Dagens träningspass!

Sv: Dagens träningspass!

Grattis!! Kul när det bara ångar på!

Donna har galopperat på CTn i sällskap med min delägda Tintillon idag. Det var full rulle i amatörstallet men hon tyckte bara att det var lite kul. Hon är fortfarande skeptisk mot att åka släp efter diverse trista erfarenheter men det kommer.

Hon är helt underbar!:love:
 
Sv: Dagens träningspass!

Tack båda två! :laugh: Kändes som vi hade lite väl många skador ett tag så är skönt när de friska iaf springer som de ska! :D

Camilla: Donna verkar ju vara en liten stjärna redan!!
 
Sv: Dagens träningspass!

*KL*

Jag tycker ni är så otroligt duktiga och vältränade! Jag har själv ridit 3 pass på Säve under en vecka och är mer eller mindre död ;)

Snabbjobbet sög musten ur mig totalt, dessutom hade jag sjuklig träningsvärk sedan cantringen ett par dagar innan.

Dom pratar om teknik men man måste ändå ha muskler för att orka hålla tekniken. Jag är inte där än, min kropp är så fruktansvärt otränad! :o

Har ni några tips och trix? Förutom att fortsätta rida, hur man avlastar benen osv?
 
Sv: Dagens träningspass!

...

Dom pratar om teknik men man måste ändå ha muskler för att orka hålla tekniken. Jag är inte där än, min kropp är så fruktansvärt otränad! :o

Har ni några tips och trix? Förutom att fortsätta rida, hur man avlastar benen osv?

Balans hjälper på det mesta.
 
Sv: Dagens träningspass!

Jag har alltid haft och har en bra balans. Men jag antar att du menar att man ska våga korta sina läder och vika ihop knäna? För så långt har jag inte kommit :D
 
Sv: Dagens träningspass!

Fast även i korta läder så har du ju benen ganska utsträckta. Men när du står upp så tänk på att lägga bak vikten lite så att du inte står för långt fram och att knäna är ut från sadeln, inte vika in knäna så att du tar stöd med knäna mot sadeln.

Och som ganska ny i den här världen så kan jag säga att det är faktiskt inte så mycket jobbigare/svårare att korta upp lädrena. :)
 
Sv: Dagens träningspass!

Det är en ny balanspunkt du ska hitta så att du inte behöver använda så mycket muskelkraft för att hålla balansen= du blir mindre trött! :) Det tar några timmar men är bara att öva öva öva, gärna i skritt och trav också för då är det lättare att bara koncentrera sig på sitsen och inte behöva tänka på att hålla hästen också! ;)

Det tar tid, jag behöver fortfarande öva för att hitta den perfekta punkten där du utan problem kan släppa både en och två händer utan att falla av, och har ridit galopphästar sedan 2002 nu... :angel:
 
Sv: Dagens träningspass!

Cantrade ett fullblod i går för första gången sen kraschen i strömsholm för ett par veckor sen. Har fortfarande ont Men det var skönt att känna att det går att rida. Var lite rädd för att ena knät tagit för mycket stryk på vägen ut ur startboxen. Men det verkar fungera...

Fysiskt sett känner jag att löpträning i skogen alltid fungerat bäst för mig. Men det har varit dåligt med fysträning de senaste veckorna...
 
Sv: Dagens träningspass!

kl

lite nyfiken hur det går för er andra nu, håller ni planen eller går det kanske tom bättre för er?

här går det inge bra... Trisse går mest och skrotar i hagen efter en för mig pinsam avtrillning. vi hade lugn träning på landsväg (mm vi skrittade) han har fungerat så bra som enögd att man knappt tänker på det längre.
en fyrhjuling kommer emot oss och jag tänker inte så mycket på det och inte trisse heller, han tittar på den lilla bilen men trisse har en egenhet att hans ben går åt motsatt håll då han tittar på något (inget stress eller så utan han är bara lite klantig), alltså hästen tittar åt vänster och benen går åt höger (höger=blinda sidan) frambenen glider ner i diketskanten (själv sitter jag och sover eller nått) han tar en jättebock ur diket, inga problem jag sitter kvar.
Men efter jättebocken slänger han sig åt vänster bort från det där läskiga som han inte såg och jag flyger som en vante och lyckas landa på min arm som så klart bryts.

så som sagt vi följer inte alls planen... :P
 
Sv: Dagens träningspass!

Inte en lätt sysselsättning att följa en plan i. Rätt många okända faktorer som kan dyka upp och sätta krokben. Tråkigt med armen, jätteledsamt. Hoppas det läker ihop fort. Det gick bra med Trisse annars?
 
Sv: Dagens träningspass!

Nej det är ju inte det.... alltid är det något som går åt helvete ;) I know! Ja lever just nu goda livet och blir fet i hagen men han tycker nog att det är ok ;)
 
Sv: Dagens träningspass!

Mmm...
Får se vad man skall göra nu. Om man skall försöka komma upp till Stockholm och Täby igen eller...
Svårt att hålla på med galopp utan hästar att rida. Och det är ont om dem i Halland...
 
Sv: Dagens träningspass!

Mmm...
Får se vad man skall göra nu. Om man skall försöka komma upp till Stockholm och Täby igen eller...
Svårt att hålla på med galopp utan hästar att rida. Och det är ont om dem i Halland...

Jag har två ;). Norr om Halmstad.
 
Sv: Dagens träningspass!

Jag har två ;). Norr om Halmstad.

Ok?
Trodde jag hade koll på de flesta hästarna i Halland... *ler*
Är väldigt nyfiken nu. Antyder du att du har en ryttare för lite?
:d
Trodde bara det var Fleur som hade hästar söder om Varberg. Cantrar du dem på Plönninge?
 
Sv: Dagens träningspass!

Bara min dotter som rider.

Har ridit en del på¨Plönninge och även på travets banor. Tränat en hel del tidigare med Fleur.

Har ett 6-årigt sto, och en 2-åring. Båda i full kondis. Dessutom 2 st 2-åringar som skall sättas igång...
 
Sv: Dagens träningspass!

Mmm...
En klocka börjar ringa. Ni har ett par ston som blivit betäckta av Gloria de Campeao?
 
Sv: Dagens träningspass!

Var ute och hackade runt med ett sto i kväll. Vi tog oss runt på en nyslagen gräsvall med långa läder där vi verkligen fick akta oss för farliga stenar i gräset och stora hemska rundbalar som gömde sig i skogen. Men när den lilla gråa ponnyn galopperade ett tjugotal meter framför oss så vaknade tävlingshuvudet till hos Filippa och alla stenar och monster i skogen glömdes...
:angel:

Börjar bli rejält ridsjuk nu. Ett tag sen jag fick cantra en häst på allvar. Och behöver ett jobb med. Skolorna börjar väl snart. Är flyttbar. Finns det inte någon tränare som behöver någon... ?

Hur som helst. Fleur, Cutty om det inte stör er i verksamheten tittar jag nog förbi i veckan...

Mvh. Bowman
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 017
Senast: yamyam
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var vi med på gruppträning igen i ridhuset. Eftersom vi har kommit igång litegrann nu och hindren var ganska låga i början kändes...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: miumiu
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 446
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp