Bukefalos 28 år!

Denna vinterkyla, vad gör ni??

Sv: Denna vinterkyla, vad gör ni??

Vi har haft -30 och hästarna har varit ute hela dagarna nästan som vanligt, någon timme mindre har det blivit men mer av bekvämliga skäl.

De två som inte har varit täckade under vintern alls har gått med sin mysiga och värmande vinterpäls och de två som har gått täckade har gått med sina vanliga täcken. De har velat gå ut på morgonen så ingen nöd på dem inte!

Det viktiga är att se till att de har lite extra hö/hösilage ute, annars så tror jag faktiskt det är bättre för hästarna att gå ut än att stå inne i en box där de inte kan röra sig och hålla uppe blodcirkulationen på samma sätt. Vi människor har nog förmågan att förmänskliga våra hästar, och jag förstår inte alls grejen med att inte låta hästarna gå ut alls eller bara enstaka timmar när det är så här kallt? :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 240
Senast: nullo-modo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 288
Hästvård Hej! blev en diskussion med en kollega på jobbet igår som jag tänkte drifta lite med er. En av våra hästar har gått med ett lätt...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 980
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! I min stallplats ingår inte täckesbyte. Så jag vill för enkelhetens skull ha samma täcke ute och inne på min häst i höst och i...
Svar
18
· Visningar
4 063
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp