Bukefalos 28 år!

Delat sto och föl nu

Rotterö

Trådstartare
Nu är det tredje natten som de står i egen box.
Fölis var heltokig de första 20 minuterna. Han stegrade mot väggen och mot box dörren. Han var mycket orolig. Trots att han varit ensam 2 tim varje dag när vi rider.
Men han lugnade sig snabbt. Åt bara pellets o havren. inget hö.
Men i går och i dag var han lugn och äter igen . Kanske han vänjer sig snabbt. Mamma kommer inn till honom på morgonen så han får snutta.
Hon är lugn fast hennes tuttar är hårda på morgonen. Men de mjuknar så fort han snuttat. De går ju hela dagen i hagen till sammans. Detta går nog bra :banana: :banana:
 
De vänjer sig snabbt. Mitt sto åkte igår, och fölet var orolig först och sprang och letade i hagen. Men till insläppet var han cool, de har ju stått separerade 4 nätter innan, och idag var han lugn i hagen också.
 
Halloj! Min var oxå lite nervös den första gången och stegrade sig mot väggarna och gnäggade massor. Fastän han hade varit ensam i en timme, sen i två timmar osv... Men första natten var lite jobbig tyckte han.
Men den andra natten var han cool lugn och jätteduktig! Nu går allting som en dans... ;)
Så jag tror oxå att de vänjer sig snabbt.
 
Mitt föl var inte orolig alls. Jo, förresten, när vi hade dem i boxarna bredvid varandra där de inte såg varandra så... men när vi ställde dem mittemot varandra sedan vid avvänjningen så gick det bra. Tror fölis tyckte det var skönt att slippa mamma när hon skulle äta faktiskt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 855
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 856
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 720
Senast: Mia_R
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 688
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp