Bukefalos 28 år!

Det godaste du äter på julafton?

Stiltonost. Med portvin förr om åren då jag fortfarande drack alkohol. Nu ost, fruktkaka och alkoholfri champagne.
Ris à la Malta och gotländsk saffranspannkaka. Kan inte bestämma mig för vad som är godast och brukar hinna med båda.
Min mans vörtbröd.
Janssons F med kapris i stället för anjovis
 
Måste jag välja en enda sak så blir det grönkål.
Som jag själv (och min ex) gör den, med finhackad lök och bacon och gott om grädde.

Men +1 på Stiltonost.
 
Rökt vildsvin/hjort laxkrustader, lax, mammas jansson, sunes köttbullar, ägghalvor, rödkål, chokladkola, polkagrisar och hutlösa mängder julmust:d

Nu blev jag ju hungrig, dumma tråd:p
 
Skinkan, grönkål (halländsk långkål), senapssill med potatis och gravad lax på rieska. :d
Jag gör väldigt gärna toast på julskinka, det är sååå jäkla gott! :love:
 
Så länge det finns lutfisk + sås är jag mer än nöjd.
I övrigt är Janssons frestelse och Gotländsk Saffranspannkaka två stora favoriter
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
769
Senast: valy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 608
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 811
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp