Bukefalos 28 år!

Det där med namn på travare..

E

Emmiz87

Tänkte köra en tråd med konstiga,fula,roliga namn på travhästar som ni har hört om eller träffat. Berätta gärna om ni vet uppkomsten av namnet eller varför den fick heta just så :bump:
 
Sv: Det där med namn på travare..

Jag har döpt en till Ville Världsvan....bara för att jag ville ha en som hette så :D
 
Sv: Det där med namn på travare..

Min heter Mitt Popcorn, han är döpt av oss och har fått sitt namn efter vår förra monte häst som hette Poppsson.

Var vår equiterapeuts fel..hon kallade alltid Poppsson för "poppe popcorn" och då sa jag till henne det året vi betäckte sto´t med Tap In, att om det blir en grå hingst så ska han heta Popcorn.
Han blev grå och är hingst så vi skiskade in namnförslaget...men det fanns en märr från -74 som hette Popcorn så jag var tvungen att lägga till ngt. Eftersom han är min så blev det Mitt Popcorn :love:
 
Sv: Det där med namn på travare..

Min vallack heter Barry P. p:et och punkten efter ska tydligen stå för någon förkortning av plåtslageri om jag inte fattade fel av förra ägaren. Punkten är han alltså döpt till och måste vara med för att man ska hitta honom på stc.
 
Sv: Det där med namn på travare..

Jag har sett att det finns en kallblodstravare som heter Min pension, jag tycker det är ganska klockrent:laugh:
 
Sv: Det där med namn på travare..

Enkronasmannen,Hovnarren.Slättarödslöparen,Lilla Ludde och det är varmblod
sen tycker jag att Nosexplease e ett rätt så fräckt namn.:D
 
Sv: Det där med namn på travare..

Tassel Tutiluren skrattade jag och min bror gott till när vi var små och pappa spelade på V65 (tror det var innan det blev V75).

Fanns även en som hette Spikotto, vilket vi glatt uttalade som Spik-Otto. Såhär i efterhand har jag undrat om det inte ska uttalas som risotto istället, men jag har ingen aning. :P
 
Senast ändrad:
Sv: Det där med namn på travare..

*KL*

Just det ! Jag tkr Rutger Raket är lite kul också !
Och ofc, Sigge Starfighter :heart
 
Sv: Det där med namn på travare..

Å.Lina Kokoskorven brukar ligga bra till i sånna här "tävlingar".
 
Sv: Det där med namn på travare..

KL

Min travare heter Yipzy Beer! :o Inte jag som döpt honom, men jag undrar hur den som döpte honom tänkte :p Zigensk öl? (zigenar öl?) Haha! Kallar honom för Jippan dock. Veterinärer mm har aldrig någonsin stavat hans namn rätt. Brukar oftast bli gipsy bear, sen blir de smått fundersamma när jag säger att det skall vara "beer", öl på engelska och inte björn. Haha :D

Första gången jag hörde det utan att se stavelsen, tyckte jag att det lät väldigt fint, själva Yipzy iaf, men när jag fick se det på papper och insåg vad det betydde blev jag lite fundersam :angel:

Tur att man väljer häst efter individ och inte efter dess namn! Haha..
 
Sv: Det där med namn på travare..

Ingen aning, Minnsint, Som du, Raggsocka, Gismo bög, Banditen.. kommer säkert på fler om ett tag^^

Fast ponnytravar namn kan va ännu roligare..
Kastrullen, Teflonpannan, Fuxitrux (skimmel vilket gör det hela ännu mer :D)

Själv gillar jag galoppören Ifhemoveskillhim :D:D:D
 
Sv: Det där med namn på travare..

Mjuka Mockasinen

Uvereds Öfsadröp

Hästen

Underbara Barbara

Harald Hårfager

Ärtiga Märta

återkommer när jag kommer på fler....
 
Sv: Det där med namn på travare..

Nittitusen, Bortsprungen är dom jag kommer på nu.
 
Sv: Det där med namn på travare..

Inge Tvivel, More Champagne
 
Sv: Det där med namn på travare..

Ennollnio, Pricken, Clean Stall (rena boxen?) Simb Lex Luthor :devil:

återkommer eventuellt med fler
 
Sv: Det där med namn på travare..

När jag var ung fanns det i stallet en travare som hade det fina namnet Flying Dirt. Inte något namn man glömmer lätt.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 891
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 854
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
22 278
Senast: Gunnar
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp