Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt jobb är inte samhällsviktigt på något enastående vis och inte särskilt utvecklande. Det betyder inte särskilt mycket för mig, däremot betyder det nog mycket för mig ATT jobba på något vis, jag har jobbat både innan och efter jag gick ut skolan och har nog svårt att se mig själv i förhållande med någon alls, men verkligen inte någon som inte arbetar. Helst heltid eller mer så att vi inte hinner umgås för mycket. 😅
Det är svårt att förklara, men jag har delat hushåll med folk som inte jobbat/jobbat mindre än mig och kunde inte låta bli att bli irriterad. Vet inte om jag blir missunsam eller avundsjuk eller bara vill sparka dem i röven, men någonting är det som inte rimmar för mig. Blev helt vansinnig av att någon alltid var hemma.
Jag älskar inte att jobba, långt därifrån, men jag skulle inte heller vara intresserad av en partner som inte arbetade... tror jag. Det är väl ingrott att folk ska slita för brödfödan helt enkelt, och som någon beskrev vill jag ha en jämlik vardag där jag kan bolla saker som arbetsliv.
Inte en vacker sida av mig, men en sida ändå.
 
Mitt jobb är inte samhällsviktigt på något enastående vis och inte särskilt utvecklande. Det betyder inte särskilt mycket för mig, däremot betyder det nog mycket för mig ATT jobba på något vis, jag har jobbat både innan och efter jag gick ut skolan och har nog svårt att se mig själv i förhållande med någon alls, men verkligen inte någon som inte arbetar. Helst heltid eller mer så att vi inte hinner umgås för mycket. 😅
Det är svårt att förklara, men jag har delat hushåll med folk som inte jobbat/jobbat mindre än mig och kunde inte låta bli att bli irriterad. Vet inte om jag blir missunsam eller avundsjuk eller bara vill sparka dem i röven, men någonting är det som inte rimmar för mig. Blev helt vansinnig av att någon alltid var hemma.
Jag älskar inte att jobba, långt därifrån, men jag skulle inte heller vara intresserad av en partner som inte arbetade... tror jag. Det är väl ingrott att folk ska slita för brödfödan helt enkelt, och som någon beskrev vill jag ha en jämlik vardag där jag kan bolla saker som arbetsliv.
Inte en vacker sida av mig, men en sida ändå.

OT men jag ville bara säga att ditt yrke visst är samhällsviktigt :heart I forna tider dog folk bla pga dålig boendehygien. Plus att vi har också sett idag hur viktigt det är att ordentlig städning fungerar i offentliga lokaler som sjukhus och skolor.

Det är inte bara de som tillverkar medicin, forskar om sjukdomar, undervisar barn eller jobbar inom industrin (eller för den delen letar malm...) som är viktiga för samhället :)

Edit: Kan tillägga att en av mina absolut drygaste professorer var alltid trevlig mot städpersonalen... mycket trevligare än mot oss studenter :angel: :D
 
För vissa kanske, men för mig och förmodligen många fler behövs inte något jobb för att ha ett liv med sammanhang, personlig utveckling eller fylla tillvaron med substans.

För mig låter det lite sorgligt att jobbet har den "funktionen" i folks liv.

För mig är jobbet bara jobbet liksom, något som är nödvändigt för att kunna fylla livet i övrigt med sånt som är roligt, utvecklande osv.

Jag tycker nog det låter väldigt mycket sorgligare att tillbringa en tredjedel av sin vakna tid på något som "bara är ett jobb", något nödvändigt som bara ska klaras av för att man sen ska kunna göra roliga och utvecklande saker resten av sin vakna tid, än att tillbringa den tredjedelen med att göra sådant som bidrar med personlig utveckling, substans och sammanhang.
 
OT men jag ville bara säga att ditt yrke visst är samhällsviktigt :heart I forna tider dog folk bla pga dålig boendehygien. Plus att vi har också sett idag hur viktigt det är att ordentlig städning fungerar i offentliga lokaler som sjukhus och skolor.

Det är inte bara de som tillverkar medicin, forskar om sjukdomar, undervisar barn eller jobbar inom industrin (eller för den delen letar malm...) som är viktiga för samhället :)

Edit: Kan tillägga att en av mina absolut drygaste professorer var alltid trevlig mot städpersonalen... mycket trevligare än mot oss studenter :angel: :D
Tack! :heart
Och lite kl* :)
Alltså, visst vet jag att mitt yrke är samhällsviktigt hela vägen ned till individuella företag och människor, jag menade väl mer att det inte är ett arbete jag valt för att jag känner tillfredsställelse i allmännyttan så att säga - sådär som en del verkar värdera sitt yrke. Jag arbetar för att tjäna ihop till hyran och maten bara. Ibland är det okej, ibland är det mindre okej... men av någon anledning skulle jag ha svårt att förlika mig med en partner som "inte ens" gör det oavsett hur mycket eller lite pengar hen hade i bakfickan.
Jag tror jag hade blivit rätt bitter helt enkelt. 😅 "Där går du och grejar medan jag knegar och går på knäna varje dag." Alltså skulle jag inte blivit intresserad av en människa som inte arbetade, om jag sökte partner.
 
Fick ett sms igår från telefonkillen som undrade om vi skulle ses, dvs om jag ville hänga med honom på ett jobb. Ja det vill jag ju såklart men alltså mitt liv kräver mer framförhållning än att höra av sig samma dag. Jag skulle iväg på hästaktivitet 8 timmar idag och det var redan planerat, så det krockade. Istället ringde han idag och surrade i tfn ett par timmar.
Jag kan inte låta bli att tänka att Varför kan man inte springa på en så lättpratad person som man klickar med, i form av nån man kan tänka sig att dejta eller nåt sånt? Varför ska en sån här lättsnackad trevlig kille vara en sån som det aldrig kommer bli aktuellt att hänga med "på riktigt" så att säga? Whatever, han får gärna snacka bort några timmar med mig. Då slapp jag ju tänka på ryssen dom timmarna iaf.
 
Biodejt, bjöd på falafelrulle hos mig först.
Filmen var bra och mysig dejt. Han hade med två klistermärken som present också, så fint!

Han berättade även en grej, och han hade varit så orolig att jag inte skulle vilja fortsätta träffa honom efter det. Men för mig är det ingen big deal så :)
 
Fick ett sms igår från telefonkillen som undrade om vi skulle ses, dvs om jag ville hänga med honom på ett jobb. Ja det vill jag ju såklart men alltså mitt liv kräver mer framförhållning än att höra av sig samma dag. Jag skulle iväg på hästaktivitet 8 timmar idag och det var redan planerat, så det krockade. Istället ringde han idag och surrade i tfn ett par timmar.
Jag kan inte låta bli att tänka att Varför kan man inte springa på en så lättpratad person som man klickar med, i form av nån man kan tänka sig att dejta eller nåt sånt? Varför ska en sån här lättsnackad trevlig kille vara en sån som det aldrig kommer bli aktuellt att hänga med "på riktigt" så att säga? Whatever, han får gärna snacka bort några timmar med mig. Då slapp jag ju tänka på ryssen dom timmarna iaf.

Tänkte först fråga vem ryssen är, trodde först det var nån du dejtade och som jag missat...
 
Han har sambo (hade iaf när jag kollade senast för typ 2 år sen) och jag har inget intresse av drama. Jag har helt enkelt nöjt mig med att bara känna honom på den nivån vi känt varann i snart 5 år.
Ajdå. Nej drama vill man gärna undvika. Jag tänkte eftersom du ändå skrev om honom i dejtingtråden så kanske du var intresserad mer än som vän.
 
Ajdå. Nej drama vill man gärna undvika. Jag tänkte eftersom du ändå skrev om honom i dejtingtråden så kanske du var intresserad mer än som vän.

Ptja, jag skriver nog mest för att det finns inget annat forum för att lyfta luddiga eller svårplacerade relationer/kontakter/whatever som man har. Vi flirtade hejvilt när vi lärde känna varann, vi sågs mkt oftare på den tiden (och det var då jag insåg att han hade sambo och jag svalnade av ganska rejält). Av olika anledningar ses vi inte lika mkt längre, då upphandlingar på jobbet gett färre uppdrag till dom. Istället hörs vi på telefon utanför jobbet med nån månads mellanrum. Jag kan uppskatta det för att jag uppskattar hans personlighet och jag vet att det är ömsesidigt, även om jag även vet att det kommer aldrig utvecklas åt nåt håll. Men i brist på annat kan jag ju iaf under en kort stund få känna mig lite uppskattad och dela ett trevligt samtal med någon. Jag kan inte låta bli att tänka på det, men jag har aldrig haft så trevliga samtal med nån av mina pojkvänner, därav mitt första inlägg om detta. Varför har denna kommunikation inte funnits i mina partnerrelationer? Bevisligen finns ju dessa killar, men inte i lag med mig då. Jag har haft de där snubbarna som man fått dra orden ur där det inte flutit på direkt naturligt. Tråkigt.
 
Ptja, jag skriver nog mest för att det finns inget annat forum för att lyfta luddiga eller svårplacerade relationer/kontakter/whatever som man har. Vi flirtade hejvilt när vi lärde känna varann, vi sågs mkt oftare på den tiden (och det var då jag insåg att han hade sambo och jag svalnade av ganska rejält). Av olika anledningar ses vi inte lika mkt längre, då upphandlingar på jobbet gett färre uppdrag till dom. Istället hörs vi på telefon utanför jobbet med nån månads mellanrum. Jag kan uppskatta det för att jag uppskattar hans personlighet och jag vet att det är ömsesidigt, även om jag även vet att det kommer aldrig utvecklas åt nåt håll. Men i brist på annat kan jag ju iaf under en kort stund få känna mig lite uppskattad och dela ett trevligt samtal med någon. Jag kan inte låta bli att tänka på det, men jag har aldrig haft så trevliga samtal med nån av mina pojkvänner, därav mitt första inlägg om detta. Varför har denna kommunikation inte funnits i mina partnerrelationer? Bevisligen finns ju dessa killar, men inte i lag med mig då. Jag har haft de där snubbarna som man fått dra orden ur där det inte flutit på direkt naturligt. Tråkigt.
Ja det är sjukt mycket som ska stämma .
 
97A9E0A4-87B8-4CEC-B684-FA43321DC4D3.jpeg


Annars inget nytt att rapportera 🙃🥲
 
Varför blir vissa människor liksom förbytta efter en tid? Är det för att jakten är över och de fick vad de ville ha?

Grävarn har gått från typ 50 snappar om dagen till i bästa fall en. Jag frågade och han kom med någon lam ursäkt jag inte kunde tro på. Dessutom har han tagit bort matchningen på Tinder.

Jag ska snart ha mens så jag är extra känslig med hormonellt betingad ångest, så det räcker typ med min egen skit just nu. Till råga på allt hörde stridspiloten av sig och det slutade med att han blev sur på mig för att jag påpekade att han var dålig på att svara. 🤯
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Fick mail igår: Vi vill bara informera att vi uppdaterat leveranstiden till kl 17.15, fr.o.m. nästkommande leverans. Så de kommer...
Svar
3
· Visningar
356
Senast: Viva
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 450
Svar
1 918
· Visningar
103 920
Senast: Sel
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp