Bukefalos 28 år!

Den mörka sidan av travsporten

Sv: Den mörka sidan av travsporten

Exakt. Precis så görs det när "rid"sidan försöker bortförklara att ridgrenar inte kan jämföras med travet. Man måste jämföra gräsrötter med gräsrötter och elit med elit. På högre nivå är det i stort sett samma skrot och korn, men på gräsrotsnivå ligger ridsporten ff i medeltid om man placerar travet i nutid(generellt).

Travhästar ÄR tävlingshästar vad är det som är svårt att förstå med det??

De sköts på ett sätt som man inte kan jämföra med lilla Lisas nordis i skogen!

Att jämföra travet och ridsporten så måste man jämföra de tävlande hästarna och där är väldigt många idag betydligt mer medvetna om hästarnas hälsa än vad de var förr.
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Rollkur är inte dressyr och kommer aldrig att bli det oavsett diss på Buke
Ändå är det ngt som används av dressyrryttare, i de mkt höga klasserna!



Idag så ser det för det mesta väldigt bra ut på de lägre nivåerna i ridsporten.

Tja, inte häromkring iaf. Hästar som går länge med hältor för att den inte ses, hästar som rids i fel form, men vad då, den kröker iaf på nacken. Och med jämna mellanrum poppar det upp trådar de folk förfasar sig den dåliga ridningen som förekommer på våra ridbanor. Av det drar jag slutsatsen att det förkommer även på andra ställen än här.


På vilket sätt drar man i en graman?? Och jo jag anser att den är helt riskfri, går du omkull så händer det inget. Men vad skulle hända om du hade låst fast hästens huvud???

Så den kan inte missbrukas och användas fel då? Och då är ju nämnadet av graman en av flera olika trevliga redskap som kan användas fel i fel händer, allt för att gå genvägen.

Nej det kan jag inte, kan du?? Eftersom det är just det jag ville ha förklarat! Varför använda något som inte hjälper travet?? Och då bara på tävling??

Ändå skriker du att högt om att hästarna ska gå utan, bara för att några missbrukar/felanvänder ett hjälpmedel. En av orsaker av användet av check är detsamma som allehanda lindor och benskydd påsatta av ridfolk (speciellt dressyrnissar)vid hagutsläpp, om uti fall att.
Skillnaden är ju att graman kanske man använder på träning och inte på tävling.

:D Bättre sex dagar i veckan med graman än en gång i veckan med check.
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Travhästar ÄR tävlingshästar vad är det som är svårt att förstå med det??

De sköts på ett sätt som man inte kan jämföra med lilla Lisas nordis i skogen!

Jag travtränar min travhäst för att jag tycker det är kul men jag är inte tillräckligt ambitiös för att någonsin starta henne.
Flera kompisar tränar dressyr för instruktör men har heller inga planer på att tävla.
Är min häst alltså en tävlingshäst bara för att hon tränas, men inte kompisarnas halvblod? Konstigt :confused:
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Travhästar ÄR tävlingshästar vad är det som är svårt att förstå med det??

De sköts på ett sätt som man inte kan jämföra med lilla Lisas nordis i skogen!

Att jämföra travet och ridsporten så måste man jämföra de tävlande hästarna och där är väldigt många idag betydligt mer medvetna om hästarnas hälsa än vad de var förr.

Ja, men lilla Lisas nordis i skogen har troligtvis inte satt en hov på en ridbana, precis som gamle Svens travis som tar en skogsrunda i skogen emellanåt aldrig har satt en hov på ovalen. Jag pratar om hästar som tränas på låg nivå, dvs de lägre klasserna. Gräsrötterna.
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Ändå är det ngt som används av dressyrryttare, i de mkt höga klasserna!

Gör de??

Tja, inte häromkring iaf. Hästar som går länge med hältor för att den inte ses, hästar som rids i fel form, men vad då, den kröker iaf på nacken. Och med jämna mellanrum poppar det upp trådar de folk förfasar sig den dåliga ridningen som förekommer på våra ridbanor. Av det drar jag slutsatsen att det förkommer även på andra ställen än här.

Tur att jag bor i Skåne då så jag slipper se detta. Och jo jag tycker nog att de allra flesta åker in med sina hästar och inte rider dem halta längre tider. De allra flesta rider ju för tränare och de brukar påpeka om något ser galet ut, det gör i vart fall jag

Så den kan inte missbrukas och användas fel då? Och då är ju nämnadet av graman en av flera olika trevliga redskap som kan användas fel i fel händer, allt för att gå genvägen.

Graman diskussion tänker jag inte ge mig in på här, jag utgår från rätt användande och idag ser man ytterst sällan dålig gramanridning!

Ändå skriker du att högt om att hästarna ska gå utan, bara för att några missbrukar/felanvänder ett hjälpmedel. En av orsaker av användet av check är detsamma som allehanda lindor och benskydd påsatta av ridfolk (speciellt dressyrnissar)vid hagutsläpp, om uti fall att.

Jag har inte skrikig högt på något vis. Och på vilket sätt jämför du check med lindor :eek: Det är väl ett hjälpmedel för trötta hästar som riskerar att tappa travet!!!

Men återigen varför använder man ett check?????


:D Bättre sex dagar i veckan med graman än en gång i veckan med check.

Tror inte att någon rider på graman 6 dagar i veckan på det sättet du vill få det till :angel:
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Jag travtränar min travhäst för att jag tycker det är kul men jag är inte tillräckligt ambitiös för att någonsin starta henne.
Flera kompisar tränar dressyr för instruktör men har heller inga planer på att tävla.
Är min häst alltså en tävlingshäst bara för att hon tränas, men inte kompisarnas halvblod? Konstigt :confused:

Startar din häst på travet??

För det var ju DET som var frågan. Artikeln vänder sig inte till den nivån av träning/ridning som du beskriver
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Ja, men lilla Lisas nordis i skogen har troligtvis inte satt en hov på en ridbana, precis som gamle Svens travis som tar en skogsrunda i skogen emellanåt aldrig har satt en hov på ovalen. Jag pratar om hästar som tränas på låg nivå, dvs de lägre klasserna. Gräsrötterna.

Och där hävdar jag att man har betydligt större insikt i hästarna idag än förr i tiden!

Dessa hästar vetbes vid varje tävling (fr regional hopp/deb fälttävlan) och tränas oftast för tränare som vet om hästen oftast ser ojämn ut eller inte??

vad är "låg" klass på travet??
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Själv använder jag vanligtvis ingen check på mina hästar - bara i autostart lopp i monté där man måste använda den, pga av säkerheten. Inte kul om hästen springer under vingen. Men då är den så lång att den egentligen inte gör någon nytta mer än att vara där. Och de jag rider åt har heller aldrig någon check på deras hästar, bara en lång vid auto. Sedan har jag inget check-bett i munnen utan en kindstropp under hakan.
Och man använder check som ett hjälpmedel när de blir trötta och som en säkerhetshjälp. Men nuförtiden är många av travhästarna naturtravare, så de behöver ingen check. Å inte tusan har man checken så hårt åtspänd så att den knappt kan se eller röra på huvudet.

Tungband använder man för att hästen inte ska svälja sin egen tunga och tappa luften. Hade hästen som stupade på någon travbana för ett tag sedan haft tungband hade den levt idag!


Ja, travsporten styrs av pengar men man blir inte miljonär av att starta sjuka och skadade hästar som tappat gnistan. Som amatör får man det knappt att gå ihop sig, man ska vara glad om man får någon matlapp ibland. Så vad har egentligen allt detta snack om pengar kommit ifrån? Jag ser inga i alla fall. Och jag tror inte man har alla hästar på loftet om man endast sysslar för trav för att bli rik. Aktier är säkrare.

Jag anser att travsporten ligger mycket före ridsporten.
Tja, blir ju kul för ridsporten om spelet på travet läggs ner.
Vet ni inte hur mycket de sponsrar er? Tex alla ATG kliniker som
är så snälla och tar emot ridhästar. Men ridhästar behöver väl aldrig behandlas? + alla hästshower, tävlingar, forskningar och så vidare...

Tycker man ser mycket skit på ridtävlingar, stackars ponnier som sporras och piskas, starka bett och en oerfaren ryttare. Är det bättre än travet eller? Det kan gå illa till i travet och lika om inte mer
i ridsporten - den är så utspridd. Och hur går det till bakom kulisserna då? Allt är inte som det verkar.

Vi som håller på med trav vet mycket väl vilka rötägg det finns i sporten, men de blir förhoppningsvis inte långvariga.
Ingen skulle bli gladare än vi om reglerna blir ännu hårdare, för vi som vet lite om trav och hästar följer dem i alla fall!:cool:

Jag har inget emot ridsporten alls, har själv hållit på med den innan travet. Och jag rider ju själv - monté.

"Travets mörka sida" - allt är inte svart på vitt. :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Men återigen varför använder man ett check?????

Alla använder inte uppkäk, det blir vanligare och vanligare att man inte gör det.

MEN, det är en säkerhet att ha remmen, om en häst tar ett felsteg i slutet av loppet när mjölksyran är som högst hjälper remmen hästen att hålla balansen på samma sätt som man kan stötta hästen i munnen med en stadig hand. Även i starten kan de vilja använda den då de vänder på böjt spår för att accelerera rakt fram.

Mina brukar i de få fall jag använder (träning/tävling) dem vara anpassade precis så att de inte får "hoppreps-effekt". Då springer hästen i sin naturliga balans och kan själv välja att använda den om de vill.
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

*Kl*

Konstig tråd det här. Den har utvecklats till en tävling mellan travvänner och dressyrdito i att hitta så många tecken som möjligt på djurplågeri hos motparten.

Varför går det inte att ta till sig den kritik som läggs fram i artikeln om hur travhästarna behandlas, i stort och fr a i Mantorp? Det som framkommer här, är det inte sant? Ljuger veterinär AD?

I den långa artikeln finns många exempel på sånt som inte är friskt inom travsporten i Mantorp, i Sverige och internationellt. Om detta är sant, är det förskräckligt på flera plan.

Obs att det handlar om proffesionell travsport där segerpengar och spel utgör själva förutsättningen för "sporten" och där man verkar ta till vilka medel som helst för att få sin del av penningen.

Så ni travvänner, varför inte se verkligheten såsom den är och försök att förändra den istället för att omgående fälla ut taggarna så snart någon vågar visa på verkligheten för travhästarna. Tävlande måste inte innebära djurplågeri!

LIA
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Tur att jag bor i Skåne då så jag slipper se detta. Och jo jag tycker nog att de allra flesta åker in med sina hästar och inte rider dem halta längre tider. De allra flesta rider ju för tränare och de brukar påpeka om något ser galet ut, det gör i vart fall jag

Graman diskussion tänker jag inte ge mig in på här, jag utgår från rätt användande och idag ser man ytterst sällan dålig gramanridning!

Jag har inte skrikig högt på något vis. Och på vilket sätt jämför du check med lindor :eek: Det är väl ett hjälpmedel för trötta hästar som riskerar att tappa travet!!!

Men återigen varför använder man ett check?????

Tror inte att någon rider på graman 6 dagar i veckan på det sättet du vill få det till :angel:

Du kan mycket väl jämföra amatörtränare och "vanligt" ridhästfolk. Båda har hästen som en hobby men utgör en stor del av beståndet.

Men vilka är det vi anklagar för att inte kunna sköta sina hästar ordentligt? Är det proffstränarna eller är det amatörtränarna?

Skall du jämföra Stig H Johansson så får du jämföra med Kyra. Men jämför du en "vanlig" amatör så kan du jämföra med vilken "vanlig" hästägare som helst.

Sen jag har gott om stora tränare där jag bor (Kungsbacka) och det är inte alla som klarar av att se om hästen går rent eller inte.

Graman är ett mycket missbrukat instrument. Jag skulle säga att det är vanligt att man rider på fel slags sätt med graman idag än förut då kunskapsnivån på hästkunandet har sjunkit betydligt de senaste 20 åren. Det finns ett gammalt talesätt som låter så här:
För att kunna rida med hjälptyglar så måste man vara mycket duktig och är man mycket duktig så behöver man inga hjälptyglar.

Tyvärr är det vanligare än man tror att folk sitter och rider med graman 6 dagar i veckan. För att inte prata om alla dessa bett som hästmänniskor använder sig utav. Uppfinningsrikedomen när det kommer till bett hos hoppfolk är enorm.

Jag förstår inte riktigt du har ju svart på själv varför en check bla används "Det är väl ett hjälpmedel för trötta hästar som riskerar att tappa travet!!".

Men återigen så finns det så klart avarter i alla hästsinriktningar. Inom hoppsporten finns det nubbar i benskydden och blistring av ben. Folk som rider på graman veckorna igenom.

Inom dressyren finns det folk som inte vågar släppa ut sin häst ens i en liten boxhage.

Inom travet så finns det säkert folk som maskerar en hälta med att korta upp checken så mycket det bara går och lite till.

Men är det det som är meningen med denna diskussionen? Att diskutera vem som har de värsta avarterna?

En hopphäst, dressyrhäst och travhäst mår bra om de sköts bra. De flesta hästmänniskor som jag har träffat inom diverse olika dicipliner har alla tyckt om sina hästar och sett till att de mår bra. De åker till klinik så fort hästen snubblar till och de tävlar inte med sin häst om den inte mår bra.

En välskött travhäst mår inte sämre än en välskött hopphäst och en felskött dressyrhäst mår inte bättre en en felskött travhäst.

Mvh

Tora
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Problemet är att artikeln är väldigt bitter. Visst finns det hästar som far illa inom travsport ,precis som det gör inom alla travsporter, men det är inte på det viset som det utmålas i artikeln. Där låter det som om alla travhästägare bara vill tjäna en massa pengar och ser hästen som en pengamaskin.

Men de flesta travhästägarna bryr sig om sin häst precis på samma sätt som ridfolk. Jag vill tex inte att min travhäst skall ha problem med munnen eller att den skall starta fast att den är halt eller att den skall springa med ett virus i kroppen eller.....Jag vill att min häst skall vara frisk för att jag bryr mig om den. Nu kan jag så klart inte tala för alla travhästägare här i Sverige men jag misstänker stark att många resonerar som jag gör.

Visst är det jättebra att veterinärer går ut och påpekar felaktigheter inom travet. Precis som när det kom ut att en känd ponny longerades så kraftigt inspänd att den bet sig själv i bringan. Eller om den kända dressyrryttaren som mer eller mindre misshandlade sina hästar. Allt sådan skall komma ut till folks kännedom så att man kan göra något åt saken och förhindra att det händer igen. Men denna artikeln var som sagt så fruktansvärt bitter. Det kändes mer som om det var någon personlig hämdaktion av någon.

Mvh

Tora
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Visst finns det hästar som far illa inom travsport ,precis som det gör inom alla travsporter, men det är inte på det viset som det utmålas i artikeln.
Vad är det då för sakfel i artikeln?
Vad är det för fel i dom uppgifter om hantering av hästar som redovisas?
Vad är det för fel i dom beskrivningar av veterinärens arbetsförhållanden som redovisas?
Vad är det för fel i dom siffror om magsår, lungblödningar mm som redovisas?

Där låter det som om alla travhästägare bara vill tjäna en massa pengar och ser hästen som en pengamaskin.
Ja, är det inte så då? Eller blir, när dom väl kommit sig upp? Jag tror säkert att den stora gruppen av travhästägare är seriösa som du, men du vet säkert också vad pengabegäret kan göra med människor.
Jag reagerar alltid på dom samtal som förs i travsammanhang. Där är det alltid pengarna som räknas, i dubbel bemärkelse. Tänkt på det?
I debatten i tidningen är det en som uttalar sig av egen erfarenhet. Läs det!

Men denna artikeln var som sagt så fruktansvärt bitter. Det kändes mer som om det var någon personlig hämdaktion av någon.
Bitterhet, ja det stämmer nog. Bitterhet över maktlösheten när man ser hästar misshandlas på olika sätt utan att kunna påverka.
Påståendet om hämndaktion får stå för dig.

Jag tycker faktiskt det är konstigt att man inte kan hålla diskussionen kvar i området trav och redovisa hur det är och vad som går att göra för att stoppa dom otrevliga inslagen. Utan taggar!

LIA
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Vad är det då för sakfel i artikeln?
Vad är det för fel i dom uppgifter om hantering av hästar som redovisas?
Vad är det för fel i dom beskrivningar av veterinärens arbetsförhållanden som redovisas?
Vad är det för fel i dom siffror om magsår, lungblödningar mm som redovisas?

Ja, är det inte så då? Eller blir, när dom väl kommit sig upp? Jag tror säkert att den stora gruppen av travhästägare är seriösa som du, men du vet säkert också vad pengabegäret kan göra med människor.
Jag reagerar alltid på dom samtal som förs i travsammanhang. Där är det alltid pengarna som räknas, i dubbel bemärkelse. Tänkt på det?
I debatten i tidningen är det en som uttalar sig av egen erfarenhet. Läs det!

Bitterhet, ja det stämmer nog. Bitterhet över maktlösheten när man ser hästar misshandlas på olika sätt utan att kunna påverka.
Påståendet om hämndaktion får stå för dig.

Jag tycker faktiskt det är konstigt att man inte kan hålla diskussionen kvar i området trav och redovisa hur det är och vad som går att göra för att stoppa dom otrevliga inslagen. Utan taggar!

LIA

Har du ens varit på en travbana?
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

:bow: Tack Tora
Du kom mkt längre i diskussionen än jag, jag liksom fastnade i jämförelseträsket.
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Men pengabegär finns det inom alla hästsporter, det är väl inget unikt för travet? Jag har aldrig försökt att påstå att det inte finns några rötägg inom travet. Jag tror att alla som har skrivit här har påpekat att det självklart finns rötägg här precis som det finns i andra hästsporter.

Vad vi argumenterar mot är att hela travet utmålas som någon enormt pengastinn djurplågerimaskin där det endast finns människor som vill tjäna snabba och stora pengar. Medan ridsporten höjts till skyarna och att i ridsport så mår hästarna så mycket bättre än inom travsporten.

Men faktum är att en travhäst som sköts bra mår lika bra (eller lika dåligt) som en ridhäst. Och den största majoriteten av travhästägarna är mycket måna om sina hästar.

Det är därför vi reagerar mot den bitterhet som finns i artikeln. Det är fakta blandat med en allmän motvilja mot travet.

Jag skulle aldrig checka upp en häst så hårt som det krävs för att dölja en hälta. Frågan är om en häst klarar av att springa in några pengar om den inte är okej.

Inom travet finns inga lättare tävlingar på det sättet som en lokal eller regional finns inom ridsport. Tiderna inom de mindre loppen är idag väldigt pressade. För 20 år sedan skulle man kanske kunna vinna några av de enklare loppen men en taskig häst. Idag går det inte.

Jag uppfattar inte att veterinären är bitter över att han tycker att hästarna far illa. Jag upptattar att bitterheten som känns i artikeln inte har med djurskyddet att göra utan andra personliga saker (kanske har han blivit överkörd i detta beslutet, vad vet jag). Sen kan det också vara journalisten som låter sina egna åsikter färga artikeln.

Det är som om jag skulle fördömma alla dressyrmänniskor för att en känd dressyrryttare misshandlar sina hästar.

Mvh

Tora
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Problemet är att artikeln är väldigt bitter. Visst finns det hästar som far illa inom travsport ,precis som det gör inom alla hästsporter, men det är inte på det viset som det utmålas i artikeln. Där låter det som om alla travhästägare bara vill tjäna en massa pengar och ser hästen som en pengamaskin.

Men de flesta travhästägarna bryr sig om sin häst precis på samma sätt som ridfolk. Jag vill tex inte att min travhäst skall ha problem med munnen eller att den skall starta fast att den är halt eller att den skall springa med ett virus i kroppen eller.....Jag vill att min häst skall vara frisk för att jag bryr mig om den. Nu kan jag så klart inte tala för alla travhästägare här i Sverige men jag misstänker stark att många resonerar som jag gör.

Visst är det jättebra att veterinärer går ut och påpekar felaktigheter inom travet. Precis som när det kom ut att en känd ponny longerades så kraftigt inspänd att den bet sig själv i bringan. Eller om den kända dressyrryttaren som mer eller mindre misshandlade sina hästar. Allt sådan skall komma ut till folks kännedom så att man kan göra något åt saken och förhindra att det händer igen. Men denna artikeln var som sagt så fruktansvärt bitter. Det kändes mer som om det var någon personlig hämdaktion av någon.

Mvh

Tora

Ser att jag har skrivit lite fel det skall vara hästsporter och inte travsporter (se fetmarkerat ord).

Mvh

Tora
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Jag tycker faktiskt det är konstigt att man inte kan hålla diskussionen kvar i området trav och redovisa hur det är och vad som går att göra för att stoppa dom otrevliga inslagen. Utan taggar!
LIA

Ingen har påstått att avarter inte existerar och att man inte skall göra något åt det. Vad jag vänder mig emot är att ridsporten i denna tråden helgonförklaras medan alla travhästar lever i ett helvette, dessutom av folk som har väldigt begränsad kunskap om trav. Det är där taggarna kommer in.

Mvh

Tora
 
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Gör de??



Tur att jag bor i Skåne då så jag slipper se detta. Och jo jag tycker nog att de allra flesta åker in med sina hästar och inte rider dem halta längre tider. De allra flesta rider ju för tränare och de brukar påpeka om något ser galet ut, det gör i vart fall jag


http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=652751&highlight=anky+rollkur

vidare på ditt andra stycke kan du söka på samma kriterier som jag, anky rollkur, och finna en hel uppsjö av uppslag, ngn faktiskt från Skåne. :eek:

Graman diskussion tänker jag inte ge mig in på här, jag utgår från rätt användande och idag ser man ytterst sällan dålig gramanridning!

Checkremsdiskussionen tänker jag inte ge mig in på här, jag utgår från rätt användande och idag ser man faktiskt dålig viss checkremsuppkäkning.
Skillnad? Jag leker inte struts.

Jag har inte skrikig högt på något vis. Och på vilket sätt jämför du check med lindor :eek: Det är väl ett hjälpmedel för trötta hästar som riskerar att tappa travet!!!

Men återigen varför använder man ett check?????

Tappar man travet, så kommer man i obalans och kan slå sig rätt ordentligt. Långsökt men ack så rolig.

Tror inte att någon rider på graman 6 dagar i veckan på det sättet du vill få det till :angel:

Ojå, men nu talar vi återigen om okunskap och/eller komma snabbare fram, kvittar vad som lockar där framme.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Den mörka sidan av travsporten

Artikeln är vinklad på ett sådant sätt att man knappt kan tro att det inte ens finns en ljus sida av travet. Enligt journalisten kan man tro att travfolket står i stallarna och lånar håltångar av varandra för att korta upp käken ytterliggare för att dölja hältan, blistrar upp dem precis innan start och knyter upp hästarnas tungor tills de börjar blöda medan en girig hästägare står bredvid med dollartecken i ögonen. :crazy:

Min pappa har en halv miljon i förlustkapital på travhästarna under 8 år. Kallar ni det att bli rik?

En av Sveriges bästa veterinärer, om inte den bästa, har travhästar. Han om någon skulle väl inte ha haft det om han tyckte det var ett så stort djurplågeri att tävla med travhästar.

Hade vi vänt på det; att det hade skrivits en artikel om ridsportens mörka sida, hade inte ni då försvarat eran sport om artikeln vinklades på fel sätt? Jo, klart ni hade! Hade travfolket direkt börjat skriva att hoppningen skulle förbjudas och dressyr var värre än slakttransportena till Italien, hade inte ni direkt börjat mothugga? Självklart:smirk:

Vi vet mycket väl vad som borde förbättras inom travet och att det finns rötägg. Ändå har Sverige ett mycket hårdare reglemente än många andra länder.

Sedan finns det faktiskt väldigt många som har stora summor pengar men ändå har travhästar för att de älskar sporten, det är äran de vill åt - inte pengarna. När någon precis vunnit elitloppet tror jag inte precis att det är pengarna de tänker på i första hand när de står i vinnarcirkeln.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann, NT-guldvinnaren från Söderköping, slutade på en fin fjärdeplats i en 1.45-metersklass i tyska Hagen. Den felfria...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Räddningstjänsten har larmats till sjön Bolen utanför Norrköping för att rädda en häst som hamnat i vattnet...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Åby ridklubb har ansökt om 500 000 kronor hos kommunens Evenemangsgrupp inför årets Norrköping international...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Söderköpingssonen, och NT-guldvinnaren, Henrik von Eckermann inledde bra i de internationella hoppningarna i...
Svar
0
· Visningar
714
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp