Bukefalos 28 år!

Det här med löptik och tävling..

Sv: Det här med löptik och tävling..

barnslig nivå..

Hahaha, nu börjar detta bli komiskt :D!

Så... barnslig nivå för dig är... vad? Att använda smileys i ett inlägg?

Ursprungligen postat av _Amazing_
:grin:Herregud

eller är det att hålla med i vad någon annan har skrivit?

Tycker du har en poäng i det du säger!!!!! :bow::bow:


/MosterMia, som nu fick ett barnsligt leende på läpparna och ska försöka återgå till sakfrågan om tråden lever vidare :D!
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Tja, ska man tänka och tycka om saker som påverkar andra så bör man ha bra argument som backar upp ens tyckande. Annars är det bäst att vara tyst.

Rent hittepå ska inte få styra andra människors möjligheter att tävla med löptik.
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Tja, ska man tänka och tycka om saker som påverkar andra så bör man ha bra argument som backar upp ens tyckande. Annars är det bäst att vara tyst.

Rent hittepå ska inte få styra andra människors möjligheter att tävla med löptik.

Ja jag har en del bra argument som backar upp min tänkande. Bara det att exempelvis du inte förstår dig på dessa eftersom du har ett helt annat tänk och detta respekterar jag. Men man ska ALDRIG dumförklara personer i fråga som har andra åsikter som delvis du gör!
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Ok visst, nu är det så att alla hanhundarna vi har här hemma är omringade av löptikar vid sommarmånaderna men lyssnar och tar in kommandon. Så jag säger inte att dom ej lyssnar, säger bara det att jag tycker inte en löptik och speciellt inte en tik i höglöp hör hemma på tävlingsplats. Så det är inte heller för min egen skull jag tycker löptikarna ska stanna hemma .

Huh? Vad ar argumentet? Att loptikar inte ska fa tavla for att du inte tycker det?
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Jag förstår mig inte på dem eftersom de saknar grund. Förklara gärna igen exakt varför löptikar inte ska få befinna sig på en tävlingsplats, men då med hållbara argument.

Att hanhundar får det för svårt och inte kan arbeta under sådana förhållanden köper jag inte eftersom jag personligen sett motsatsen bevisas. Flertalet gånger dessutom.

Argumentet att det är oschysst mot tiken fallerar också, med tanke på att många tikar inte reagerar alls på löp.
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Jag kan väl säga att tävla med avelshane går inte när det är löptik med.
Stämmer inte alls, jag har själv lydnad med avelshane när det dels fanns löptik i publiken, och jag själv hade höglöpande tikar hemma. Han gjorde sin bästa tävling någonsin, 301 poäng i elitklass. Är det några som lär sig skilja på när det är dags att visa något intresse för löptikar eller inte så är det avelshanar.
 
Senast ändrad:
Sv: Det här med löptik och tävling..

Ungefär på samma sätt som att vissa jakthundar skiljer på jakt och fritid, eller en vallhund som vallar på kommando men låter bli i att valla på eget bevåg.

Sedan behöver man inte utmana mer än nödvändigt..
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Ursprungligen postat av Jadzia Visa inlägg
Men hanhundsägarna får vara så egoistiska?

Det här med löptikars vara eller icke vara är bara bjäfs. Självklart ska löptikar få delta i alla sorters prov. Om det fungerar inom agility, IPO och framförallt i praktiskt arbete så borde det inte vara så jäkla svårt för lydnads- och bruksekipagen att klara det. Låt löptikarna gå sist och ha separat platsliggning (med andra tikar) så är problemet löst. Hanhundarna ska kunna jobba trots att det gått en löptik på planen innan.

Då kanske vi skulle kunna minska problemet med dessa översexuella hanhundar också. De skulle automatiskt slås ut.

Har hunden för dålig motivation så bör man redan där stanna hemma och träna mer.


Håller med exakt, och min fetstil där jag håller med extra mycket.

Om det nu stämmer att du är instruktör, med tanke på hur du svarade i tråden "från topp till bott"...så är det illa hur du svarar här, för du verkar inte villig att hjälpa med kåta hanhundar...du håller med på "dom slås ju automatiskt ut"...då beter du dig ju lika illa som instruktören gjorde i den tråd jag nämnde, inte villig att hjälpa till att lösa problem....

På min klubb skulle folk i alla fall få hjälp om det kom en kåt hanhund som inte kan träna pga löptik, inte skulle den "automatiskt slås ut"...

Illa av en instruktör att hålla med om sånt som enligt flera här går att träna bort.
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Jag kan inte se att någon i tråden påstått att det går att träna bort översexualitet hos hanhundar, kan du?
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Jag kan inte se att någon i tråden påstått att det går att träna bort översexualitet hos hanhundar, kan du?

Fast är inte det ni har hävat hela tiden? Att ALLA hanhundar ska kunna jobba på samma sätt fast det är en löptik i närheten? Så har jag tolkat det iaf.
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Jag kan inte se att någon i tråden påstått att det går att träna bort översexualitet hos hanhundar, kan du?

Ehhh, ok, men om du läser på flertal ställen, så står det ganska ofta att kan du inte träna/tävla din hund bland löptikar, så har du ingen bra lydnad. För där och där och i den grenen mm, så får man tävla med löptikar.

Bl a har du ju skrivit själv att du kan minsann valla med dina hundar fast det finns löptikar, och någon bad där om hjälp, och redan där börjades det... "jag tränar mina hundar, du tränar dina hundar"???

Var f*n tar hjälpsamheten vägen?? Måste man ge dryga svar?
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Ursprungligen postat av Jadzia Visa inlägg
Men hanhundsägarna får vara så egoistiska?

Det här med löptikars vara eller icke vara är bara bjäfs. Självklart ska löptikar få delta i alla sorters prov. Om det fungerar inom agility, IPO och framförallt i praktiskt arbete så borde det inte vara så jäkla svårt för lydnads- och bruksekipagen att klara det. Låt löptikarna gå sist och ha separat platsliggning (med andra tikar) så är problemet löst. Hanhundarna ska kunna jobba trots att det gått en löptik på planen innan.

Då kanske vi skulle kunna minska problemet med dessa översexuella hanhundar också. De skulle automatiskt slås ut.

Har hunden för dålig motivation så bör man redan där stanna hemma och träna mer.




Om det nu stämmer att du är instruktör, med tanke på hur du svarade i tråden "från topp till bott"...så är det illa hur du svarar här, för du verkar inte villig att hjälpa med kåta hanhundar...du håller med på "dom slås ju automatiskt ut"...då beter du dig ju lika illa som instruktören gjorde i den tråd jag nämnde, inte villig att hjälpa till att lösa problem....

På min klubb skulle folk i alla fall få hjälp om det kom en kåt hanhund som inte kan träna pga löptik, inte skulle den "automatiskt slås ut"...

Illa av en instruktör att hålla med om sånt som enligt flera här går att träna bort.

Ja om du är instruktör, då kan du väl hjälpa oss som inte lyckats helt och hållet att få bort hanarnas instinkt!
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Tycker det nämns lite här och var i denna tråden faktiskt. Något du måste missat.. Näst sista sidan exempelvis!!!!
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Tja i en perfekt värld så...

Men det är ofta en träningssak som med annan störning av djupare slag. Vissa hanar ( där i bland översexuella ) kanske inte klarar, men ska verkligen tikar och dess ägare få stå tillbaka för att vissa hundar inte klarar av störning ( av endera anledning ).

Det är väl den som har problemet som ska jobba för att motverka inte låta omvärlden anpassa sig.

Sedan kan man givetvis underlätta, men att förbjuda helt?
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Ja om du är instruktör, då kan du väl hjälpa oss som inte lyckats helt och hållet att få bort hanarnas instinkt!

Jag hoppas du inte tolkade det som att jag är instruktör, för jag svarade på MosterrMias inlägg, för jag anar på hennes inlägg att hon är instruktör. :)
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Ehhh, ok, men om du läser på flertal ställen, så står det ganska ofta att kan du inte träna/tävla din hund bland löptikar, så har du ingen bra lydnad. För där och där och i den grenen mm, så får man tävla med löptikar.

Bl a har du ju skrivit själv att du kan minsann valla med dina hundar fast det finns löptikar, och någon bad där om hjälp, och redan där börjades det... "jag tränar mina hundar, du tränar dina hundar"???

Var f*n tar hjälpsamheten vägen?? Måste man ge dryga svar?

Tycker mestadels det är påhopp är nästintill personangrepp i vissa inlägg här.. Men tycker det var en smart ide med att löptikar hade startat i ett senare stadium som någon kom med förslag på, tummen upp där!! :):)
 
Sv: Det här med löptik och tävling..

Jag hoppas du inte tolkade det som att jag är instruktör, för jag svarade på MosterrMias inlägg, för jag anar på hennes inlägg att hon är instruktör. :)

Nä jag tolkade inte som du var instruktör, utan ville göra ett tillägg på din kommentar, som tycker var bra!!:laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 615
R
Hundträning Hej alla! Jag har inte så stor koll på detta och skulle därför vilja veta mer om hur det fungerar. Om en hund har behandlats med...
Svar
19
· Visningar
2 523
Övr. Hund Anser ni att det är okej att släppa lös en löptik i en kommunal rasthage om det inte är några andra hundar där just då och man har koll...
Svar
10
· Visningar
2 343
Senast: Sparkling
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså, jag kan inte låta bli att tycka att mitt jobb är jäkligt coolt! Vissa dagar stannar jag liksom upp och tänker att det är väldigt...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp