Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

kul med fotograferandet :) Att göra saker, även om det gör mer ont efteråt, lyfter helt klart. Man får hitta allt som ger mersmak, även om det "kostar" i lite mer smärta ett tag.

Ja, det är så värt det =) När man sen ser resultatet o kan vara riktigt nöjd:D
Ursäkta loggan, men man har inget val när det knycks bilder hit och dit hela tiden :(
941590_10151873581217542_1262232447_n.jpg
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

underbar bild!

*kl*
Jag känner mig som en hypokondriker nu, men har ringt VC igen, idag för att jag är plufsig i hela ansiktet och rejält svullen runt ögonen, gått upp nästan 2 kg mot igår (åt inte mycket igår) och har haft rätt mycket skummande urin sista månaderna. MEd tanke på hur mycket NSAID jag ätit sista åren blev jag fundersam. Jag grät en hel del igår (inte pga detta utan andra orsaker) och visst kan man bli svullen av det, men det brukar ju försvinna rätt fort? JAg gick upp för flera timmar sedan, var ordentligt svullen redan vid 5 tiden och har inte gråtit något idag.
Får väl höra med dem iaf, vi har ju ingen 1177 att ringa än i det här landstinget..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Inte kul, jag svullnar så där emellanåt, men det vet jag att jag kan härleda till fibron. Idag är det dock spänningshuvudvärk för hela slanten. Känns som hjärnan är på väg ut genom öronen och som att jag har hög feber. Även detta fibron som orsakar. Det var lite dramatiskt här igår med samtal till polisen pga vidriga grannar.... äldre killar som tar hem småtjejer o super fulla bland annat... så man mår ju därefter idag. Ska försöka ta mig till stallet o fota islandsföl, så kanske jag mår lite bättre sen.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

fick en akuttid i em, skulle visst komma även om svullnaden gick ner. Eftersom jag gått upp så mycket sen igår tyder väl på att jag har behållit mycket vatten i kroppen, det är ju inte riktigt normalt med så snabb viktökning även om jag är lättfödd ;)

Vilka otrevliga grannar! Hoppas de blir stoppade.. Träffa föl kan ju förhoppningsvis bota rätt mycket :)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Ja, det låter som en vattenansamling. Hur gick det på läkarbesöket?

Jag kom aldrig iväg idag. Mått riktigt ruttet!! Lyckades ta mig iväg o köpa lite mjölk och grönsaker, sen värmde jag en matlåda, käkade o slocknade. Vaknade nyss... tack o lov är det mesta av huvudvärken borta. Gör ett nytt försök i morgon med fölfoto. Ska till sjukgymnasten så jag ska be om lite nålar mot spänningarna och min jäkla skuldra. Sen hoppas jag på fint väder, då ska jag ha picknick i hagen :)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

tja, hade lyckats kissa ut det mesta kl 3 så klart, men de tyckte jag skulle komam ändå. Lite blod i urinen vilket kunde bero på att jag kissat mycket, men inget annat att ta på. Jag börjar känna mig aningen galen nu..

Sova är bra när man har huvudvärk, hoppas på bättre lycka i morgon :) Jag måste också komma ihåg att ringa sjukgymnasten och be att de tejpar om mina axlar så jag kan fix alit ei trädgården och håller för Skottlandsresan nästa vecka
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Jag var och talade med min magläkare igår. Enligt honom så är det inte alls konstigt att man är trött när man har min sjukdom, Crohns. Och om det behövs går det att få läkarintyg på att jag inte bör jobba för mycket - min chef har fått svårt att förstå att jag fortfarande är sjuk fastän det inte märks utåt nu.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag har alltid vätskedrivande hemma. Om jag tar för mycket ipren eller brufen så binder jag vätska i vaderna och fötterna av nån konstig anledning. Läkarna kan inte riktigt förklara varför det sätter sig just där. Blir så svullen att skinnet spänner. Obehagligt. Sen får man pinka ihjäl sig...
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

En liten uppiggande bebisbild kanske? :) Jag fick knät tejpat igår, det är ledbanden som är uttänjda. Kunde således inte fota så fritt som jag brukar, men jag fick en del söta fölbilder. :) Idag är det vilodag, ska bara åka o handla matsäck till morgondagens tävling. Ska fota en islandshästtävling i Eskilstuna :)

945396_10151903138307542_972135298_n.jpg
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Naaaaaaw så söt! Tur jag inte har ston..

Kl
Är huvudet dumt osv.. Testat vara utan värktabletter 1,5 dygn för att se hurnjag mår utan. Baaaaad idea.. Nåja, sömn är för mesar!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

*kl*

Efter ett gäng kassa dagar med migrän och eländig värk pga väderomslag så fick jag idag ett glädjande samtal ifrån AFA:) De ströp min "livränta" förra sommaren när jag blev utförsäkrad men nu har de gjort en utredning och jag får mina pengar retroaktivt och ersättning varje månad så länge jag är sjukskriven och även när jag får igenom min sjukersättning. HALLELUJA!!
Fy fasen vilken lättnad!!!!
Äntligen nån "myndighet som finns till för att hjälpa folk, min handläggare tycker att f-k's behandling av mitt ärende är något av det mest absurda de hade sett:banghead: (Skönt att det inte är bara jag som tycker det är rörigt) Men i alla fall så slipper jag leva med hårt åtdragen svångrem i fortsättningen:)

Är bara så glad!!! Nu är det bara nästa projekt kvar, att få igenom sjukersättningen. Men bara att få igenom detta kändes som en enorm lättnad!

Kram till er!!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Tusen tack! Det känns som en seger att i alla fall få igenom detta:) Har varit segdraget men skam den som ger sej!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Idag har jag varit på bedömning för en behandling, och fick besked att jag var en lämplig kandidat. Så i juni är första träffen med en grupp patienter, sen är det uppehåll till slutet av augusti, för att då köra igång en hel termin. En förmiddag i veckan ska vi träffas ihop med en sjukgymnast och en psykoterapeut. Det är en variant av KBT, och heter ACT. Det handlar om värdering och acceptans. För den som är intresserad av att läsa lite om den hittade jag en länk:

http://hittaterapi.se/artiklar/act/

Just nu är jag för trött och matt efter att på en och en halv timme vänt ut och in på mitt liv, så jag måste smälta det ett par dagar. Det är FK som beordrat ska väl tilläggas... De kan visst göra vad fan de vill nu för tiden. Själv får man bita ihop o gå dit, annars blir jag utan ersättning. Tjoflöjt vad det är kul att leva...
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Vad är detta för behandling?! Är det någon typ av multimodalutredning med rehabplan? Det kostar på något otroligt att gå på allt man blir beordrad att göra, men fungerar det är det ju bara att se glad ut! Men när man har kroniska sjukdomar/värk som inte blir bättre och man har accepterat läget så tycker jag nästan det känns som att trampa vatten och inte bli trodd.. Men man måste ju gå vissa steg innan allt är klart. Mej har dom krånglat med i 13år:meh: Min nästa utredning börjar den 6:e..

Ta och kryp under en filt, smält alltihop några dagar. Håller tummarna att det finns något vettigt som kommer ur det.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Utredningen gick jag förra året, men var då i för dåligt skick för någon behandling i grupp. Nu är jag utförsäkrad och fick avslag på min ansökan om sjukersättning, för att FK säger att jag ska gå denna behandling först och se om jag kan bli "friskare". Jag har ju varit sjuk i tio år, och både accepterar och hanterar mina sjukdomar efter bästa förmåga. Jag har lärt mig leva med det och se bakom molnen. Att göra det bästa utav situationen, vilket är det den här behandlingen går ut på. Jag har ju mina diagnoser, och på utredningen framkom ännu en, maladaptivt stressyndrom, vilket gör att jag lite ifrågasätter valet av just gruppbehandling. Arbetar redan med KBT för mina problemområden. Men kunskap väger ju ingenting säger de, så om jag kan lära mig nåt nytt så är det väl bra. Jag ser fram emot avslappningsträningen och kroppskännedomen. Förhoppningsvis kan jag även få hjälp att hitta och tycka om mig själv som jag är, vilket jag inte kan idag pga ätstörningar och dålig självkänsla. Jag ska försöka göra det bästa utav det, men det kommer bli oerhört jobbigt.

Jag ska göra som du säger, smälta det ett tag o sen komma igen. Kände bara att jag var tvungen att bryta ihop en smula pga FK´s behandling av mig, när de faktiskt går över huvudet på mig och bestämmer hur jag ska behandlas. De har ju redan beordrat medicinbyte som blev rätt kaotiskt för mig, och ett halvårs rehabilitering försvann på en vecka. Mitt förtroende för deras läkare är inte så stort... :arghh:


Vad är detta för behandling?! Är det någon typ av multimodalutredning med rehabplan? Det kostar på något otroligt att gå på allt man blir beordrad att göra, men fungerar det är det ju bara att se glad ut! Men när man har kroniska sjukdomar/värk som inte blir bättre och man har accepterat läget så tycker jag nästan det känns som att trampa vatten och inte bli trodd.. Men man måste ju gå vissa steg innan allt är klart. Mej har dom krånglat med i 13år:meh: Min nästa utredning börjar den 6:e..

Ta och kryp under en filt, smält alltihop några dagar. Håller tummarna att det finns något vettigt som kommer ur det.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

kl

Jahapp, ingen artros eller RA förändringar i händerna. HAndleden kom inte med. Har fått remiss till arbetsterapeuten så får vi se om jag kan få lite hjälp där iaf. Behöver handledsstöd och jag vill inte att fingrarna kroknar än mer. REsten av kroppen får jag väl se hur den pallar att gå i skogen i sommar. Jobba måste jag ju göra, går det inte får jag väl bråka med dem igen. Måste komma ihåg och ringa sjukgymnasten igen och få ny tejp på axlarna, vet inte om han kan hjälpa till med anklar och knän också men det ska han väl kunna. Få någon som kan se allt på en gång känns stört omöjligt!

Var i Skottland förra veckan på studieresa, det var grymt roligt och värt att vara så trött så jag grinade för allt och inget i några dagar efter att jag kom hem. Är väl bara att acceptera att jag fungerar så, allt annat är bara så gröndjävla frustrerande. Hjärnan är fortfarande inte ikapp, men har kunnat göra lite saker som inte kräver så mycket av den delen ;)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL
Hur har ni det? Jag är sjukskriven sedan en vecka tillbaka och veckan ut. Ska tillbaka på reuma på fredag så får vi se om jag ska prova halvtid eller blir fortsatt sjukskriven. Har inflammerade leder i axeln så jag har ohygglig värk i armen. Låg inne på medicinakuten förra veckan för att utesluta en propp i armen vilket det inte var som tur var. Men nu har jag fått några blockader i axeln men det är endast kortvarig effekt. Skitjobbigt :(
Har sett fram emot utställning i morgon med hunden men hon har "växtvärk" och haltar och vi tar oss inte iväg, så himla trist.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Usch.. Det lät inget vidare? Och vad surt med hunden:( e det inte det ena så är det fanimej det andra.. Vad är det för ras?

Jag har varit på första delen av TMU utredningen idag. Värsta tänkbara värken kom jag dit med och än värre nu så det står vila på schemat.
Fick börja med att träffa sjukgymnast, göra lite olika uthållighets och styrketester. Det gick nog inget vidare tyvärr, fick avbryta flera ggr och kände mej helt matt:meh: jättetrevlig sjukgymnast! Tester som va logiska.

Efter det en runda hos arbetsterapeuten, där va det kontorsbaserade grejer, skulle sortera post som låg i en enorm låda på golvet som hon tyckte jag skulle lyfta upp (10kg) tyvärr sa jag, jag kommer inte kunna det utan började helt enkelt ta i delar.
Sedan fick jag beröm för att jag kunde alfabetet och att jag kunde fylla i en excel-fil, men jag kunde inte spela schack.. Ajajaj... Fick även frågan om jag kunde starta och använda en mikrovågsugn själv utan att bli stressad:banghead::crazy: Då blev jag lite trött och sa att jag inte är förståndshandikappad (omoget kanske, men då började jag bli irriterad)
Enligt dessa kriterier så hade jag många kvalitéer.. Så krävs det inte mer än att kunna alfabetet och använda en mikro så är jag fulländad.

Den 10:e är det träff med läkaren.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Låter inge vidare det där, jag hade nog reagerat som du.

Här är det lite upp och ner just nu. Fotade tävling på Strömsholm fredag och lördag, söndagen var jag däckat så jag kunde inte åka till finalerna. Men jag var så nöjd med de bilder jag tagit så det gjorde inget :) I måndags var jag till läkaren då min utförsäkring går ut den 9:e så jag behöver sjukskrivning. Inga problem iom att jag ska gå behandling mellan augusti och december på EPM. Sen tog jag upp problemet med min mage, och mitt magmunsbråck. Nu är det så illa så jag inte kan ligga plant längre alls. När jag lägger mig plant så rinner maginnehållet upp i munnen. Jag har en helt öppen passage och mår väldigt dåligt av detta. Nästan varje natt vaknar jag av att jag får upp maginnehåll i munnen, andas in o sätter i halsen. En timme tar det ungefär att hosta rent luftvägar, kräkas lite o landa igen. Har gått med detta sen 2001, och nu blir det bara värre och värre. Orkar inte mer...Så nu blir det en remiss till kirurgen. Min magsäck har då alltså inte bara ett läckande lock, den har dessutom åkt upp en bit i brösthålan. Den ska ligga längre ner, under stora lungmuskeln som ska hjälpa till att hålla magmunnen tät. Min har åkt upp genom diafragman, och har fått lite som en midja. Cirkulationen i magsäcken fungerar inte som den ska, matsmältningen fungerar mycket dåligt... jag har nått vägs ende på nåt sätt. Det är ohållbart. Jag ska således opereras. De ska gå in med titthål och dra ner magsäcken på sin rätta plats, och dra upp kanterna runt matstrupen o fästa. Det kommer bli som en slags backventil. Efter op kan jag inte rapa o inte kräkas... det känns väl lite läskigt..

Sen i måndags har jag drömt mardrömmar om operationer. Jag har vaknat ur narkosen med stomipåse etc.

Håller mig för skratt :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 841
Senast: SiZo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 143
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 519
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp