Bukefalos 28 år!

Dejta långsamt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska iallafall ge han tid att tänka och inte höra av mig eller planera att ses. Jag sa jag också vill ta de lugnt så allting känns rätt. Och de sa han att han vill. Så ja jag känner jag får backa lite och se om han verkligen är intresserad och se om han saknar mig. Jag ska ut och tänka på annat och sluta pausa mitt liv när jag träffar någon.

Jo jag vet jag vill inte vara beroende av någon annan människa. Men vi har en sån sjuk attraktion till varandra som jag inte har kännt innan. Vi pussas och kramas hela tiden och på de fysisika är väldigt intensivt

Det ligger ju lite i mannens natur att få jaga lite. Jag kanske borde släppa ner min gard och sluta jaga. UTan låta han höra av sig och föreslå en dejt tex.
För att vara ärlig så låter det inte som att du är intresserad av honom utan bara mer intresserad av att ha ett förhållande. Det kommer bita dig i svansen så småningom.

Absolut att attraktion är viktigt i ett förhållande men är det enbart det du baserar ett förhållande på så förstår jag att han vill vänta ett par månader, jag hade inte heller gått in i ett förhållande med någon om denne baserar sitt förhållande på attraktion och konstant bekräftelse. Det ger ingen stabil grund till ett långvarigt förhållande.
 
Jag är van att de alltid gått snabbt och då har båda tappat känslorna.
Vad innebär det för dig att det "alltid gått snabbt"? Träffa varandras vänner/familj. Skriva på fb att man är i ett förhållande? Flytta ihop?
För mig är det konstigt att dejta i 2-3 månader innan man blir tillsammans, men han vill att allting ska kännas rätt. Och inte kasta sig in i ett förhållande efter en månad.
Men vad är skillnad på att dejta och vara tillsammans om bägge två kommer överres om att vara exklusiva. Bara ligga med varann och inte blanda in andra.

 
Jag tycker inte heller det verkar märkligt att vänta 2-3 månader med att bestämma om man är ett par eller att träffa den andras familj. Min syster blev tillsammans med en kille i höstas, de hade träffats i flera, flera månader innan vi i familjen fick veta det och innan vi fick träffa honom. Och då är hon ändå en rätt pang-på-person som går från 0 till 100 direkt.
 
Sen fattar jag inte riktigt varför han ska ”jaga” dig när han klart och tydligt talat om för dig att han vill dejta dig och enbart dig. Då behöver du verkligen ta dig en funderare över om det är en konstant jakt och snabba dopaminkickar du vill ha eller ett stabilt, seriöst förhållande med vad det innebär.
 
Det ligger ju lite i mannens natur att få jaga lite. Jag kanske borde släppa ner min gard och sluta jaga. UTan låta han höra av sig och föreslå en dejt tex.

Det du beskriver nu är en form av manipulation, och om det är så du ser på relationer vill jag uppriktigt råda dig att med hjälp av kanske en terapeut titta på varför du har en inre bild av relationer som en maktkamp med känslor som kapital.
 
Sen fattar jag inte riktigt varför han ska ”jaga” dig när han klart och tydligt talat om för dig att han vill dejta dig och enbart dig. Då behöver du verkligen ta dig en funderare över om det är en konstant jakt och snabba dopaminkickar du vill ha eller ett stabilt, seriöst förhållande med vad det innebär.
Nej jag har inte sagt jag vill han ska jaga mig. Eller ja jag vill ju han ska ta lite intiativ. Han har sagt jag har varit väldigt intensiv med att ses, att han inte har hunnit fråga mig typ. Jag har fixat bio, middagar, brunch osv. Därför jag vill backa lite och lugna mig då han sagt att de gått lite fort att vi träffats mycket under kort tid. Han vill hinna känna av hur de känns mellan träffarna osv. Jag vill ju de ska vara lite ge och ta men jag har inte gett honom utrymme till att ta för sig. Därför jag känner jag måste ge han den tiden att han ska fundera om han verkligen känner att han vill.
 
Nej jag har inte sagt jag vill han ska jaga mig. Eller ja jag vill ju han ska ta lite intiativ. Han har sagt jag har varit väldigt intensiv med att ses, att han inte har hunnit fråga mig typ. Jag har fixat bio, middagar, brunch osv. Därför jag vill backa lite och lugna mig då han sagt att de gått lite fort att vi träffats mycket under kort tid. Han vill hinna känna av hur de känns mellan träffarna osv. Jag vill ju de ska vara lite ge och ta men jag har inte gett honom utrymme till att ta för sig. Därför jag känner jag måste ge han den tiden att han ska fundera om han verkligen känner att han vill.
Men måste han ta för sig för att han ska vara intresserad av dig? Det räcker inte med att han vill dejta dig och ingen annan?
 
Men måste han ta för sig för att han ska vara intresserad av dig? Det räcker inte med att han vill dejta dig och ingen annan?
Men ska jag bjuda honom varje gång? Han måste ju själv också kunna få andas och fråga. Hade jag fått välja så hade vi träffats varje dag. Då han tog upp att han inte vill de ska gå för fort och att han inte haft tid att fråga mig för jag alltid är först så vill ju jag att han ska få den chansen. Så han inte tappar intresset för att jag kör över honom. Jag har frågat han om han tycker det är jobbigt jag är intensiv och nej de tycker han inte. Då han tycker det är kul att jag tar tag i saker och planerar då han själv är dålig på de.
 
Men ska jag bjuda honom varje gång? Han måste ju själv också kunna få andas och fråga. Hade jag fått välja så hade vi träffats varje dag. Då han tog upp att han inte vill de ska gå för fort och att han inte haft tid att fråga mig för jag alltid är först så vill ju jag att han ska få den chansen. Så han inte tappar intresset för att jag kör över honom. Jag har frågat han om han tycker det är jobbigt jag är intensiv och nej de tycker han inte. Då han tycker det är kul att jag tar tag i saker och planerar då han själv är dålig på de.
Återigen, räcker det inte med vetskapen att han vill dejta dig för att du ska ta det lugnt och inte överanalysera?
 
Återigen, räcker det inte med vetskapen att han vill dejta dig för att du ska ta det lugnt och inte överanalysera?
Jo egentligen. Men jag tänker endå för mycket att han kanske inte kommer utveckla känslor osv. För vi inte pratar om känslor osv. Han säger bara vi ser hur de blir. Men det är de som är mitt problem att leva i nuet och inte veta hur allt ska bli.,
 
Jo egentligen. Men jag tänker endå för mycket att han kanske inte kommer utveckla känslor osv. För vi inte pratar om känslor osv. Han säger bara vi ser hur de blir. Men det är de som är mitt problem att leva i nuet och inte veta hur allt ska bli.,

Du har ju skrivit ett antal såna här trådar nu. Jag skulle vilja ge dig ett råd. Det här är i all välmening: Gå i terapi. Jag tror att du behöver lära dig förstå dig själv och varför du är som du är. Jag tror att du skulle må bättre då och ha en större chans att hitta någon att leva med om du lärde dig mer om dig själv och varför du gör som du gör.
 
Jo egentligen. Men jag tänker endå för mycket att han kanske inte kommer utveckla känslor osv. För vi inte pratar om känslor osv. Han säger bara vi ser hur de blir. Men det är de som är mitt problem att leva i nuet och inte veta hur allt ska bli.,
Men du kan ju aldrig tvinga fram känslor? Eller ha någon som helst garanti för att känslorna kommer bestå för alltid?
 
Jo egentligen. Men jag tänker endå för mycket att han kanske inte kommer utveckla känslor osv. För vi inte pratar om känslor osv. Han säger bara vi ser hur de blir. Men det är de som är mitt problem att leva i nuet och inte veta hur allt ska bli.,
Någonstans där tror jag att du förstår att ditt beteende inte är sunt. Det borde vara en väckarklocka för att be om hjälp för det ursprungliga problemet, att du inte klarar av att hantera andra människors eventuella känslor/ickekänslor för dig.

3 veckor in i en ny bekantskap ska man inte behöva börja prata om eventuella känslor för de håller fortfarande på att utvecklas och kommer definitivt fortsätta utvecklas under tidens gång. Det är en ren omöjlighet att veta hur framtiden kommer se ut och det är rent krasst så livet ser ut. Att gå runt och ge sig själv ångest för det är bara plågsamt och onödigt och kommer till slut äta upp dig inifrån. Så för din egen skull och i all välmening, gå i terapi. Ett förhållande kommer inte lösa dina problem per automatik utan snarare ge dig mer huvudbry så länge du inte gått till botten med varför du tvunget måste överanalysera saker som du inte kan styra.
 
Jag vet jag har problem att jag blir intensiv och osäker. Jag går hos kurator ibland har provat psykolog osv men har aldrig kännt jag har blivit bättre av de. Jag vill ju träffa någon som tycker om mig för den jag är. Han säger hela tiden jag ska va mig själv för det är den personen han vill bli kär i. Men att va så intensiv som jag skrämmer bort vilken kille som helst. Jag vill vänta på han ska höra av sig. Jag vill visa att jag vill detta att jag måste lugna mig..
 
Jag vet jag har problem att jag blir intensiv och osäker. Jag går hos kurator ibland har provat psykolog osv men har aldrig kännt jag har blivit bättre av de. Jag vill ju träffa någon som tycker om mig för den jag är. Han säger hela tiden jag ska va mig själv för det är den personen han vill bli kär i. Men att va så intensiv som jag skrämmer bort vilken kille som helst. Jag vill vänta på han ska höra av sig. Jag vill visa att jag vill detta att jag måste lugna mig..

Saken är den, att allt du skriver om här på olika sätt är att du har ett behov av att bli åtrådd, omtyckt, älskad. Du skriver inget om ditt behov att åtrå, tycka om, älska. När man som person har det här svarta hålet i sig som bara kräver mer bekräftelse hela tiden, mer trygghet, mer känslor från den andre, är att det den andra personen ger landar aldrig. Utan personen som tränger äter upp kakan och saknar den samtidigt hela tiden. Ingen kan fylla ett sådant behov. Ingen kille kan ge dig allt, och inget du gör kan förmå någon att ge dig allt, på precis det sätt du tror att du vill ha det. Men så många har sagt det till dig på olika sätt att jag tror inte jag kan formulera det så det går in. Utan allt jag har kvar att säga är att om du inte reder ut det som jagar dig på insidan så kommer du fastna i den här härvan där du försöker manipulera din motpart till att bete sig rätt och få rätt känslor för dig, utan att du får det du någonstans inom dig vill ha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 962
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 836
Senast: tott
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 406
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 619
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp