Det här med vikten!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Jag känner att jag håller på att bli galen, har ju gått upp väldigt mycket i vikt om man jämför med de flesta av Er andra här inne! Idag har jag varit hos BM och har gått upp ännu mer i vikt :eek: .

MEN många skriver att ni burit på övervikt redan när ni blev gravida, kan det vara därför ni inte går upp så mycket i vikt? Jag som nästan svalt innan graviditeten fick ju börja äta normalt och lite till (enda sättet att hålla illamåendet borta) la ju på mig mycket och snabbt.

Så nu vill jag veta
ÅLDER
VIKT (före graviditet och under graviditet)
LÄNGD
GRAV.VECKA (inte bebisvecka)

Jag börjar:
ÅLDER :32år
VIKT (före graviditet och under graviditet)63kg/81kg :eek:
LÄNGD:171cm
GRAV.VECKA (inte bebisvecka)25+1
 
Sv: Det här med vikten!!!

Har varit fått barn tre ggr, nedanstående är den tredje

Vägde innan grav 62 kg.. vägde i 9é månaden 56 kg.....
Bebisen vägde 3120g och var 52 cm lång...åt mer än normalt under graviditeten, men gick ändå ner...
Fick dåliga blodvärden, blodtrycket var jättelågt och dessutom tålde jag inte järntilskottet jag fick :eek: !
Hade hellre ökat rejält i vikt än som dessa två sista grav gå ner.....
Men pga min hormonsjukdom, så blev det så där i stället...
Har däremot en kusin som gått up ca 30 kg Varje graviditet ( 5 barn ) och det mesta har försvunnit utan några större ansträngingar efter födsel :)

Ps .. var 29 år då och 162,5 cm lång
 
Sv: Det här med vikten!!!

+14 kilo redan här så du är inte ensam. jag har lätt för att gå upp i vikt.... har vägt betydligt mer än såhär för några år sedan..... men vet även att jag inte har större problem att tappa dom sen när jag vill :-)


ÅLDER :25
VIKT (före graviditet och under graviditet)70/84
LÄNGD:170 cm
GRAV.VECKA (inte bebisvecka) 23+1
 
Sv: Det här med vikten!!!

Slappna av, så länge du känner att du äter normalt för din situation så bry dig inte om vikten. Du kanske binder vatten?!

Jag gick upp nästan 20kg vid min första grav. (29 år, 175 cm); 63->82 kg men varenda kilo hade ramlat av efter två månader, utan större ansträngning än hund- och barnvagnspromenader.

Du har ju ett tag kvar men du behöver inte gå upp mer, det kan ju plana ut och avstanna. Du kanske har gått upp mycket pga illamående eller så i början.
 
Sv: Det här med vikten!!!

Jag gick upp totalt 14 kg under min graviditet, jag vägde 58 kg när jag blev gravid och vågen stod på 72 när jag födde sonen och jag ä 170 cm i strumplästen.

Min syster som är smal som en sticka trots 3 barn gick upp 30 kg med 1:an, 26 kg med 2:an och 28 kg med 3:an och det syns ingenstans på henne nu och den yngsta är 4 år.
 
Sv: Det här med vikten!!!

Jag är ju inte gravid nu, men du lär ju lugna dig när du läser mina siffror...
ÅLDER nr 1, 24, nr 2, 27-28 (hann fylla år under grav)
VIKT (före graviditet och under graviditet) nr 1 53/77 nr 2 59/85 (vägde mig inte ens sista mån av grav, men gick upp minst några kg till)
LÄNGD 170cm
GRAV.VECKA (inte bebisvecka)
Jag har haft turen att lätt gå ner efter grav utan ansträngning, dock inte till ursprungsvikten före nr 1, men det ville jag inte heller. :D
 
Sv: Det här med vikten!!!

Jag är 1.76 och vägde 70 kilo innan och vägde in på 102.8 på BB. En vecka efter förlossningen hade jag kvar 10 kilos övervikt, alltså rent fett och det var borta efter ett år. Nästa barn gick jag bara upp 28 kilo.....

Nån som slår mina 32.8 kilos viktuppgång?

/Jane
 
Sv: Det här med vikten!!!

Blixtra skrev:
Jag känner att jag håller på att bli galen, har ju gått upp väldigt mycket i vikt om man jämför med de flesta av Er andra här inne! Idag har jag varit hos BM och har gått upp ännu mer i vikt :eek: .

MEN många skriver att ni burit på övervikt redan när ni blev gravida, kan det vara därför ni inte går upp så mycket i vikt? Jag som nästan svalt innan graviditeten fick ju börja äta normalt och lite till (enda sättet att hålla illamåendet borta) la ju på mig mycket och snabbt.

Så nu vill jag veta
ÅLDER
VIKT (före graviditet och under graviditet)
LÄNGD
GRAV.VECKA (inte bebisvecka)

Jag börjar:
ÅLDER :32år
VIKT (före graviditet och under graviditet)63kg/81kg :eek:
LÄNGD:171cm
GRAV.VECKA (inte bebisvecka)25+1

Aha - en statistiktråd - kul! :D
27 år var jag då, det är väl den åldern du vill ha antar jag...hehe :eek:
66 kg / 84 kg dvs 18 kg plus där...
161 cm
alltså var jag inte toksmal innan, men rejält tjock efteråt, det var viktväktarna som gällde....
 
Sv: Det här med vikten!!!

Blixtra skrev:
Så nu vill jag veta
ÅLDER
VIKT (före graviditet och under graviditet)
LÄNGD
GRAV.VECKA (inte bebisvecka)

[/B]

19 år
52 kilo innan, 69 kilo nu
1,58
34+1
 
Sv: Det här med vikten!!!

Jag har också gått upp massor, både denna gång och förra graviditeten! Men det försvann fort förra gången, och jag hoppas verkligen att det gör det denna gång också...

Ålder: Grav.1 - 19år, Grav.2 - 24år
Vikt: Grav.1 - 48/70, Grav.2 - 55/80!
Längd: 166cm
Vecka: 37+2
 
Sv: Det här med vikten!!!

Inte gravid nu, men svarar iaf:

Ålder: 29 (då, alltså, nu 34)
Vikt: Vid inskrivningen hos BM, grav. vecka 14: 65kg, en vecka innan förlossningen: 75kg, vid efterkontrollen ca 10v efter förlossningen: 62kg (ungefär samma som nu och innan jag blev gravid)
Längd:173 cm
 
Sv: Det här med vikten!!!

OK,
Ålder: 25
Vikt: 44,5/52
Längd: 160 cm
Vecka: 22+4

7,5 kg än så länge alltså. Men jag gick knappt upp något i början, de är de senaste veckorna som jag gått upp 1 kg i veckan.
 
Sv: Det här med vikten!!!

Vikten är ju så individuell, vissa samlar vatten, andra lite fett, andra fastnar inget på osv.. känner man att man inte vräker i sig en massa sötsaker och onyttigheter (ja jag vet att man kan vara hemskt sugen på det, men det kan ju lugna sig av ett äpple ;) ) så tror jag inte att det spelar så stor roll, vissa motionerar, äter efter konstens alla regler och de går upp hur mycket som hellst, vissa äter allt de kommer över plus lite till, och går nästan inte upp nått... Så stirra inte dig blind på vikt.
Men jag ska föra in min statestik såhär långt :) .

ÅLDER : grav 1= 24, grav 2= 27
VIKT (före graviditet och under graviditet) grav 1= 72/ca 91, grav 2= 81/79,7 (gick ner en massa i början och min inskrivningsvikt var på 78,7)
LÄNGD:176cm
GRAV.VECKA (inte bebisvecka) 18 (grav1 beräknades på 42 veckor)
 
Sv: Det här med vikten!!!

Tack allihopa (fler får gärna svara) :bow: , det känns skönt att läsa. Jag fick en chock hos BM igår, jag har ju ganska lång tid kvar och har redan gått upp så vansinigt mycket, men men... Jag har lätt, mycket lätt för att gå upp i vikt. Kan knappt titta på bröd, pasta flingor etc utan att gå upp, får äta väldigt sparsamt i vanliga fall för att hålla vikt, runt 1500kcal/dag annars går vågen stadigt upp upp upp :cry: . Nu kan jag inte äta så få kcal/dag, då skule jag inte orka leva, men vad gör man inte för liten i magen :D .
 
Sv: Det här med vikten!!!

Glömde säga också att vissa som går upp 30 kg går ner allt på ett par veckor och jag som "bara" gick upp mellan 15-17 kg gick inte ens ner 10 kg och har legat kvar på över 80 kg alltså, ända tills jag blev gravid igen typ 3 år senare :smirk: ...
 
Sv: Det här med vikten!!!

Jag vägde 58 kg innan ..samma vecka som sonen föddes vägde jag 95 kg :crazy: och jag är 174 lång.. sonen kom ut och vägde 4140 g och var 53 lång

med andra ord 32,86 kg gick jag upp.. utan bäbis inräknat..
 
Sv: Det här med vikten!!!

Okej jag var 25 med första vägde 70 slutade på111. Andra barnet var jag 28 vägde 77 slutade på 115 .Jag ligger ganska bra till på första platsen kanske :crazy: 41 kg med första och 38 kg med andra.
 
Sv: Det här med vikten!!!

ÅLDER :33år (i slutet av året)
VIKT (före graviditet och under graviditet)ca 60kg/66kg
LÄNGD:173cm
GRAV.VECKA 24+1


Startvikten är bara ungefär för jag brukar väga ca 58-60 men tror jag låg närmre 60 då. På inskrivningen vägde jag 62,5 hos dem (med jeans och tunga skor) men jag tror vår våg visar mindre än deras så antagligen väger jag mer nu med... Dock den vågen jag jämför mig på.

Har haft ganska liten mage till ca vecka 22 för nu börjar den nästan växa så det knakar... riktigt stor nu, snart ploppar väl naveln ut :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 833
Senast: Gunnar
·
Småbarn Hej Buke! Vår ettåring har svårt att hålla vikten, vilket förbryllar både oss och BVC. Han har alltid legat väldigt högt på kurvorna och...
2
Svar
21
· Visningar
4 546
Senast: Mirtai
·
Kropp & Själ Vet inte riktigt vart jag ska börja, eller ens varför jag skriver om jag ska vara helt ärlig, för att känna mig mindre ensam kanske? Har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 312
Senast: whyme
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 449
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp