Demokrati - vad är den värd?

Det finns inget parti som har så många officiella företrädare som gillar och hejar på när mordhot och våldtäktshot haglar mot någon som framfört den minsta kritik som SD. På andra plats, långt, långt bakom kommer vänsterpartiet. Resten finns inte ens på kartan.

Så visst kan SD visa tydligt vad man tycker om att företrädare uppträder svinigt. Men det gör de oftast inte, av någon anledning.
 
Det finns inget parti som har så många officiella företrädare som gillar och hejar på när mordhot och våldtäktshot haglar mot någon som framfört den minsta kritik som SD. På andra plats, långt, långt bakom kommer vänsterpartiet. Resten finns inte ens på kartan.

Så visst kan SD visa tydligt vad man tycker om att företrädare uppträder svinigt. Men det gör de oftast inte, av någon anledning.
De flesta fall som kommer upp är där sd-folk tvingas avgå pga av detta. Det i sig är väl den enda reaktion ett parti kan ta, resten är väl upp till åklagare?
Eller är du av en annan uppfattning?
 
@Trygg

Det finns goda exempel på integration och det finns sämre. Segregationen är ett stort bekymmer. inte i huvudsak segregationen invandrare vs infödda - utan den starka ekonomiska segregationen. Att ekonomi och geografi är tätt sammankopplade är inte bra eller naturligt.

Jag jämställer inte SD med nazister. Det finns fortfarande kandidater i SD med en nazistisk bakgrund och det är återkommande kandidater som uttrycker sig nazistiskt och rasistiskt. Jag och många med mig som analyserat principprogrammet anser att det är direkt rasistiskt. Det betyder ändå inte att alla kandidater, företrädare och väljare är rasister. Det borde bekymra dem som inte är det, men det går inte att skriva åsikten på alla automatiskt för det. Det finns små tokigheter i de flesta partiers partiprogram, som definitivt inte alla kandidater ställer sig bakom.

Att öppna sitt hjärta - hjälper verkligen dem som lever i våra problemområden! Det handlar om att öppna sitt hjärta och hitta, bygga lösningar tillsammans. Prova lösningar, dissa dem som funkar kass och utveckla dem som verkar lovande. Det är det som är politik och samhällsbyggande!

För mig är frågan om att begränsa asylinvandringen, ungefär samma typ av fråga som att begränsa antalet skolplatser till mindre än antal barn som behöver gå i skolan, eller att begränsa antalet äldrevårdplatser till färre än de som behöver. Otänkbart. Uppdraget består istället i att lösa problemet.

Eftersom anledningen till att begränsa invandringen inte alls är ekonomistisk, SD står för att man inte ska blanda kulturer, så hade det inte spelat roll för Åkesson om det var en ekonomisk succe från dag 1.

De andra partierna satsar enorma ansträngningar på att våga se, identifiera och lösa problemen i samhället, som också har med segregation och många nyanlända att göra. Men de lastar inte över på problemet på flyktingarna själva och beskriver människor som problem. Det handlar om att vi tillsammans, som ett samhälle, arbetar med lösningar. Det är en stor, stor skillnad.

:bow::bow::bow::bow::bow:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 070
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 092
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 515
Senast: TinyWiny
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Blue
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp