Dejtingtråden del 37

Jag har bestämt mig för att verkligen ge det en chans, han får mig att må bra på så många andra sätt.
Igår blev jag bjuden på slutspelsmatch och jag ska få en Djurgårdshoodie i present
På torsdag ska jag träffa hans ena syster, vi ska äta påskmiddag hos honom.
 
Fick ett infall i söndags och gjorde ett inlägg i en grupp för singlar på facebook. Beskrev mig lite, bilder och vad jag söker.
Fått några kommentarer, 100 gilla ca och 10 meddelanden. Endel meddelanden var sexchatt jag inte söker, några har redan runnit ur sanden, några som skrivit med innan. 2 intressanta 😅
Ska jag skriva till de som gillat om jag hittar något intressant där?

Tycker de är svårt alltså 🙈
Bara göra inlägget o öppna sig lite.

Skrev till en som gillat och det blev ingen flytande konversation alls, han fråga en sak sen är det mest "ok, va kul, ok"
Det rann ur sanden fort.
Så än så länge har det inte gett nått direkt 😅
 
Skrev till en som gillat och det blev ingen flytande konversation alls, han fråga en sak sen är det mest "ok, va kul, ok"
Det rann ur sanden fort.
Så än så länge har det inte gett nått direkt 😅
Har haft flera såna kontakter, och det fungerar inte för mig så det brukar bli en snabb diss. Men även när konversationen blir enahanda (oftast när det bara är sexprat) så tröttnar jag snabbt.
 
Får ta mod till mig och göra det :p
Lite "roligt" är det att både jag och mitt ex just nu är i relationer där sexet inte riktigt funkar när det var det enda som funkade mellan oss :rofl:
Känns som lite dålig ordningsföljd att ditt ex får veta om ditt missnöje med ditt nuvarande sexliv före din nuvarande sexpartner får det? Jag hade blivit jätteledsen om jag var i din dejts skor.
 
Får ta mod till mig och göra det :p
Lite "roligt" är det att både jag och mitt ex just nu är i relationer där sexet inte riktigt funkar när det var det enda som funkade mellan oss :rofl:
Jag tänkte faktiskt lite som @Yeah but där.
Det kändes inte riktigt schysst. Med reservation för att jag vet inte vad du och exet har för relation, men det är nog dags att ta ett snack med den du faktiskt är i relation med.
Och så länge det finns sexuell attraktion mellan er finns det ju goda möjligheter att det går att lösa. :heart
 
Tycker inte det är konstigt att prata med sina närmaste vänner om det. Men åt andra sidan tycker jag inte det är ett måste. Det är inget fel på att vara privat av sig tycker jag. Men att prata med sitt ex..? Naaaah. Dom är väl ex av en anledning. Folk som har nära relationer till sina ex får alltid mig att backa. Är inget problem att vara friendly, men att man pratar ofta och om sitt sex liv. Då hade jag avslutat om jag dejtade någon som har en sån relation med sitt ex. jag får dåliga vibbar av sånt med.
 
Känns som lite dålig ordningsföljd att ditt ex får veta om ditt missnöje med ditt nuvarande sexliv före din nuvarande sexpartner får det? Jag hade blivit jätteledsen om jag var i din dejts skor.
Har inte haft disskutioner med exet, vi har båda nämnt det i förbigående och ja vi är öppnare mot varandra än vi är mot våra respektive partners. Kanske beroende på att vi känt varandra i 37 år :cool:.
 
Har haft flera såna kontakter, och det fungerar inte för mig så det brukar bli en snabb diss. Men även när konversationen blir enahanda (oftast när det bara är sexprat) så tröttnar jag snabbt.

Ja det kan vara att jag skickar bilder på nått jag gjort t.ex och skrivit lite och inte får någon reaktion alls. Det är lite tärande men ja
 
Tycker inte det är konstigt att prata med sina närmaste vänner om det. Men åt andra sidan tycker jag inte det är ett måste. Det är inget fel på att vara privat av sig tycker jag. Men att prata med sitt ex..? Naaaah. Dom är väl ex av en anledning. Folk som har nära relationer till sina ex får alltid mig att backa. Är inget problem att vara friendly, men att man pratar ofta och om sitt sex liv. Då hade jag avslutat om jag dejtade någon som har en sån relation med sitt ex. jag får dåliga vibbar av sånt med.

Två av mina ex tillhör mina nära vänner, den tredje umgås jag också med (eller framförallt med hans blivande fru). Menar du att du tycker att det tyder på bra relationsmönster om man behöver stryka delar av sin vänkrets varje gång man träffar någon ny? :confused:

Själv tycker jag att det är en större röd flagga på folk som inte tål sina ex, eller väljer att vara tillsammans med människor som de inte ens skulle vilja vara vän med.

(Det har aldrig varit något problem i mina förhållanden heller. :) Förra exet+partner var tex ofta kattvakt åt senaste exet. Nuvarande dejten tillhör samma kompiskrets som senaste exet, annars hade jag aldrig träffat honom.

Behöver jag diskutera sexgrejer blir det faktiskt oftast just med något av exen, vi har ju redan varit så öppna mot varandra som man kan på det området. Det hade känts mycket mer utlämnande att ta upp det med någon annan kompis som inte har samma bakgrundsförståelse.)
 
Två av mina ex tillhör mina nära vänner, den tredje umgås jag också med (eller framförallt med hans blivande fru). Menar du att du tycker att det tyder på bra relationsmönster om man behöver stryka delar av sin vänkrets varje gång man träffar någon ny? :confused:

Själv tycker jag att det är en större röd flagga på folk som inte tål sina ex, eller väljer att vara tillsammans med människor som de inte ens skulle vilja vara vän med.

(Det har aldrig varit något problem i mina förhållanden heller. :) Förra exet+partner var tex ofta kattvakt åt senaste exet. Nuvarande dejten tillhör samma kompiskrets som senaste exet, annars hade jag aldrig träffat honom.

Behöver jag diskutera sexgrejer blir det faktiskt oftast just med något av exen, vi har ju redan varit så öppna mot varandra som man kan på det området. Det hade känts mycket mer utlämnande att ta upp det med någon annan kompis som inte har samma bakgrundsförståelse.)
Det är ju helt olika med vilka gräns man har. Jag säger inte vad som är rätt eller fel för andra, men vad som känns det för mig. Jag tycker inte man skall försöka bestämma över andra, men respektera andras boundaries. Jag hade aldrig blivit ihop med någon som är nära kompis med sina ex. Där finns många anledningar för det, men jag har aldrig stött på någon som jag har upplevd irl som kan sköta dessa relationer snyggt. Jag hade aldrig sagt "du måste bryta med ditt ex" utan jag hade sagt, tack men nej tack. Är ju lite som folk som inte vill dejta folk som har barn, det är ett val man tar. Betyder ju inte det är "rätt eller fel", men det är fel för MIG. Människor har olika gränser, tycker man skall respektera dom gränserna.

Om du har såna relationer med dina ex och din partner är okej med det, så är det väl som det skall vara? Man får väl ändå respektera att folk tycker olika och har olika gränser med saker :) Min gräns är ju en av mina boundaries och dom personer jag umgås med i nära relationer tycker likadant.
 
Två av mina ex tillhör mina nära vänner, den tredje umgås jag också med (eller framförallt med hans blivande fru). Menar du att du tycker att det tyder på bra relationsmönster om man behöver stryka delar av sin vänkrets varje gång man träffar någon ny? :confused:

Själv tycker jag att det är en större röd flagga på folk som inte tål sina ex, eller väljer att vara tillsammans med människor som de inte ens skulle vilja vara vän med.

(Det har aldrig varit något problem i mina förhållanden heller. :) Förra exet+partner var tex ofta kattvakt åt senaste exet. Nuvarande dejten tillhör samma kompiskrets som senaste exet, annars hade jag aldrig träffat honom.

Behöver jag diskutera sexgrejer blir det faktiskt oftast just med något av exen, vi har ju redan varit så öppna mot varandra som man kan på det området. Det hade känts mycket mer utlämnande att ta upp det med någon annan kompis som inte har samma bakgrundsförståelse.)

Ett av mina ex är den person som känner mig bäst i hela världen och hen kommer alltid finnas i mitt liv. Men jag lovar att min partner har noll och intet att frukta där. Ett annat ex vill jag aldrig mer se men hen har svårt att förstå varför utan kontaktar mig då och då och verkar vilja ha en vänskapsrelation. Hen lämnade mig just för... sitt ex. Som hen hade umgåtts med under hela tiden vi var tillsammans.

Trots det så tycker jag inte att det går att säga att det generellt är en röd flagg att vare sig umgås med eller aldrig mer vilja se sitt ex. Det beror på omständigheterna. Jag tänker att man får undersöka sin magkänsla och försöka se ärligt på saken, har man fog för att det känns jobbigt eller ligger problemet hos en själv.
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 427
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
542
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp