Det är synd om oss...

Tack! Det hjälpte :D Frisk hest :D Tredje gången gillt på 2 år kanske?
:D Vad skönt!

Själv har jag feber och har inte ens klappat på hästarna sen i tisdags, men nästa tisdag kommer veterinären ut, och säger förhoppningsvis att Lilla Hästen visst får gymnastikhoppa (hans vet-koll är egentligen bara en bara-för-att-matte-är-paranoid, så kan jag sen säga att veterinären har sagt att allt ser bra ut - hoppas jag), och att Långa Hästen ser hel ut och kan fortsätta jobba.
 
Och mina vänners fb-flöden är fulla av bilder från terrängträningar. Jag är helgrön av avundsjuka. (Och glad för deras skull, för all del. Ponnytjejen i stallet får äntligen hoppa terräng som hon velat så länge, till exempel; det är jätteskoj. Men jag vill också!)
 
Och mina vänners fb-flöden är fulla av bilder från terrängträningar. Jag är helgrön av avundsjuka. (Och glad för deras skull, för all del. Ponnytjejen i stallet får äntligen hoppa terräng som hon velat så länge, till exempel; det är jätteskoj. Men jag vill också!)

Samma här! Får en massa på fejjan om terrängträningar m.m. och gråter smått en skvätt varje gång :crazy:
Men imorgon skall gipset av och herrn skall skos.
Dock misstänker jag han kan ha kissing spines.. är ju trots allt ett fullblod :(
 
Herregud vad sjukdomar ni har på era hästar??? Anyhow... @Speedway några svar än??

Nää, dom är jättesega men jag fick info från andra med erfarenhet och det kan tydligen ta 1-2 veckor att få svar. Hon som svarade på kliniken idag lovade att få fatt på veterinären och ringa tillbaka till mig men det har inte hänt än.

Just nu känns hästakraken riktigt pigg jämfört med för ett par veckor sedan. Då såg hon ut så här:


Och nu så här:


Hon har faktiskt börjat fälla lite men hon dricker och kissar fortfarande kopiöst mycket, ca 60 lit/dygn. Dessutom växer hovarna som ogräs så jag har kortat ner skointervallet från 7 veckor till 5,5.
 
Nää, dom är jättesega men jag fick info från andra med erfarenhet och det kan tydligen ta 1-2 veckor att få svar. Hon som svarade på kliniken idag lovade att få fatt på veterinären och ringa tillbaka till mig men det har inte hänt än.

Just nu känns hästakraken riktigt pigg jämfört med för ett par veckor sedan. Då såg hon ut så här:


Och nu så här:


Hon har faktiskt börjat fälla lite men hon dricker och kissar fortfarande kopiöst mycket, ca 60 lit/dygn. Dessutom växer hovarna som ogräs så jag har kortat ner skointervallet från 7 veckor till 5,5.
Herregud vilken bortskämd madam...hur många träns har hon egentligen????
 
Har inte skrivit in i denna tråden tidigare utan klagat på farbror fux:s skador i "snackis tråden" men nu när Gunnar vill ha flera trådar (krångligt värre) får jag väll fortsätta klagomålen här.

Farbrorns bakben har ju inte varit hundra. Halt till och från utan värme eller reaktioner. Trots vila och träning utan samling (rakt fram ute) har det suttit kvar, därför hade han idag en dejt med veterinären. Hon konstaterade som vi att inga reaktioner på böjprov och lite ovilligt att trampa igenom i högervarvet vid longrering. Efter att släckt vänster bak så trampade han igenom bättre i höger varv men kunde inte längre avlasta och hältan i Västervarvet var markant.

Jag som föreställt mig det värsta drog dock en lättnadens suck när rögnten visade "extremt fina bilder för att vara 20år gammal". Tänkte att nu får han en dödsdom typ. Är istället sprutad i båda bak och återbesök om två veckor. Förhoppningen om en sista tävlingssommar med min fina är inte helt grusad! :love:

Nu är jag helt slut! Tänker i kontrast med de andra dietidoterna beställa en pizza! Här skippar vi det där med beach 2016 :cool:
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 442
Senast: Fiorano
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 337
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 583
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp