Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok. Nu ska jag testa lite kort. Ska svepa på 10 pers på tinder och se vad det är för bilder. Män i Sthlm i 30års-åldern ungefär.

1: Sur person, bild tagen i ett omklädningsrum. En bild. Bara ett "hej" som presentation.
2: 7 ansiktsbilder. Neutralt/uttråkat ansiktsuttryck. Exakt samma min på samtliga. Bilderna är tagna så nära att det inte går att se i vilket sammanhang de är tagna (dvs, inga ledtrådar om intressen eller så). Ingen pres.
3: Två ansiktsbilder. Surt uttryck. Bakgrunden: vit vägg. Ingen presentation.
4: 6 bilder, glad på första bilden, resterande bilder visar vad som kan tänkas vara fritidsintressen, ingen text men länk till instagramkonto där det går att se massor av bilder som verkar beskriva hans liv.
5: Några bilder samt några rörliga bilder (vad det nu kallas). Verkar försöka framstå som sportig och rik, utan att se ut att vara något av det. Kort text som i princip bara säger "gillar att träffa människor".
6: 3 bilder. Kostymnisse. Ser iaf glad ut! Ingen pres.
7: 4 bilder. Visar bara ansiktet, men bakgrunden/omgivningen skvallrar lite om intressen, kort text som ändå kan fånga intresse.
8: 7 bilder av usel kvalitet. Man får iaf ett hum om hur människan ser ut. Ingen text.
9: 8 bilder i stil "Hej här står jag och ser tuff ut!" som i övrigt inte säger något alls. Ingen text.
10: 7 bilder. På 3 av dem dricks alkohol, de andra är typiska "se cool ut-bilder". Ingen presentation.

Nu vet jag inte hur det ser ut bland kvinnor som söker män, meeeen jag kan åtminstone förstå varför män tycker det är svårt att få napp på Tinder. Av de 10 är det bara 2 som jag hade kunnat svepa höger på, om de hade passat min smak. Resten är ju så totalt intetsägande att jag tippar på att även de som skulle kunna attraheras av dem helt missar dem.
 
Tror ni detta kan hjälpa i dejting-djungeln? :o:D

(ibland har jag för mycket fritid.....)
DSC_4732.JPG
 
Ok. Nu ska jag testa lite kort. Ska svepa på 10 pers på tinder och se vad det är för bilder. Män i Sthlm i 30års-åldern ungefär.

1: Sur person, bild tagen i ett omklädningsrum. En bild. Bara ett "hej" som presentation.
2: 7 ansiktsbilder. Neutralt/uttråkat ansiktsuttryck. Exakt samma min på samtliga. Bilderna är tagna så nära att det inte går att se i vilket sammanhang de är tagna (dvs, inga ledtrådar om intressen eller så). Ingen pres.
3: Två ansiktsbilder. Surt uttryck. Bakgrunden: vit vägg. Ingen presentation.
4: 6 bilder, glad på första bilden, resterande bilder visar vad som kan tänkas vara fritidsintressen, ingen text men länk till instagramkonto där det går att se massor av bilder som verkar beskriva hans liv.
5: Några bilder samt några rörliga bilder (vad det nu kallas). Verkar försöka framstå som sportig och rik, utan att se ut att vara något av det. Kort text som i princip bara säger "gillar att träffa människor".
6: 3 bilder. Kostymnisse. Ser iaf glad ut! Ingen pres.
7: 4 bilder. Visar bara ansiktet, men bakgrunden/omgivningen skvallrar lite om intressen, kort text som ändå kan fånga intresse.
8: 7 bilder av usel kvalitet. Man får iaf ett hum om hur människan ser ut. Ingen text.
9: 8 bilder i stil "Hej här står jag och ser tuff ut!" som i övrigt inte säger något alls. Ingen text.
10: 7 bilder. På 3 av dem dricks alkohol, de andra är typiska "se cool ut-bilder". Ingen presentation.

Nu vet jag inte hur det ser ut bland kvinnor som söker män, meeeen jag kan åtminstone förstå varför män tycker det är svårt att få napp på Tinder. Av de 10 är det bara 2 som jag hade kunnat svepa höger på, om de hade passat min smak. Resten är ju så totalt intetsägande att jag tippar på att även de som skulle kunna attraheras av dem helt missar dem.
Av just den anledningen är jag aldrig inne på Tinder nästan. Det är sjukt tråkigt. HP är något lite bättre med presentationstexten i varje fall...
 
Det brukar vara lite bättre kvalitet än sådär på profilerna hos kvinnor som söker kvinnor men bland kvinnor som söker män så är det ungefär samma nivå bara lite andra stereotyper.
 
Badrumsbilder tagna genom spegeln, så någon bild där det dricks sprit eller vin, någon bild på nån blomma i lägenhet med skitiga fönster där man möjligtvis kan ana någon spegla sig i rutan. Sällan någon tjej har bild på vältränad mage, men det händer det med. Ofta inte någon text som säger ett skvatt om personen.

Häst-, seglings-, hund-bilder eller liknande som faktiskt visar på ett intresse är inte sällan förenade med väldiga utläggningar som nära nog liknar kravlista för anställning.

Fotointresserade friluftstjejer brukar vara ett trevligt inslag med fina bilder och trevliga presentationer - men tror inte jag fått mer än högst ett par svar när jag skrivit till någon av dem - här ska man nog ha både samma intresse och ekonomiska resurser nog att utöva intresset om det ska vara intressant. Händer att det står redan i presentationen att jobb som kräver högre akademisk utbildning krävs för att det ska vara intressant.

Fina bilder på tjejer - liksom sådär vanliga på någotvis och kort men kärnfull presentation är trevliga, men av någon anledning finns de inte om man loggar in eller för all del betalar. De är helt klart bluffannonser för att hålla användarstatistiken på sådan nivå att karlslokarna vill ansluta sig till sidorna. Dessutom kan samma namn förekomma ihop med olika profilbilder och presentationer. Ett tag var de så få att man lärde sig känna igen dessa.

Sen är de det ordentligt lättklädda varianterna - de har den vänliga servicen att leta rätt på någon gångbar mailadress om man har spårbara bilder och erbjuda prislista för dv tjänster. Är lite olika var de påstår sig vara ifrån men det kvittar - inte intresserad likaförbannat.

Det var ett utdrag av mina förutfattade meningar jag odlat i denna fråga. Men rätt vad det är så har jag fel, och det vore ju trevligt.
 
Nja, det är ju inte en mistletoe på bilden då... utan en holly... 😛😂
😮 Kan ärligt säga att jag inte visste vad du pratade om förrän jag googlade. Snacka om att det blev jobbigt nu 🤣

Men ingressant att det dyker upp massor av den typen av bilder när man googlar mistletoe...

Får se om jag orkar göra en ny, det röda flyttade ju sig lite så den var ju inte bra oavsätt. 😉
 
Dejt bokad nästa vecka, i ett s.k. Escape room :D
Vi har träffats en gång tidigare och pratat mååånga timmar i telefon/videosamtal så det känns inte nervöst utan bara roligt!
Blir väl att äta något antingen innan eller efter också, kanske laga mat tillsammans hemma?
Va kul det låter! Hoppas det blir lyckat :D
 
😮 Kan ärligt säga att jag inte visste vad du pratade om förrän jag googlade. Snacka om att det blev jobbigt nu 🤣

Men ingressant att det dyker upp massor av den typen av bilder när man googlar mistletoe...

Får se om jag orkar göra en ny, det röda flyttade ju sig lite så den var ju inte bra oavsätt. 😉
Både järnek och mistel är ju vanliga i juletid på många ställen, så kanske inte så konstigt att det blivit sammanblandning någon gång.
 
Träffade senaste dejten igen, och dra på trissor. Det vekar som att han också tycker om att hitta på saker utöver att ligga. Vi ska ses igen i mellandagarna.

Och inatt så fylleskrev gamla bekanten till mig, så den dörren kanske inte är helt stängd. Haha brukar vara jag som skriver dumma grejer på fyllan så det är ju lite kul när det är tvärt om.
 
God Jul alla!
Hinner vi med en ny tråd innan nyår? :D

Jag hatar jultider, det blir så himla uppenbart hur ensam man är. Är hos mina föräldrar på dagen, det är kvällen jag brukar få ångest.

E kommer sen efter sitt julfirande så jag slipper vara ensam.
 
God Jul alla!
Hinner vi med en ny tråd innan nyår? :D

Jag hatar jultider, det blir så himla uppenbart hur ensam man är. Är hos mina föräldrar på dagen, det är kvällen jag brukar få ångest.

E kommer sen efter sitt julfirande så jag slipper vara ensam.
Kom till Skåne och skaffa barn och separera sen från pappan. Här är allt så nära, så klart man kan fira jul i tre familjer på en dag...

Att hänga med kompisar låter kanske som en behagligare variant...
 
God Jul alla!
Hinner vi med en ny tråd innan nyår? :D

Jag hatar jultider, det blir så himla uppenbart hur ensam man är. Är hos mina föräldrar på dagen, det är kvällen jag brukar få ångest.

E kommer sen efter sitt julfirande så jag slipper vara ensam.
Känner igen det där. Jag är det enda barnbarnet som kommer och firar jul hos morföräldrarna för jag har ändå ingen annanstans att vara, har inga barnbarnsbarn att bidra med.. lika så på nyår, som är ännu värre för mig. Ingen att kyssa på tolvslaget och fira in det nya året+ födelsedag med.
 
Dejten igår blev rätt okej. Slog nog nåt slags rekord i alla fall, hångel redan en halvtimme in på en förstadejt, dessutom nyktra på ett café på förmiddan innan jobbet. Så attraktionen fanns ju definitivt där, och det var mysigt. Men annars kände jag mig inte så avspänd som jag hade velat, var inte riktigt mig själv. Om det beror på att vi inte riktigt synkade eller situationen vet jag inte, jag skulle gärna ses igen i alla fall, lite mer avslappnat, och det pratade vi när vi sågs om att få till i dagarna efter julafton innan han lämnar stan. Men nu efteråt har han varit sval i sms:andet, så vet inte om han är så sugen, får väl se.
Har en annan dejt planerad på tors, och ytterligare en på lör om jag kommer loss, så det finns att göra ändå. Ingen av dem nåt jag tror på seriöst dock, den ena är för prydlig och ordentlig tror jag, den andra är för nyskild, men ska bli kul att se vad de är för några.

God jul alla fina! :)
 
Jag blev på dåligt humör direkt när jag träffade L. Tjurig och störde mig på allt, det är inte likt mig och inget bra tecken alls.
Blev dålig stämning och när jag vaknade kände jag mig less på hela grejen och gick till hotellet och åt frukost där istället.
Efter det har vi inte hörts av och jag vill det inte heller 😒

Är trött, grinig och genomförkyld. Lämnade hans julklapp men tog inte med min. Ville bara åka hem.
 
Dejten igår blev rätt okej. Slog nog nåt slags rekord i alla fall, hångel redan en halvtimme in på en förstadejt, dessutom nyktra på ett café på förmiddan innan jobbet. Så attraktionen fanns ju definitivt där, och det var mysigt. Men annars kände jag mig inte så avspänd som jag hade velat, var inte riktigt mig själv. Om det beror på att vi inte riktigt synkade eller situationen vet jag inte, jag skulle gärna ses igen i alla fall, lite mer avslappnat, och det pratade vi när vi sågs om att få till i dagarna efter julafton innan han lämnar stan. Men nu efteråt har han varit sval i sms:andet, så vet inte om han är så sugen, får väl se.
Har en annan dejt planerad på tors, och ytterligare en på lör om jag kommer loss, så det finns att göra ändå. Ingen av dem nåt jag tror på seriöst dock, den ena är för prydlig och ordentlig tror jag, den andra är för nyskild, men ska bli kul att se vad de är för några.

God jul alla fina! :)

Herregud, det var inte illa pinkat!
Man hade ju velat hora konversationen som ledde till sa snabbt hangel!

Jag ar i exil hos foraldrarna, men har en snubbe som jag ska traffa nar jag ar tillbaka i stan i det nya aret. Han ar valdigt valtalig och responsiv over appen, vilket nastan gor mig misstanksam, vilket saklart ar ett helt irrationellt svar pa att nagon beter sig som en vuxen manniska..
Nagon har som funkar pa samma satt?
 
Jag skrev till militären att jag inte vill ses mer. Skönt att ha det gjort.
Samma sak till sexologen i ett utbrott av gud-det-är-lika-bra-jag-slutar-dejta. Där var jag betydligt mer osäker dock, jag är bara så jäkla nervös kring sexet där. Av flera anledningar.

Han skrev typ att han finns kvar om jag ändrar mig, vilket kändes störande insiktsfullt och lugnt. Jag känner mig mest irrationell.
Vi har fortsatt skicka flumgrejer efter det så jag får se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
425
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
728
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp