"Det är bedrägeri på hög nivå"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Jag har skrivit att om mottagaren slaktat hästen så är det ett svek, men ingen vet ju vad som hänt med hästen.
PL


Det har de flesta skrivit, vad jag minns, men förstår du inte att vi bara antytt SYMBOLISKT, vi skriver det men menar det inte, enligt LIA.
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Klart att det är ok att diskutera kring de uppgifter folk kommer med men det är inte samma sak som att godta dem.
Älgen elle LIA som avgör?
PL
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

.
Det märkliga är istället ett du och några till inte finner det intressant att kritisera detta Mottagarens beteende!!

LIA



Det är inte märkligt alls, det blir intressant att kritisera på djupet först när Mottagaren själv skriver en tråd där hon erkänner att hon slaktat hästen utan lov för att tjäna pengar, märkligt är också att de ggr, från första tråden, där flera, både jag o PL, Boj osv skrivit att det är fel moraliskt om hästen är slaktad så läser ingen det.Bara för att man samtidigt skriver att det finns puckon överallt som vill tjäna pengar och att man därför inte ska ge bort en häst.:confused:
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Hej!

Jag hade min nordsvensk och hannoveranare i ditt stall för länge sedan.

Jag följer denna historia och tycker det är jättetråkigt att det ska vara såhär, att människor inte har mer hjärta än så.

Hoppas allt är bra med er annars, krama stora pjok!

Hej - jag minns dig tydligt. Va kul att höra ifrån dig. Hur gick det med din tjusiga hannoveranare - fick du sålt honom? Hunden löste det sig? Jag har fortfarande kvar teckning jag fick av Pjok som du ritade - du är en riktig talang på teckning :)

Kram/Elisabeth
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Jaha.
Frågade eftersom jag inter tycker om att inte fatta vad folk menar.

Nej, jag varken vill eller kan bestämma. Men åsikter har vi alla rätt till.
Däremot behöver man inte dela dem.
 
Senast ändrad:
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

ja varför gör hon inte det egentligen?:angel:

Ja varför gör VL inte det? Hade jag oskyldigt blivit uthängd i media på detta sättet hade jag "gått i taket". Det första jag hade gjort var att minsann säga min åsikt till journalisterna som ringer, visa upp hästen och sedan anmält den som beskyllde mig :angel:

Trams fram o tillbaka :D

Gogglade Knorrevången och det visar sig att tidningarna skrivit spaltkilometer genom årens lopp.

Knorrevången AB ägs av samma familj och Knorrevången Chark AB ägs av också av den samma. Appråpå försäljningspris av kött.
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Om du verkligen vill veta vad som hänt hästen så tror jag knappast googlande på ett slakteri lär hjälpa.
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Det är inte märkligt alls, det blir intressant att kritisera på djupet först när Mottagaren själv skriver en tråd där hon erkänner att hon slaktat hästen utan lov för att tjäna pengar, märkligt är också att de ggr, från första tråden, där flera, både jag o PL, Boj osv skrivit att det är fel moraliskt om hästen är slaktad så läser ingen det.Bara för att man samtidigt skriver att det finns puckon överallt som vill tjäna pengar och att man därför inte ska ge bort en häst.:confused:

:D:rofl: mottagaren skriver en tråd här på buke där hon erkänner att hon slaktat hästen för att tjäna pengar :confused:

Du - jag tror inte VL är självmordsbenägen :rofl:
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Om du verkligen vill veta vad som hänt hästen så tror jag knappast googlande på ett slakteri lär hjälpa.

Nä det hjälpte inte ett dugg - men var ganska intressant ändå :D Prova själv.....
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Mig veterligen har jag inte begått självmord när jag slaktat häst för att tjäna pengar...

Nu heter jag iof inte VL och hästen har varit MIN. Inte var det många kronor jag tjänade heller, men behövde inte heller betala för att få den destruerad.
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Man kan lugnt säga att det är tur för Pjok att den tråden är borttagen.

Va bra att Pjok har lite tur också - kan du inte påminna mig och andra vad som var så stötande och osammanhängade..........
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Mig veterligen har jag inte begått självmord när jag slaktat häst för att tjäna pengar...

Nu heter jag iof inte VL och hästen har varit MIN. Inte var det många kronor jag tjänade heller, men behövde inte heller betala för att få den destruerad.

HJÄLP :eek:

.....har du provat att skriva en tråd här på buke där du erkänner slakt av häst enbart för att tjäna pengar...
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Vaddå?
Hästen var 20 år gammal och blind på ett öga?

Klart jag hellre FÅR några kronor för den än betalar för att få den avlivad.
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Hästen kan ha fått en skada så avlivning är att föredra.

Ok - intressant

Är det roligt att lilla Ida fick en sådan skada också - fast i mars då. Ametist fick en plötslig skada i maj och måste avlivas och Magic blev lika illa tilltygad i nov 07 - nödslakt.

Är det verkligen troligt tycker du. Glöm inte att det är tre hästar och tre hästägare som påstår samma sak.
 
Sv: "Det är bedrägeri på hög nivå"

Har det framkommit att hästarna ÄR slaktade nu?

Och nej, med tanke på att det redan var sekunda hästar sas så är det väl inte helt otroligt att de kan behöva tas bort.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (Alingsås Tidning) Elisabet Jogmark gav bort hästen Ametist till en kvinna som skulle ha den som sällskapshäst. Av allt att döma gick...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp