Bukefalos 28 år!

Det godaste du äter på julafton?

nickan1

Trådstartare
Är det godaste kanske någons hemgjorda sill, mammas skinka, köttbullar gjorda efter mormors recept eller något helt annat? Dela med dig i denna tråden. För mig är det helt klart den hemkokta skinkan, den är fantastisk och vill jag helst inte vara utan.
 
Crème brûléen på dessertbordet (i den mån vi har ett sådant. Återstår att se om det blir någon i år dock eftersom kocken ifråga farit Down Under).
 
Dopp i grytan, skinka och brynkål (hackad vitkål och grönkål som steks tillsammans)! Mums... Julmust till, såklart!
 
Jultårtan som görs i vår familj sen många år. Receptet har mamma fått av mormor - det är av modell äldre då det står "låt sjuda över elden" i beskrivningen :D.
Det är en tårta med vaniljkräm, smörkräm och täckt med kokos, för att ta det enkelt. Och så marsipantomtar uppepå.
 
Hemmakokt skinka. Tyvärr blir det för mycket med en riktig med ben som vi hade när jag var liten (den var hemodlad också ;)) så jag får nöja mig med rimmad från affären. Min egen enbärs- och gingravade lax och älgköttbullarna vill jag heller inte vara utan.
 
Vi firar inte jul men brukar äta skinka och sill och i år blir det nyrökt röding och så en del Thaimat förståss som anka friterade revbensspjäll och en del annat gott
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: valy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 334
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 530
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp