Dagens träningspass!

Sv: Dagens träningspass!

Ja jag har faktiskt strechat en del, men det har inte hjälpt helt kan jag säga.. :p Fanns inte riktigt tid mellan ridturerna heller.. ;)

Men 8 hästar igår varav 3 stycken i galoppsadel och 8 hästar idag varav 6 stycken i galoppsadel och jag överlevde.. Trots att jag inte ridit i galoppsadel på typ ett halvår och inte ridit mer än typ två hästar om dagen på ännu längre tid.. Men vilken grej, riktigt kul har det varit att vara i ett så stort stall och ridit så mycket olika hästar! :D
 
Sv: Dagens träningspass!

Låter jättekul Memmis! Roligt att du äntligen fått möjligheten! Hade så gärna hängt på!

Fick annars rida en hopplektion härom kvällen. Hästen behövde tränas och ordinarie ryttare kunde inte. Var skitnervös. Saker som vänster och höger galopp, rätt sittben mm. Har knappt ridit en "vanlig lektion" i ett ridhus på ett år och det var ännu längre sen jag hoppade senast. Och hästen hade jag inte ridit förut heller. Vanlig sadel och "långa läder" kändes konstigt till och börja med. Men Nizze och jag trivdes med varandra och flöt igenom hela lektionen utan att göra bort oss. Jag lutade mig åt det håll vi skulle, höll i manen och han hoppade. Vågar jag säga att vi var snabba genom banan?

Kan bara konstatera att man fått en bra balans av att rida fullblod. Och det var verkligen kul att hoppa lite. Men roligast är ändå att cantra runt på en bana med ett fullblod!
:angel:
 
Sv: Dagens träningspass!

Jösses, denna tråden hade ramlat långt ner i listan. Inte mycket aktivitet på forumet...

Hur som helst så har jag mellanlandat i Skåne. Hunnit med ett tiotal turer sen i lördags. Nya hästar, nya marker och nya erfarenheter. Men känns rätt bra att få gå lite fort igen efter jobbat en stund med westernhästar...

Någon annan som har nått roligt att berätta?

Mvh. Bowman
 
Sv: Dagens träningspass!

Jösses, denna tråden hade ramlat långt ner i listan. Inte mycket aktivitet på forumet...

Hur som helst så har jag mellanlandat i Skåne. Hunnit med ett tiotal turer sen i lördags. Nya hästar, nya marker och nya erfarenheter. Men känns rätt bra att få gå lite fort igen efter jobbat en stund med westernhästar...

Någon annan som har nått roligt att berätta?

Mvh. Bowman

Jag träffade på Bowman igår.
 
Sv: Dagens träningspass!

En av de blåsigare dagarna ï höst, Blåste nästan omkull med hästarna. Kändes som man stod still i motvinden om man tittade ner i marken. Men det lät som man gjorde 120. Men på medvinden flöt man fram ljudlöst... *ler*
 
Sv: Dagens träningspass!

Blev en bra dag igår. En seger och en tredjeplats. Sånt gör det kul att gå ut och rida hästarna!
 
Sv: Dagens träningspass!

Jag rider just nu bara min egen 3-åring, trist men samtidigt så är han sååå underbar! Han är riden kanske 15 ggr senaste 2 månaderna för att han haft problem med tappskor konstant och jämt. MEN han är så klockren, så mjuk och går i form i alla 3 gångarterna och galopper är underbar :love: Det är så galet svårt att stoppa sig själv, för han reds ju in i somras så jag vet ju att han inte är redo att ut och galoppera flera km men som han beter sig kan man tro att han är riden 1 år. Han ska ridas ett tag till och sen få en ordentlig vila, jag läääängtar till våren då han ska sättas igång igen och förhoppningsvis komma till start i början på sommaren. :D
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 017
Senast: yamyam
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var vi med på gruppträning igen i ridhuset. Eftersom vi har kommit igång litegrann nu och hindren var ganska låga i början kändes...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: miumiu
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 446
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Maskat sjukintyg?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp