Deuber Desmond O'Brian barock De'lux

M

-moa-

Jag funderade på om någon här vet vad för nyans färg det är på den i den 'rost bruna' färgen?

Det ser ju ut att vara mörkare än naturfärgat, eller?

Och om det är mörkare, hur fasan hittar man nått träns och andra saker att matcha med det? (har inte sett den nyansen riktigt på saker)

Och visst, att ha matchat är ju itne det viktigaste men lite enhetligt vill jag ha det personligen.

Skulle man kunna ha mörbrunt ihop med det ('jämn' blandat) om man hittade träna i samma färg eller ser det helt galet ut? (tex. mörbrun kapson och ett par tyglar, samma färg tärns osm sadeln och mörkbrun sadelgjord eller nåt sånt)

Den färgen ser ju snygg ut, men den den är väl inte så lätt i och med att den kanske inte är snygg på alla häst färger?

Aja mest var det själva färgens nyans jag funderade över, i och med att det är en barock sadel så kanske nån här har sett en i verkligheten?
 
Sv: Deuber Desmond O'Brian barock De'lux

Har bara sett den i nubuck och tyckte det var naturfärgad, dock mörknar det ju lite när man använder den. Fast det gör ju å andra sidan träns å tyglar med så tror inte du ska oroa dig för matchningen :D
 
Sv: Deuber Desmond O'Brian barock De'lux

Ok ja men då är den nog naturfärgad då, på foton är så svårt med nyanser ju och även datorer ställer ju till det lite.

Haha då är det "bara" att det ska se vettigt ut på hästen ocskå!
 
Sv: Deuber Desmond O'Brian barock De'lux

Med tanke på matchningen kan du ju göra det enkelt för dig och bara köpa från Deuber ;) De har allt du kan tänkas behöva; sadelgjord, stigläder, träns, kapson tyglar m.m.!
Men om man inte vill vara så tråkig eller om man tycker det är dyrt så kan man köpa träns, kapson och tyglar i samma typ av färg för om de inte ligger an mot varandra så tror jag inte att den nyansskillnaden syns. Däremot sadelgjord och stigläder hade jag köpt därifrån för annars kan det se tokigt ut. Dessutom gillar jag verkligen den sadelgjorden och lädrena är väldigt trevliga de med :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hur noga är ni med matchning? Är det katastrof om det är olika färg på spännena på tex sadel och träns? Måste det vara exakt samma...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 961
Senast: Digbil
·
Utrustning Har inte så mycket att göra utan sitter och klurar på färg och modell på träns och lädergrimma till denna fröken. Tänkte shoppa lite...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: -moa-
·
Hemmet Jag och min sambo har äntligen tänkt att börja ta tag i bland annat väggarna i vårt hus. Även kanske om möjligt en renovering av badrum...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp