Det blev smalt

Sv: Det blev smalt

Okej, just-nu-i-forumet kan väl va bra på höger sida. Men jag tycker inte om att den är så kort, bara de tre senaste syns. Ibland syns det fler (som det alltid gjorde förut) och det är bättre tkr jag. Man missar så mkt annars.


Sen så måste jag trycka upp bukefalos-bloggar för varje ny sidtryckning. Varför kan inte den stanna uppe som "radannonser" och "bukefalos.com blandat" gör även om jag till och med far iväg till en helt annan sida och sen går tillbaka till buke.
 
Sv: Det blev smalt

Men jag vill fortfarande kunna klicka bort menyn, Gunnar!
cry.gif
Nå?
hmpf.gif
 
Sv: Det blev smalt

Alltså jag har inget emot reklam mellan inläggen.
Och jag sponsrar gärna med några hundringar om året - men vill ha ett öppet gratisforum för alla.
Dock vill jag inte ha jox på båda sidor om inläggskolumnen.
Kan inte allt samla sig till ena sidan?
 
Sv: Det blev smalt

I princip finns allt utom menyn till höger :)
Jag tycker inte menyn passar till höger.
Om det vid något tillfälle skulle komma en bred och hög reklambanner känns det bättre att placera den ute i högerkanten i stället för till vänster där den skulle riskera att trycka iväg allt innehåll olika mycket beroende av hur bred den var.
 
Sv: Det blev smalt

Skall försöka titta på detta med bloggarna att den inte kommer ihåg tidigare val.

Anledningen till att visa endast tre trådar under de moduler som visas på alla forumsidor är för att man vanligen byter sida rätt ofta i forumet. Då lär det nästan räcka med tre då det annars mesta skulle vara sådana man redan sett efter de tre första. Det handlar också om att ge ett smakprov över vad som händer på hela Bukefalos just nu. Det är inte alls omöjligt att jag fyller på med lite fler moduler framöver.

För många och för långa moduler skulle kunna göra servern aningens långsammare också.

Ett tips om du vill ha en jättelång "Just nu i forumet-lista", klicka på modulrubriken "Just nu i forumet" :)
 
Sv: Det blev smalt

Varför vill du klicka bort menyn?
Det kunde man ju göra förut :bump: och det var så himla bra för då bidde själva forumsidan lite bredare... :angel:


Helt ärligt så stör det oxå mindre att kunna klicka bort åtminstone en av marginalerna. Det blir rörigt för ögonen att ha smårutorna vid sidorna, när man kunde klicka bort menyn så valde man ju själv, samtidigt som den (och annonserna där) inte var borta, bara dolda en stund :idea:



Pliiiiiiz? :love: *fjäskar*
 
Sv: Det blev smalt

Tycker inte argumenten är tillräckligt goda. Jag skall dock fundera på om det går att göra layouten vilsammare på något sätt.
 
Sv: Det blev smalt

Tycker inte argumenten är tillräckligt goda. Jag skall dock fundera på om det går att göra layouten vilsammare på något sätt.
Och ditt argument till att plocka bort den funktionen är...? :angel:


Tacksamt om det går att ordna på något sätt :bow:
 
Sv: Det blev smalt

Jag förstod vad du skrev.
Jag skulle dock vilja ha svar på resten jag skrev i mitt inlägg ;) eftersom jag var rätt säker på att ingen skulle gilla att alla skulle betala för att vara här.
Skulle du eller någon annan vara villig att betala 200-300 kr per år för att slippa all eller viss reklam. Några tior skulle för mig troligen bli betydligt dyrare att bara hantera, administrera och/eller skaffa en lösning för än att helt enkelt strunta i det.

Om det ingick något annat festligt också förutom att man bara slapp reklamen så skulle det vara intressant, ja.
 
Sv: Det blev smalt

Nu bör valen man gjort om man vill ha modulerna öppna eller ihopfällda kommas ihåg som de skall.
 
Sv: Det blev smalt

Här med!

Men vad hände med senaste annonser som låg i högerspalten? Tyckte det var jättebra att den låg där!
 
Sv: Det blev smalt

Och jag vill fortfarande kunna klicka bort menyn till vänster som man kunde förut *muttrar*



;)
 
Sv: Det blev smalt

*KL*

Jag tycker att det ser superbra ut :laugh:
 
Sv: Det blev smalt

Fast om du minimerar de där rutorna till höger så blir de smalare o fönstret bredare :idea:
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·
Bukefalos Har försökt ignorera detta nu ett tag, men nej, det går inte längre. Denna reklamen (med olika innehåll, men från Kopp Verlag) kommer...
Svar
14
· Visningar
2 030
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp