Bukefalos 28 år!

Det här med febernedsättande eller ej

Jag är också av någon anledning restriktiv. Tar smärtstillande vid mensvärk men det är typ det enda. Har sällan problem med sömn vid feber, snarare tvärtom, och har nog aldrig tagit febernedsättande om jag inte varit uppe över 40 grader. Möjligt att jag tagit för bihålorna vid något tillfälle men det är undantag.
 
Min kära moder barnläkaren har delvis fött upp mig på Panodil, helt utan oro. Det är vanligtvis inte dåligt för kroppen att du som äger den mår så bra som möjligt, så personligen snålar jag aldrig med receptfria tabletter vid sjukdom.

Haha, jag minns bara en gång jag fick värktablett som barn, det var i samband med ett nyckelbensbrott. :p (kan säkert ha hänt någon mer gång men det var verkligen inte ofta iallafall).

Tack för alla era svar, känns bra att ni bekräftar mina nyvunna insikter. ;)
Igår mådde jag hyfsat hela dagen fram till kvällen då jag började få feberfrossa. Tog en alvedon alldeles innan jag gick och la mig och sov sen som en dröm. Nu efter en natts ordentlig sömn känner jag mig bättre än på hela veckan, hoppas det börjar ge med sig nu. :)
 
Det inträffar såpass sällan att jag känner att jag behöver smärtlindring att jag inte tvekar att ta en Alvedon / Ipren / Treo vid minsta känning av huvudvärk eller mensvärk - eller feber som jag känner skulle störa min sömn. Avskyr att inte känna mig så bra jag kan, så att säga, och det händer kanske max var tredje månad att jag behöver en tablett så jag är rätt liberal.
 
Jag är frikostig med smärtstillande vid mensverk men inte annars. Tar aldrig vid huvudvärk eftersom det ändå inte hjälper och bara ibland vid förkylning.
Brukar sova som en stock när jag har feber så då känns det bättre att bara sova bort skiten.

Tar iofs om jag är dålig men måste jobba eller liknande, det är väl egentligen mindre bra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 091
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 516
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 815
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 564
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp