Bukefalos 28 år!

"DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

nej, givetvis inte, men homsexuella har ju vissa svårigheter att föröka sig utan lite hjälp på traven.
å tänk nu på att jag anbart pratar rent krppsligt och skriver det med stor portion humor. ;)

Humorn får du nog förtydliga... fast jag betvivlar förstås att lesbiska tjejer suktar efter macho-män vid ägglossning. Homosexuella har barn, och har haft barn under alla tider. Så himla svårt är det inte.

hmmm.. ingen här kanske, men det är så jag uppfattar jämnställdhetsfrågan i stort. l

Då lider du av en tyvärr ganska vanlig missuppfattning.
Det är svårt att diskutera när den man diskuterar med ger en åsikter man absolut inte har... alla ska ju få vara precis så olika varandra som de vill utan att bli intvingade i en mall om hur de borde vara!
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Nej, det är inte en annan diskussion. Det är precis därför såna som jag reagerar.

Betänk möjligheten att din chef är man, tänk dig att han växer upp under stereotypiska omständigheter och tror att kvinnor inte är lika våghalsiga, busiga och beredda att ta risker eller konflikter. Tänk om jobbet du sökt kräver dessa personlighetsdrag. Tänk om du inte får jobbet...

Eller så får du jobbet men får sämre lön eftersom du inte förväntas kunna det som en man gör. Eller när du gör det kallas du karlaktig och inte kvinnlig nog. Det kanske skämtas med dig? Kallar dig järnladyn eller så. Och så förväntas du fixa kaffe till möten, vattna krukor osv. Och om du reagerar över detta så kallas du bitter feminist. Och att det vet du väl, att det inte ligger i kvinnans natur, vi ska vara olika, annars blir det ingen reproduktion, vet du.

Tänk om det är så att detta mönster finns nästan överallt i samhället. Tycker du fortfarande att det är såååå roligt med "såna är pojkar skämt" då?

Heja dig, Gry! :bow: :bow:
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Humorn får du nog förtydliga

en människa som inte attraheras av motsatt kön kan omöjligt föra sina gener vidare, såvida man inte heter jungru maria och blir befruktad av gud.

humorn består i att jag driver med allt som heter jämställdhet, och drar mer än gärna upp de steroetypa mönster vi har i samhället.
kanske mitt sätt att rotestera, vad vet jag.
helt vridet är det iallafall att människor behandlas efter sitt kön, inte efter sin person.

men jag kommer aldrig dra det så långt att jag reagerar över att det står "pojke" istället för barn, för det kan vara så att det är just pojkar som gjort det...
bara för att dra en annan pararell.
jag blir bara så extremt trött på "farbror duktig", dvs vårt samhälle, sm inte tillåter turkar att vara turkar eller pojkar att vara turkar eller blondiner bönder att vara bönder!
nej, för guds skull, kalla dom inte så! då tillskriver man dm vissa egenskaperoch det kan vara farligt!
att placera folk i fack är farligt!!!!!!
iofs ganska konstigt eftersom carl vn linne gjorde just det. delade upp världen i olika fack och kategorier för att bättre förstå och se hur världen såg ut. och han blev belönad för det!
det kanske är just där problmemet ligger......
att vi har hakat upp oss i att placera folk i fack och därför sett förbi det viktiga, nämligen att alla de facken tillhör samma stora fack, männiksan och ska så långt det går behandlas lika. istället försöker vi utjämna olikheterna och därmed uppnå nån typ av jämnställdhet, fast en falsk........?

ärligt talat har jag ingen aning om jag vad jag pratar om, jag bara spånar ch undrar och resonerar om varför vårt samhälle ser ut som det gör.

men en sak vet ja och det håller ni nog alla med om, detta är inget lättlöst problem och ska vi börja förändra, måste vi börja jobba å våra barn, nästa generation. och därigenom oss själva..... eller?
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Jag kanske inte fick jobbet av en annan anledning, det gick kanske till en annan tjej? Har dock aldrig varit med om att inte få ett jobb. Då har jag haft enbart killar till kollegor vid fler än ett jobb. Samma lön.

Det ena jobbet jag hade förväntades jag inte kunna sakerna som de kunde, men de lärde mig! För jag kunde faktiskt inte å det har INGET med mitt kön att göra utan utbildningsnivå.

Japp, sånna skämt är underbara. Kommer alltid vara.
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

en människa som inte attraheras av motsatt kön kan omöjligt föra sina gener vidare, såvida man inte heter jungru maria och blir befruktad av gud.

Öh, jo. Det går alldeles utmärkt, faktiskt.

humorn består i att jag driver med allt som heter jämställdhet, och drar mer än gärna upp de steroetypa mönster vi har i samhället.
kanske mitt sätt att rotestera, vad vet jag.
helt vridet är det iallafall att människor behandlas efter sitt kön, inte efter sin person.

=du är feminist.

men jag kommer aldrig dra det så långt att jag reagerar över att det står "pojke" istället för barn, för det kan vara så att det är just pojkar som gjort det...
bara för att dra en annan pararell.
jag blir bara så extremt trött på "farbror duktig", dvs vårt samhälle, sm inte tillåter turkar att vara turkar eller pojkar att vara turkar eller blondiner bönder att vara bönder!
nej, för guds skull, kalla dom inte så! då tillskriver man dm vissa egenskaperoch det kan vara farligt!
att placera folk i fack är farligt!!!!!!

Precis. För då förväntas de vara på ett speciellt sätt. Blondinen som är en turkisk bonde kanske inte vill bete sig som en "typisk blond, turkisk bonde"

iofs ganska konstigt eftersom carl vn linne gjorde just det. delade upp världen i olika fack och kategorier för att bättre förstå och se hur världen såg ut. och han blev belönad för det!
det kanske är just där problmemet ligger......
att vi har hakat upp oss i att placera folk i fack och därför sett förbi det viktiga, nämligen att alla de facken tillhör samma stora fack, männiksan och ska så långt det går behandlas lika. istället försöker vi utjämna olikheterna och därmed uppnå nån typ av jämnställdhet, fast en falsk........?

Vem försöker utjämna olikheterna?

ärligt talat har jag ingen aning om jag vad jag pratar om, jag bara spånar ch undrar och resonerar om varför vårt samhälle ser ut som det gör.

men en sak vet ja och det håller ni nog alla med om, detta är inget lättlöst problem och ska vi börja förändra, måste vi börja jobba å våra barn, nästa generation. och därigenom oss själva..... eller?

Precis. Genom att påpeka att ett "busigt" beteende inte är typiskt pojkar...
 
Senast ändrad:
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

För jag kunde faktiskt inte å det har INGET med mitt kön att göra utan utbildningsnivå.

Japp, sånna skämt är underbara. Kommer alltid vara.

Men olika kön söker olika utbildningar...

då har ju plötsligt kön med utbildningsnivå att göra.
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Oavsett hur denna lista kommit till så är den otroligt rolig tycker jag.

Själv kan jag komplettera med:

Marmeladsmörgåsar fungerar INTE i varesig vhs eller dvdspelare.

Inte flera cd skivor samtidigt i en singelcdspelare heller.

Småsten i bensintanken javisst!

Stor mängd yes diskmedel är inte bra varken i diskmaskin eller tvättmaskin 'uppger här ingen ålder på barnet som utförde detta' :grin:

Att smörjfett i fettspruta inte polerar/ gör golvet åksäkert för skridskor inomhus. Dessutom förbannat svårt att få bort!

Toastolen tycker inte om att få en hel påse av apotekets tamponger -med omslaget borttaget. Det blir tvärstopp.

Mobiltelefoner kan konstateras överleva ett fem-minuters bad i vattenhink i stallet.

Axilur avmaskningsmedel är bra placebo om man avser ta alvedon mitt i natten men inte orkar tända lampan!!! *anger ingen ålder här heller :rofl:*


Ja jag kan göra listan ganska lång med upplevelser...


Gira :banana:
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

en människa som inte attraheras av motsatt kön kan omöjligt föra sina gener vidare, såvida man inte heter jungru maria och blir befruktad av gud.

Öh, jo. Det går alldeles utmärkt, faktiskt.

öh, nej?
det krävs ett ägg och en sperimie för att tillverka ett barn, och ägget finns hos kvinnan, spermien finns hos mannen och två människor av samma kan kan således helt möjligt skaffa barn, utan hjälp som jag skev i ett tidigare inlägg!!!!!!!!!
och med hjlp menar ja adotion, få, sno, insiminera eller vad man nu väljer att göra.
men det är lixom inte det ja menar, du har hakat upp dig på fel sak.
jag menar att människor attraheras av det typiskt kvinnliga och det typiskt manliga för att arten ska leva vidare. men för den sakens skul får man ju inte glömma att det finns hur många nyanser av grått som helst!

att placera folk, djur eller saker i fack är vårt sätt att se omvärlden, de runda klossarna ska ligga ihop med de runda klossarna och de blå legobitarna passar med de andra blå.
kaka söker maka heter det ju!

nej, för guds skull, kalla dom inte så! då tillskriver man dm vissa egenskaperoch det kan vara farligt!
att placera folk i fack är farligt!!!!!!

jag var ironisk...... :grin:
jag placerar folk i fack hela dagarna, där kommer en travhästägare, antagligen är den så, för de flesta travhästägare jag känner är så.
där kommer en liten grabbm han är nog si, för de flesta smågrabbar i hans ålder är det.
sen kan man alltid ändra uppfattning....

och nejnejnej och åter nej, jag är inte feminist och kommer heller aldrig att bli.
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

tjaaaa, jag för min del tänder inte på killar med femenina drag och är inte alls attraherad av kvinnor. jag vill ha en man, med manlig krop, muskler och manliga egenskaper.
å hade ja inte haft just en sån, hade ja inte suttit här med 13 dagar kvar till förlossning....
å ja tror knappast att jag är ensam om detta.
å för å ta fördommarna rakt av, ja vill inte ha en fjollig karl.

Ja se här är en blivande mamma som inte bara vet hur reproduktion går till utan också är 100% redo att reproducera könsrollerna hos det lilla livet. Det känns tryggt. Det är ett sånt samhälle vi alla vill ha. Ett samhälle där vi kan se vad som är vad. Hur skulle det bli annars?:grin:


låt män vara män och kvinnor vara kvinnor och börja behandla oss efter det. om det ena könet saknar en egenskap pga av sitt kön, ge då hjälp på traven och kompensera, men undvik å ta bort det kvinnliga och det maskulina.
Wow, det här var intressant! Lär mig mer om hur man "tar bort" :idea:



*kl*

Vad skrattretande det är att återigen se att de som starkast hävdar att kvinnor som grupp har så många biologiska och statiska egenskaper hoppar och stampar på den egna omhuldade gruppen. Spännande! Kallar Gry för fitta till exempel.
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

*suckar och lägger ner*
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

KL

popcorn.gif

Jag med jag med :banana: popcorn ser gott i nuläget :angel:
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Haha, underbart :D

Kan tillägga att hamnar en hel flaska yes i en fontän blir det MKT skum, som stannar kvar där i flera månader :D
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

och nejnejnej och åter nej, jag är inte feminist och kommer heller aldrig att bli.

Men är det ordet feminist du har problem med då?

"helt vridet är det iallafall att människor behandlas efter sitt kön, inte efter sin person"

Det är ju mkt detta feminismen står för. :)
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Fick tom brevet uppläst för mig av en rektor för fem veckor sedan... hon skrattade gott och sa "ja, pojkar är ändå pojkar!"

Illa!:mad:
Det här är ju bara påhittat, men i den här tråden finns det exempel på att många uppfattar det som "sant".

Om en rektor läser upp texten, och dessutom kommenterar det så, ökar risken för att folk ska tro att det är sant. Det blir en erfarenhet som, liksom andra erfarenheter, präglar deras tänkande och värdegrund. "En förälder hade söner som hade gjort allt från att centrifugera katten till..."

Nej, jag håller med dig: Detta är fördomsfullt inte bara vad gäller kön/genus, utan mot barn och föräldrar överhuvudtaget. Särskilt för att i synnerhet de som säger sig ha humor verkar vara mer benägna att tro att det INTE bara är ett skämt.
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

jag menar att människor attraheras av det typiskt kvinnliga och det typiskt manliga för att arten ska leva vidare

Det enda typiskt manliga jag attraheras av hos min man är kuken. Allt det andra jag attraheras av hos honom är varken typiskt manligt eller typiskt kvinnligt. Det är mänskliga egenskaper som vi alla har i olika mängd och kombinationer. Han har precis rätt sammansättning.:love::love:
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Precis, man måste väl ändå skilja på fysiska och psykiska egenskaper. Det är de fysiskt manliga egenskaperna som för mig som heterosexuell gör en man attraktiv, men det har ju inget med fortplantning att göra utan med sexuell läggning. Jag råkar nu vara funtad så att jag går igång på en manlig fysik, men det har ju inget med mitt eget kön att göra. Det kan man ju göra vare sig man själv är kvinna eller man.

När det gäller de psykiska egenskaperna så blir jag verkligen inte det minsta attraherad av typiskt "manliga", dvs könsrollsstereotypa drag. Vem vill leva med en stereotyp som fått hela sin personlighet från en samhällsnorm?
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

öh, nej?
det krävs ett ägg och en sperimie för att tillverka ett barn, och ägget finns hos kvinnan, spermien finns hos mannen och två människor av samma kan kan således helt möjligt skaffa barn, utan hjälp som jag skev i ett tidigare inlägg!!!!!!!!!
och med hjlp menar ja adotion, få, sno, insiminera eller vad man nu väljer att göra.
men det är lixom inte det ja menar, du har hakat upp dig på fel sak.
jag menar att människor attraheras av det typiskt kvinnliga och det typiskt manliga för att arten ska leva vidare. men för den sakens skul får man ju inte glömma att det finns hur många nyanser av grått som helst!

Vad jag försöker förklara är att
*ja, det behövs en spermie och ett ägg
men
*det krävs ingen "attraktion mellan det typiskt manliga och det typiskt kvinnliga" för att det ska bli barn av ett ägg och en spermie.



att placera folk, djur eller saker i fack är vårt sätt att se omvärlden, de runda klossarna ska ligga ihop med de runda klossarna och de blå legobitarna passar med de andra blå.
kaka söker maka heter det ju!



jag var ironisk...... :grin:
jag placerar folk i fack hela dagarna, där kommer en travhästägare, antagligen är den så, för de flesta travhästägare jag känner är så.
där kommer en liten grabbm han är nog si, för de flesta smågrabbar i hans ålder är det.
sen kan man alltid ändra uppfattning....

och nejnejnej och åter nej, jag är inte feminist och kommer heller aldrig att bli.

Du ger i alla fall uttryck för feministiska tankar, oavsett vad du vill kalla dem.
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

+YorkWann

mycket möjligt, är helt oinastt i ämnet.
ja ser mig nog bara som människa ja. :p

förresten lärde mitt ofödda barns kusin oss att det gör ont att få handen mellan skjuvdörrarna till affären, precis som mamma sa!
man bör inte äta snus.
2 pallar ovanpå varandra är inte alls så stabilt att sitta på som en!
man kan inte spela smörgåsar i dvdn........
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp