De ökade problemen kring EPA-traktorer (utbruten från Vad gör vi? Del CLXIV)

Hade hellre sett en fungerande lokaltrafik för alla än enskilda epor till få.
HUR kan du få det till motsatser?

Det ena bekostas av det allmänna, det andra av privatpersoner. Ingen står i motsats till den andra. På landsbygden är alternativet till epa moppe.

Jag har dock mycket svårt att få till en lokaltrafik som alla kan åka på. Det skulle kosta många, många miljoner.
 
i mil lokala grupp kritiseras de som ifrågasätter att ungdomarna i närmast har dragracingtävlingar på huvudgatan och sladdar upp på trottoarerna så folk får hoppa undan. Man är tydligen tråkig och glömt bort hur det är att vara ung. Och att vi ska vara tacksamma för de ”motor intresserade ungdommarna” att de inte håller på med annat ”skit”

Livet på landet ❤️
Bor också på landet, men det verkar lite relativt, har ändå flera mil till ”huvudgata” och EPA-traktorer - de är nästan bara något man möter på väg in till stan.

Jag har fortfarande inte mött annat än ungdomar som sköter sig med sina epor, men å andra sidan är jag ju alltid de där milen bort från ”huvudgatan” och kanske inte ser när sköter sig ändras till något annat?

Att få till lokaltrafik för alla går liksom inte , då skulle epan ändå behövas för att ta sig till hållplats under största delen av året. Apostlahästar, moppe eller cykel är bara en praktisk möjlighet under maj-september.
 
i mil lokala grupp kritiseras de som ifrågasätter att ungdomarna i närmast har dragracingtävlingar på huvudgatan och sladdar upp på trottoarerna så folk får hoppa undan. Man är tydligen tråkig och glömt bort hur det är att vara ung. Och att vi ska vara tacksamma för de ”motor intresserade ungdommarna” att de inte håller på med annat ”skit”

Livet på landet ❤️
Samma hos oss.
 
Jag får ju i mitt jobb som fritidsledare på naturbruksinternat då och då en mobil upptryckt i ansiktet med en film där någon tonåring uppför sig fullständigt vansinnigt. Sist brann någons jeans. Incidenter med epor och dumheter är vanligt. Jag undrar om föräldrarna blundar. Och jepp. Om våra ungdomar gör något på skolveckorna så kontaktas föräldrar och avvikelserapporter skrivs. Och beroende på så blir det orosanmälningar. Ofta är det dock en film med en anonym kompis på en köpcenterparkering någonstans i Västra Götaland.
 
Här kör de runt och varvar motorerna tills det smäller satan! Ser typ hela tiden inlägg i stadsgrupperna på facebook om djur och barn som blir rädda. Vi hade mycket flyktingar i mitt hus och det var mer än en gång jag hörde helt panikslagna barn pga smällarna och de skrämde min hund till den graden att hon knappt vågade gå ut och kissa sista tiden hon levde och de är dessutom den ena stora orsaken till varför hon inte lever överhuvudtaget längre! 😭

Jag har inget emot de som sköter sig, men det är så jävla många som inte sköter sig att jag tror nog ärligt talat att risken för att bli ihjälkörd på moped är mycket mindre än att något skit händer med en a-traktor. Vi har idioter med mopeder här också, men de är åtminstone inte lika dödliga för folk runtomkring som en a-traktor är. Vi har minst två STORA pickuper i stan, tror den ena är en dodge ram, och jag blir väldigt mycket hellre påkörd av en moppe än en sådan. Volvo 740, 940 och V70 är också populära när och de är inte heller små!
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 659
Senast: a1agnlju
·
H
Hästmänniskan I stallet där jag har min häst har det nyligen uppkommit problem med underlaget i ridhuset. Hela vintern har varit relativt mild, och...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: hejjaSVAMPBOB
·
Hästvård Kan inte bestämma mig för om jag är ett fjolligt våp eller inte ;) Iom fbldonnans konvalescens så står hon och valacken i sjukhage...
2
Svar
26
· Visningar
2 683
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 706
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp