Bukefalos 28 år!

YaHilweh

Trådstartare
Jag och min sambo har äntligen tänkt att börja ta tag i bland annat väggarna i vårt hus. Även kanske om möjligt en renovering av badrum och kök. Men det är ett senare problem.

Just nu är det mitt rum som ska målas/tapetseras. Det rummet där jag ska sitta för bland annat plugg, kunna stänga in mig här och ta det lugnt.

Jag har funderingar på hur jag vill ha väggarna. Tre vitaktiga (antingen mot det grå hållet eller mot det gula hållet). Och den sista väggen ska vara en nyans ljusare än svart, alltså väldigt mörkt grå.
Färgerna syns ganska dåligt på bilderna men lite skillnad är det.
Vilken av de vita nyanserna är bäst?
25550425.jpg


Nu ser det iof för jävligt ut (städmässigt sett) men den här väggen är tanken att ha mörk.
25550416.jpg


Vi använder just nu detta rum även till förvaring därför det ser ut som det gör. Men en bild från andra sidan av rummet mot dörren. Till höger finns det en garderob som jag funderar på att ha i samma kulör som den mörka väggen. Vad tror ni?
25550429.jpg
 
Sv: Hjälp.

Hm, jag såg inte någon skillnad på de vita tyvärr. Men jag tycker att det kallvita passar bättre till grått i alla fall. Om kortväggen vid datorn blir grå-svart så tycker jag att garderobdörrarna vid långväggen ska ha samma färg som den vita väggen. Annars sticker de ut och man vill inte precis markera garderobdörrar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
996
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 649
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 101
Senast: Habina
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 601
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp