Bukefalos 28 år!

darrande kanin

S

swanpis

tjo! :)
när min kanin ligger i mitt knä så skakar han alltid.
jag har aldrig tvingat honom att ligga där och han får skutta iväg om han vill.
först trodde jag att han var rädd, men det verkar konstigt att han skulle vara rädd när han ligger och halvsover i mitt knä när han är relativt trygg annars.
han är ganska ny, kom i veckan.

Mvh Freddie:bump:
 
Sv: darrande kanin

Så har min kanin alltid gjort.. Vet inte varför, har precis som dig trott att det var rädsla men det är ju nästan omöjligt... :p
Kanske kan vara spänning?
 
Sv: darrande kanin

mm, det kanske skulle vara möjligt :/
vad gör man åt det?

Mvh Freddie:bump:
 
Sv: darrande kanin

Ligger han upp och ner eller liknande i ditt knä?
Den typ av skakning jag tror ni menar beror på att de känner sig osäkra. Inte med hanteringen i sig, utan tex att de inte har stöd för tassarna.
Inget att göra åt mer än att hålla de lite annorlunda, och heller inget farligt =)
 
Sv: darrande kanin

ne, upp och ner ligger han bara när vi klipper klorna ;)
va bra, det kan ju vara en kaninsakm också, har hört nu att vissa kaniner är lite skakiga av sig :)

Mvh Freddie:bump:
 
Sv: darrande kanin

Jag tycker min kanin andas väldigt hastigt o när han ligger ner ser det ut som att han darrar/skakar lite. En kompis till mig var jätteorolig när hon träffade honom första gången, hon trodde han mådde dåligt (var mitt i sommaren o ganska varmt). Men han är hur pigg som hellst och verkar inte må ett dugg dåligt! Men jag vet inte om vi menar samma sak.

Ibland kan han skaka lite på bakfötterna om man lyfter upp honom och fötterna "hänger fritt" i luften.
 
Sv: darrande kanin

Okej. Det jag menar är det du beskriver med bakfötterna.

Kaninerna är små och har en snabb andhämtning naturligt, vilken blir ännu snabbare om de är varma. Förmodligen är det inget att bry sig om, men håll koll så att de inte är för varma (ständig tillgång till vatten och skugga). En annan anledning kan vara just att de är stressade.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Trassel12
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 469
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 670
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp