dålig bur - göra?

A

Amia

Har köpt en musbur av en kompis som jag flyttade in astrid i idag men när jag kom dit tio minuter senare hade hon smitit genom gallret..

va kan man göra fö att undvika att hon smiter?
 
Det bästa är nog att köpa en ny bur som hon inte kan rymma ur.
 
Precis, ett akvarium/terrarium är nog bättre. Om det är för stort mellan gallrena kan du inte göra mycket åt det, musen kommer smita igenom igen!
 
Ta inte ett terrarium/akvarium..oftast är det dålig ventilation i dessa. Är buren bra i övrigt kan du skaffa nåt hönsnät och sätta fast. Med småå maskor.
 
Hände en kompis också. Hon satt för hönsnät med minimaskor i flera lager så hålen blev minimala.
Annars kan du ju skaffa en dunabur :)
 
Plastbur med gallertak. Finns med hyyyypertunna mellanrum mellan gallren, billiga är de också :) Häromkring är de iaf billigare än gallerburar... Fast man får ju se till så det inte blir för instängt med lufttillförseln och så :) Själv vill jag skaffa en sån i största storleken och så ett par möss till :D
 
oj en sån bur skulle jag ju ha haft!! kan man köpa sån i djuraffär typ?
 
Japp, har aldrig sett nån djuraffär som varit utan :) Har för mig att det finns en sida man kan beställa på också ifall att det inte skulle finnas, kan leta upp den. Annars kan du ju be de beställa in, har för mig man kan få såna från Gibbon bla :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 725
Senast: Linda_A
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 956
Senast: ptr
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp