Det här med bostad och pendlingsavstånd

Jag har pendlat till jobbet i stort sett hela mitt liv, förutom en period när jag kunde promenera på två minuter och det var hemskt. Kände mig aldrig ledig.

Nu har jag tjugo minuter med bil men kommer snart att få nästan det dubbla. Det oroar mig inte alls. Jag tycker om att ha omställningstiden för då lämnar jag "jobbet" i bilen. När jag kliver ur bilen och ser vallen, skogen, hagarna och trädgården går andningen ner och jag är så glad att få bo på landet.
Ja, lagom är nog många gånger bäst. Jag har jobbet hemma (i angränsande hus för att kunna separera jobb och fritid) och det är så lätt att ta med sig jobbet hem. Att ha 15 minuters bilresa till jobbet var kanon tyckte jag i alla fall :)
 
Vi vill bo lantligt och har därför valt läget före pendlingsavstånd. Visst äter bilkostnaderna upp en del av det minskade huspriset, men ju mer städerna blir större vinner man tillbaka de pengarna på bostadsmarknadens prisökningar. Vi har inga planer på att flytta så den där värdeökningen har vi ju inte så stor nytta av ;)

Summa sumarum: Vi tänker med hjärtat. Platsen vi bor är väldigt mycket mer värd i trivsamhet än den högre kostnaden närmare stan. Hugaligen! Jag skulle aldrig stå ut med att bo på ett ställe jag inte trivs bara för att få ner pendlingskostnaderna faktiskt :p
Samma här!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp