"Det är bedrägeri på hög nivå"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

HJÄLP :eek:

.....har du provat att skriva en tråd här på buke där du erkänner slakt av häst enbart för att tjäna pengar...


Det är väl inget fel i att slakta hästar för att tjäna pengar?

Min granne föder upp nordisar, de han inte får sålt åker till slakt, då mestadels valacker. Han tjänar mer pengar på att slakta dem än att antingen låta de gå eller ge bort dem.
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Har det framkommit att hästarna ÄR slaktade nu?

Och nej, med tanke på att det redan var sekunda hästar sas så är det väl inte helt otroligt att de kan behöva tas bort.

Det har framkommit att tre hästar är försvunna läs artiklarna.

Lilla IDA i mars 08, Ametist i maj 08 och Magic i nov 07. Alla tre skulle vara sällskapshästar till Veronicas egna häst Rolex - som antagligen bara är extremt sällskapsjuk av sig :angel:

Sjävklart är inte det något konstigt med det inte :angel:

Att Veronica skrivit på tre olika kontrakt/avtal och uppgett felaktiga adresser - olika på vartenda kontrakt......det är ju inte heller så konstigt.....VL kanske lider av dåligt minne :D

VL kanske drabbats av cancner som du skrev och därför bara kan svara i telefon ibland - kanske därför hon lägger luren i örat på alla som frågar efter hästarna - hon kanske är svag i armen av den eventuella sjukdommen.......mycket troligt:angel:

Knorrevången slakteri är bara illa förtalat av media, djurinspektörer, länstyrelsen osv sedan åtskilliga år tillbaka. Att ett och annat djurförbud/dom i tingsrätten osv "slunkigt" med är bara på ren utstuderad illvilja av myndiheterna......självklart är det så:angel:

och sist men inte minst så har vi ju också dessa illvilliga privat personer (för tillfället 2 jag känner till) som inte har annat för sig än att springa och polisanmäla stup i kvarten.......hysteriksa kärringar du vet.......:angel:

.....självklart är detta skrivande i media bara en komplott mot en HELT oskyldig.....stackare som bara ville väl och hade oturen att råka ut för olyckor med alla sina slällskapshästar som hon av vänlighet/djurskydd naturligtvis tvingades avliva direkt....:angel:

Jag ger upp hoppet om dig Älgen - men du är en kul typ på ditt alldeles egna speciella sätt :D
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Kanske tycker det är storm i vattenglas och kallar er barnrumpor bakom ryggen.

Eller ligger dödssjuk i cancer.


ELLER så har TS ljugit och överhuvudtaget aldrig haft rätten till hästen utan är en stackars liten fjortis som förälskat sig i ett foto på internet.
Mycket möjligt att hästen varit vanvårdad tidigare och borstad med rosa borstar.



Jag håller mig till min linje och TROR inte en massa.
Men vad är de här för nåt??? Du har precis radat upp en massa saker som du tror och avslutar med att du INTE TROR... :confused:
Var det inte du som skrev att man kan vara realist??? Detta är INTE realistiskt för 5 öre!! Vi VET att inte VL KAN göra sig anträffbar om hon vill, men så fort Ametist kommer på tal slänger hon på luren. Det har vi kunnat läsa på fler ställen så jag tror INTE att DU ÄLG kan ha missat det. Efter ditt inlägg kan man bara inte ta dig på allvar!!
Du gör dig förmodligen dummare än vad du egentligen är och jag vet inte vad du har för motiv till det...men realist är du INTE!!
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Det har framkommit att tre hästar är försvunna läs artiklarna.

Lilla IDA i mars 08, Ametist i maj 08 och Magic i nov 07. Alla tre skulle vara sällskapshästar till Veronicas egna häst Rolex - som antagligen bara är extremt sällskapsjuk av sig :angel:

Sjävklart är inte det något konstigt med det inte :angel:

Att Veronica skrivit på tre olika kontrakt/avtal och uppgett felaktiga adresser - olika på vartenda kontrakt......det är ju inte heller så konstigt.....VL kanske lider av dåligt minne :D

VL kanske drabbats av cancner som du skrev och därför bara kan svara i telefon ibland - kanske därför hon lägger luren i örat på alla som frågar efter hästarna - hon kanske är svag i armen av den eventuella sjukdommen.......mycket troligt:angel:

Knorrevången slakteri är bara illa förtalat av media, djurinspektörer, länstyrelsen osv sedan åtskilliga år tillbaka. Att ett och annat djurförbud/dom i tingsrätten osv "slunkigt" med är bara på ren utstuderad illvilja av myndiheterna......självklart är det så:angel:

och sist men inte minst så har vi ju också dessa illvilliga privat personer (för tillfället 2 jag känner till) som inte har annat för sig än att springa och polisanmäla stup i kvarten.......hysteriksa kärringar du vet.......:angel:

.....självklart är detta skrivande i media bara en komplott mot en HELT oskyldig.....stackare som bara ville väl och hade oturen att råka ut för olyckor med alla sina slällskapshästar som hon av vänlighet/djurskydd naturligtvis tvingades avliva direkt....:angel:

Jag ger upp hoppet om dig Älgen - men du är en kul typ på ditt alldeles egna speciella sätt :D

Bekommer inte mig om du har hopp eller inte.'


vill dock belysa en annan sida av saken.

http://www.skd.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080702/NYHETER/885426827/-1/malmo
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Du har missat att svara om det är så att du faktiskt jämställer en frivilligt bortgedd häst med en familjemedlems död eller försvinnande?

svar på detta kommer inte idag pg av att det blir ganska mkt att skriva hinner ej det idag, troligtvis på fredag. Då får hör min syn på det.
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Det är väl inget fel i att slakta hästar för att tjäna pengar?

Min granne föder upp nordisar, de han inte får sålt åker till slakt, då mestadels valacker. Han tjänar mer pengar på att slakta dem än att antingen låta de gå eller ge bort dem.

Måste din granne också ljuga och lura andra för att slakta sina nordisar? Proppar grannen nordisarna fulla med otillåtna medel och sedan slaktar dem som föda......:cool:
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

:D:D:D:D:rofl::rofl:

Det är nog inte så lätt:angel:


Kan så vara att det inte är lätt för mig med minnet som ni raljerar över hela tiden, både du och Lillfi, men det kan sannerligen inte vara lätt för dig att vara efterklok.

Det konstiga är att när Gunnar kommer in och skriver lite samma sak, då törs ni inte bemöta detta annat än försiktigt vänligt. Där är det inte tal om att påpeka hans dåliga minne, eller att han inte vet vad han pratar om, inte heller att han bara symboliskt tycker kontraktsbrottet är fel, fegt av er.
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

:D:rofl: mottagaren skriver en tråd här på buke där hon erkänner att hon slaktat hästen för att tjäna pengar :confused:

Du - jag tror inte VL är självmordsbenägen :rofl:


Men här förstår du ju automatiskt att Tagaren också skulle få kritik på buke, vad är då problemet?
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Kan så vara att det inte är lätt för mig med minnet som ni raljerar över hela tiden, både du och Lillfi, men det kan sannerligen inte vara lätt för dig att vara efterklok.

Det konstiga är att när Gunnar kommer in och skriver lite samma sak, då törs ni inte bemöta detta annat än försiktigt vänligt. Där är det inte tal om att påpeka hans dåliga minne, eller att han inte vet vad han pratar om, inte heller att han bara symboliskt tycker kontraktsbrottet är fel, fegt av er.

Det där är rent skitsnack!! Du hakar upp dig på att jag skrev en gång " jag förstår precis vad du menar " men resten har du läst det????
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

svar på detta kommer inte idag pg av att det blir ganska mkt att skriva hinner ej det idag, troligtvis på fredag. Då får hör min syn på det.

Ska också lägga ned för i dag.

Jag har fått två nya mycket intressanta PM:)

Godnatt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (Alingsås Tidning) Elisabet Jogmark gav bort hästen Ametist till en kvinna som skulle ha den som sällskapshäst. Av allt att döma gick...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp