Bukefalos 28 år!

Det här med att lägga in förnamnet i var och varannan mening

prinsessfeminist

Trådstartare
- Då säger vi så, Priffe.
- Men Priffe, kan det vara så att...
- Åh vad bra att du ringer, Prffe, men kan jag ringa dig om en stund, Priffe?
- Priffe, nu är det så att jag skulle vilja...

Jag vet vad jag heter! har jag lust att skrika till folk! :banghead:

Är det endast jag i hela världen som får utslag av denna "förtrolighet", som folk lagt sig till med? :crazy:

Berätta, vad ni anser och

God Fortsättning på Julen


önskar jag, Priffe.
 
Har aldrig upplevt just det irl, men här på buke... Vissa har en vana att tagga en och samma användare x antal gånger i samma inlägg, varför liksom?
 
Jag tycker absolut inte om när någon tilltalar mig så. Det känns förminskande. Jag försöker bara att inte bry mig.

Ja, det är en klapp på huvet, men folk gör så hela tiden. Närmaste bekantskapskretsen som jag känner väl, har blivit upplystaom vad jag tycker av mig både en och två gånger.

Men folk i periferin, på jobbet och så.... jag döööööör.....

(vid ett tillfälle "gav jag igen", med att överdriva och säga till personen med dennes förnamn. Det hade dock noll, och ingen effekt)
 
Tycker det är en grej som ffa telefonförsäljare kör med.
Kanske för att det ska kännas mer personligt?
Tycker det är asjobbigt.

Instämmer, jag har inte upplevt det i andra sammanhang. Det roliga är att mina namn är i "fel" ordning (mamma tyckte det lät bättre :D) så jag har vid några tillfällen blivit kallad Anna vilket är det första namnet men inte mitt tilltalsnamn :rofl:
 
Nån har läst att det är ett bra sätt att lära sig namn på och vara inkluderande. Typ som en chefskurs när alla helt plötsligt börjar använda ordet "värdeskapande".

Huvva!!!
Ja, så är det nog.

En av mina kollegor har denna vana och en chef, som nyligen slutat (som jag aldrig hann lära känna), gjorde också så.

Jag vill nästan inte vara i samma rum som dem, men eftersom jag är så väluppfostrad, så försöker jag att tänka att det är lite mode nu, det går nog över...
 
Jag får också utslag av att bli tilltalad med namn i en konversation mellan två människor.

Om man ropar på mig, eller om man är flera som pratar och vill ha min åsikt fine. Annars vet jag också vad jag heter tack så mycket.

Men även där, får jag lite utslag. Ofta vet man vem som tilltalas, även om man sitter kring samma bord.

Nu kom jag på att min nuvarande chef (eller alldeles nyss, chef, denna slutade visst också), i alla fall - denna chef gjorde också så. I kombination med ett ganska beordrande sätt, så blev det ibland rätt otrevligt, men på ytan väldigt "inbjudande".

- Men så bra, Priffe. Du tar den uppgiften och så rapporterar du till mig. Jag vill ha fortlöpande information och du ordnar det, Priffe.
 
Men även där, får jag lite utslag. Ofta vet man vem som tilltalas, även om man sitter kring samma bord.

Nu kom jag på att min nuvarande chef (eller alldeles nyss, chef, denna slutade visst också), i alla fall - denna chef gjorde också så. I kombination med ett ganska beordrande sätt, så blev det ibland rätt otrevligt, men på ytan väldigt "inbjudande".

- Men så bra, Priffe. Du tar den uppgiften och så rapporterar du till mig. Jag vill ha fortlöpande information och du ordnar det, Priffe.
Det är åtminstone folk som är bekanta för en. Men jag förknippar det mest med kundtjänst och service och där är det olidligt. I synnerhet när man ringer för att klaga.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 900
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 473
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp