Den mest kompletta halvblodshingsten?

Balous Bellini verkar vara tillgänglig i år också. Den verkar vara rätt högt bedömd både på gång och hopp och ser väldigt trevlig ut tycker jag. (Den bruna som travar i början).

Generellt tycker jag det finns flera Balou-hingstar som rör sig trevligt.
 
Baltimore har flera uppfödare här sagt lämnar stort, typ jättestort.
Och en del humör.

Luxus verkar vara supersnäll och det blir himla fin färg av de två ihop :D
 
Lambo ger ädla ungar men de är inte långa utan mer åt det kortlinjerade hållet. De kan också bli små.

Har fött upp två själv och träffat minst ett tiotal.
 
om det är den mest kompletta vet jag inte, men Fetcher N kan både hoppa och röra sig.
 
Balous Bellini verkar vara tillgänglig i år också. Den verkar vara rätt högt bedömd både på gång och hopp och ser väldigt trevlig ut tycker jag. (Den bruna som travar i början).

Generellt tycker jag det finns flera Balou-hingstar som rör sig trevligt.
åhhhh vad fin!
 
Letar också efter en bra hopphingst med bra gångarter...hur ser ni på Coventry? Har annars siktet inställt mot Fetcher N...han har gröna staplar.... Vill ha en bra hingst med bra stam, men hyfsat pris....helst levande föl avgift.
Dock ska det ev fölet säljas(om det blir en hingst), är därf lite fundersam på vilken stam som är mest intressant i en köpares ögon? Stoet är E: Cathageno.
 
@Avel2015 Coventry fick ju en 5.5a på traven när han visades exteriört här i Sverige, och har en 6a från 70-dagarsprov i Schlieckau, så skulle nog inte våga säga att han är gångartsförbättrare ännu.
Men det är ju inte alltid egna bedömningen stämmer överens med förärvningen, t.ex. Click and Cash har själv 6 på traven på bruksprovet men ligger ändå på grönt på Blup.
 
Som dressyrryttare så hade jag sagt Common Sense. Rör sig bra för att vara "hoppstammad" och hoppar tydligen väldigt bra. Titta bara på resultatet från Kvalitetsbedömning: 9-9 hoppning, 9-8-9 gång, temp. gång 9. Det är inte många hästar som slår det :)
 
Som dressyrryttare så hade jag sagt Common Sense. Rör sig bra för att vara "hoppstammad" och hoppar tydligen väldigt bra. Titta bara på resultatet från Kvalitetsbedömning: 9-9 hoppning, 9-8-9 gång, temp. gång 9. Det är inte många hästar som slår det :)
Buke e bra ! Han hade jag missat helt och seglade nu rakt upp på topp två listan ! Tack för det :).
 
Tusen tack för alla åsikter och förslag! Jag har kollat runt på i princip alla och har skalat ner listan (som fortfarande spretar åt alla håll…) till Argentinus (kan inte riktigt släppa honom..), Diamantino, Hip Hop, Fetcher N, Lordanos och ev. Stakkato Dream. Ev. även Bravour eller Magic Park.

Hip Hop och Fetcher ligger nog allra högst just nu pga att jag verkligen gillar deras temperament och jag har fött upp ett syskon till stoet e. Hip Hop som jag är mycket nöjd med. Funderade på Fetcher till mamman men gjorde aldrig den kombon, så det kunde vara kul att prova på dottern. Jag gillar deras blod och faktumet att de är svenskfödda, faktiskt.

Tyvärr fungerar inte Common Sense härstamningsmässigt till henne (hon är e. Cartier - Quite Easy, så det blir lite väl mycket Contender och Capitol-blod ;-) ), annars hade han definitivt varit med.

Idag "återupptäckte" jag Capriano. Vad tycker den samlade skaran här om honom? :)
 
Tusen TACK allihop! :bow: Fortsätt gärna!!

Massor med bra tips.

Jag gillar själv de flesta ni skrivit :) Tyvärr faller några bort på att stoet redan har ganska mkt Contender-blod.

Hip Hop är en stark kandidat, då hon har en bror e. honom som jag är väldigt nöjd med.

Briar gillar jag mycket - tyvärr hade stoet en morbror e. honom, också egen uppfödning, som var nästan 180cm hög så jag vet inte om jag vågar chansa...

Canterbury hade varit en mycket stark kandidat, Niveau likaså, om det inte vore så att jag inte riktigt tror på deras typ av temperament (även om de har mkt bra temperament båda två, skall jag poängtera!) ihop med just MITT sto, baserat på de avkommor jag sett efter dem där jag även känner stona.

Lordanos skall jag genast kika närmare på! Chicos Boy och Diamantino likaså.

Det är synd att inte Ludwigs Champion lever längre, jag tror han hade passat henne kanonbra.

Camaro M skall jag inte heller glömma bort, eller Bravour och Floré Star - alla andra ni nämnt skall också kollas noga!


Hej!
Utifrån ditt inlägg här så verkar du känna till temperamentet på ex Canterbury..
Skulle du vilja dela med dig?
Jag funderar nämligen på att betäcka med honom.
Men vet inte om han passar mitt sto, temperamentsmässigt..
 
Tusen tack för alla åsikter och förslag! Jag har kollat runt på i princip alla och har skalat ner listan (som fortfarande spretar åt alla håll…) till Argentinus (kan inte riktigt släppa honom..), Diamantino, Hip Hop, Fetcher N, Lordanos och ev. Stakkato Dream. Ev. även Bravour eller Magic Park.

Hip Hop och Fetcher ligger nog allra högst just nu pga att jag verkligen gillar deras temperament och jag har fött upp ett syskon till stoet e. Hip Hop som jag är mycket nöjd med. Funderade på Fetcher till mamman men gjorde aldrig den kombon, så det kunde vara kul att prova på dottern. Jag gillar deras blod och faktumet att de är svenskfödda, faktiskt.

Tyvärr fungerar inte Common Sense härstamningsmässigt till henne (hon är e. Cartier - Quite Easy, så det blir lite väl mycket Contender och Capitol-blod ;-) ), annars hade han definitivt varit med.

Idag "återupptäckte" jag Capriano. Vad tycker den samlade skaran här om honom? :)



Hur är temperamentet på Hip Hop avkommorna?
Vad lämnar han för storlek?
Behöver en som lämnar lite större eftersom mitt sto bara är kring 160cm.
Tyckte väldigt mycket om hans typ!!
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 127
Senast: Jate Volim
·
Avel Lite spin-off på den mest kompletta hingsten-tråden som jag smygläst ett tag, men att blanda hopp- och dressyrblod känns närmast tabu...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 806
Senast: Karoliten
·
F
Avel Jag sitter fast. Väldigt fast. Om ca tre veckor ska jag betäcka mitt sto och jag hoppar runt som en galen kanin mellan hingstar. Så nu...
2
Svar
24
· Visningar
2 202
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp