Bukefalos 28 år!

Det här med att lägga in förnamnet i var och varannan mening

- Då säger vi så, Priffe.
- Men Priffe, kan det vara så att...
- Åh vad bra att du ringer, Prffe, men kan jag ringa dig om en stund, Priffe?
- Priffe, nu är det så att jag skulle vilja...

Jag vet vad jag heter! har jag lust att skrika till folk! :banghead:

Är det endast jag i hela världen som får utslag av denna "förtrolighet", som folk lagt sig till med? :crazy:

Berätta, vad ni anser och

God Fortsättning på Julen


önskar jag, Priffe.

Usch ja det är välbekant. Jag vet inte om det är allmänt utbrett, jag hör det egentligen bara från en kollega på jobbet. En sliskig typ, han trycker ofta in namnet sådär helt obefogat, när det bara två på rummet. Särskilt när han tilltalar yngre kvinnor :meh:. Jag ryser varje gång, tycker det är obehagligt, som att vi var riktigt förtroliga typ:yuck:. Funderar på att svara med samma mynt men gånger tio, trycka in hans namn som var tredje ord och se om han fattar vinken...
 
Fast det @prinsessfeminist (tror jag) och jag menar är en annan sak. Det du beskriver tycker jag bara är bra, alltså att man är tydlig med vem man vänder sig till en församling.

Det som irriterar åtminstone mig är typ:

"Så Luff, du har skrivit en tråd som togs bort och nu vill du, Luff, att den ska läggas tillbaka. Men du förstår, Luff, att här är det moderatorerna som bestämmer. Så är vi överens, Luff?"

Jo, jag hänger med på det resonemanget som beskrivs i inledningen. Men kanske att Accounts "underställda" har liknande problem som min son tänkte jag.

En av mina underställda börjar alltid med Account, (tydlig paus) och så en fråga. Jag hatar det! Blir helt anti bara hen öppnar munnen, varför kan inte människan bara ställa frågan utan att inleda med mitt förnamn :wtf:

Min son som är lite speciell gör så. Han har svårt att läsa folk och vill veta att det är ok att han pratar och att vi lyssnar.
 
Usch ja det är välbekant. Jag vet inte om det är allmänt utbrett, jag hör det egentligen bara från en kollega på jobbet. En sliskig typ, han trycker ofta in namnet sådär helt obefogat, när det bara två på rummet. Särskilt när han tilltalar yngre kvinnor :meh:. Jag ryser varje gång, tycker det är obehagligt, som att vi var riktigt förtroliga typ:yuck:. Funderar på att svara med samma mynt men gånger tio, trycka in hans namn som var tredje ord och se om han fattar vinken...
Förlåt min pessimism.
Men jag tror att det bara skulle leda till att han tror att han verkligen är modern och inne och bekräftelsen gör att han blir ännu värre?
 
Jag får också utslag, en annan sak som jag inte tål är när någon "undertecknar" ett mail eller sms med sitt namn, trots att kontakten är väletablerad. Typ "Godnatt Emma,

önskar

Erik"

Jag hade väldigt svårt att svara på det där mailet!!!! Ett i-landsproblem, jag vet. Men ändå! :yuck:
Jag har ett par som undertecknar med sitt namn på... Facebook! :O
Då menar jag ej via pm utan på andras väggar...
Huuuuu....
 
När jag jobbade på kundcenter hette det att det var trevligt och ett tecken på engagemang att tilltala kunden med förnamn ofta. Jag kunde aldrig med det, tyckte inte det lät trevligt utan bara inställsamt och falskt.

Jag kommer av mig när jag pratar med folk som gör så. Till Slut hör jag bara mitt eget namn och inte vad personen i fråga pratar om..
 
Jag får också utslag, en annan sak som jag inte tål är när någon "undertecknar" ett mail eller sms med sitt namn, trots att kontakten är väletablerad. Typ "Godnatt Emma,

önskar

Erik"

Jag hade väldigt svårt att svara på det där mailet!!!! Ett i-landsproblem, jag vet. Men ändå! :yuck:
Fast det roliga med det är ju att man ändå ser vem mailet eller messet är ifrån. När min syster sms:ar så står det ju SYRRAN MOBIL och ändåsl
Jo, jag hänger med på det resonemanget som beskrivs i inledningen. Men kanske att Accounts "underställda" har liknande problem som min son tänkte jag.
Fast det var väl senare i tråden ;)
 
@mandalaki Precis. Pappa har förresten ovanan att underteckna sms med "hälsningar pappa" ibland "hälsar Åke" :D Men det tror jag ändå är hyfsat vanligt för den generationen.
 
Inte ofta jag råkat ut för det däremot så blir jag riktigt irriterad när säljare mejlar mig på jobbet och vill sälja något och de stavar fel på mitt förnamn, det är två helt olika namn dessutom.
Bör tilläggas att jag slutar läsa efter första raden "Hej FELNAMN..."
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 647
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 438
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp