Bukefalos 28 år!

Det blev en flicka!

Nillizan

Trådstartare
Den 28 februari föddes min dotter! :)
14 dagar för tidigt. Fick så ont i magen vid 04 och gick på toa, hade sån ihållande smärta. Kändes som koliksmärtor, försökte göra nr.2 och framkalla kräkning. Men inget hände, efter en timmes försök utan resultat var jag helt matt så jag väckte sambon, som blev helt handfallen. Han visste inte vad han skulle göra. Stackarn! :D
Han fick inte ur mig så värst mycket, så han ringde. Till vad minns jag inte. Minns inte hur jag kom till bilen, men i trappen så rörde sig barnet och smärtan avtog, men vi skulle åka i vilket fall. Hade konstig känsla i kroppen, var inga tydliga värkar eller så.
När vi kom in så kunde jag gå på toa, fick vattentunna diarrer. De trodde först att det var magsjuka. Men jag kände mig inte sjuk på det sättet.
De tog ctg? och kände hur öppen jag var. Jag var öppen 5 cm och hade regelbundna värkar, tydligen!? :D
Förstod ingenting, så kändes inte min första förlossning. Så vi blev lite chockade bägge två att det skulle bli barn just denna dag. Jag som skulle lämna sonen på dagis och sen storhandla, baka och förbereda för att jag skulle föda om 14 dagar typ. :o
Nåja, värkarna fortsatte och vi blev inskrivna. Vi gick och gick, fikade, åt... Sambon hade räknat med att det skulle ta halva tiden, men så avtog värkarna och de kom mer sällan. Jag hade inte öppnat mig mer än 6 cm efter 7 timmar, så då tog de hål på hinnorna. Vattnet gick och fick värkar, men det hände inget mer. Så på em fick jag värkstimulerande dropp och efter 1 ½ timme och efter 3 höjningar, så hände det inte så mycket mer. Sen höjde de och vips så kände jag att jag behövde krysta. Fick då ställa mig upp vid ett gåbord och jag kände att huvudet var på väg ut, personalen stod och pratade vid andra sidan rummet, de hade inte väntat sig att det skulle ske så fort. Sambon var snabb och la mig i sängen, med alla sladdar och droppställningar! :bow:
Två krystningar och sen var ängeln ute! :love:
Har minnesluckor pga lustgasen, men enligt sambon så var det så här.
Ja, värkarna sattes igång pga att barnet låg på tarmen, så dess naturliga rördelser hindrades enligt läkaren på förlossningen. UL såg allt normalt ut.
Jag blev omtumlad och kunde inte riktigt fatta att jag hade fött en dotter först. Tog nog en vecka innan jag landade.
Fick inte en enda bristning denna gången heller. Och vi alla mår bra! :)
 
Sv: Det blev en flicka!

Grattis!!! Underbart att få läsa om en förlossning som gått fort o bra.
Grattis karmar Pudlan
 
Sv: Det blev en flicka!

Jag har inte hunnit vara så aktiv här på Buke. Har ju en 19 månaders att ta hand om också! :D
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 457
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 341
Senast: manda
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 787
Senast: Stefffie
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 768
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp