA och det skickades därifrån. Fattar inte hur det kan gå så snabbt! Måste vara fruktansvärt för miljön :nailbiting:
 
Igår ramlade jag av H.H för första gången på 2.5 år. Felet var helt och hållet mitt, vi mellangalopperade på en båge mellan E/B och jag missbedömde avståndet till staketet/svängde inte ut i tid, så han hade att välja på att krascha in i staketet eller kasta sig åt sidan. Han valde det sistnämnda, och jag flög in med vänstersidan i staketet. Vänster fotled var det som tog i hårdast.
Märkte dock inte så mycket i början, det kändes lite stelt och ömt men inget mer än så. Efter att ha suttit blixt stilla med vänsterbenet på 2.5 h föreläsning igår em kunde jag öht inte stödja på foten. Kom hem, och mamma (ssk) tittade på den. Det fanns inte tillstymmelse till varken blåmärken eller svullnad, så hennes diagnos blev stukning/kraftig smäll. Hon rekommenderade mig att kvittera ut kryckor som idag på fm, samt ha en stödstrumpa på foten. Igår på kvällen kunde jag inte heller stödja på foten alls, så hon och pappa fick hjälpa mig med precis allt.
Redan idag på morgonen kändes det klart bättre. Jag kunde gå på tån/lätt på foten.
Så på fm fixade vi kryckor till mig, innan hon fortsatte vidare till stallet för att ta hand om H.H åt mig. Och i em i skolan, med ett par välinställda kryckor som extra stöd, kunde jag t.om. sätt ner hela vänsterfoten/belasta ca. 50% mot normalt. Så när jag skulle ställa mig upp efter seminariet så verkligen "smäller" det till vid fotknölen, som om någonting som hade låst sig, hade "låst upp sig". Efter det/på vägen hem från skolan kunde jag belasta ungefär 80% på vänsterfoten/gick normalt men lite "lättare" med den. Så när jag kom hem kunde jag t.om. gå obehindrat utan kryckor :') Precis i vissa väldigt specifika vinklar "spänner det till" lite, men jag går i stort sett helt som normalt. :bump::banana:

Med tanke på hur det kändes igår tänkte jag att jag sett H.H för sista gången i oktober. Men om det fortsätter att kännas såhär bra så kommer jag att åka till stallet redan imorgon igen :love:
 
Dagens bästa är att jag byggt ett isolerat hus till en äldre bekants kanin vars nuvarande hus är helt ruttet och faller sönder. Och ännu bättre är att jag planerar för att bygga honom en stooor inhägnad så att han kan skutta så mycket han vill!

22405622_10154883026477483_3887843181378248594_n.jpg
 
Dagens bästa är att jag fått löneförhöjning! Först fick jag höra att det inte skulle bli någon förrän när det nya budgetåret börjar i april, trots att det var hög tid redan nu eftersom jag varit anställd i mer än ett år. Lagom till att jag hade surnat till ordentligt över detta och börjat fundera på hur jag skulle argumentera emot, ringde chefen upp och sa att hon insåg hur orättvist det var och bad om ursäkt. Det slutade med 5% höjning med omedelbar verkan "till att börja med, och så blir det mer i april". Tjoho! :bump:
 
Gårdagens bästa var att åka upp till Lidköping efter jobbet och hälsa på en gamal plugg-kompis jag inte träffat på länge :) Är kvar här till imorgon, så det får räknas som dagens bästa med :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 220
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 165
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 044
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp