Bukefalos 28 år!

Diamond painting

Blir allergisk mot sådant när man inte kan påverka hur mönstret ska bli själv.
Röstar också för att broderi är bättre (eller pärlplatta. lego etc.)
Hur bra sitter de små plastbitarna kvar med självhäftande klistret när det gått ett tag?
Går det att rätta om du råkar göra fel?
 
Blir allergisk mot sådant när man inte kan påverka hur mönstret ska bli själv.
Röstar också för att broderi är bättre (eller pärlplatta. lego etc.)
Hur bra sitter de små plastbitarna kvar med självhäftande klistret när det gått ett tag?
Går det att rätta om du råkar göra fel?

Ja, det går att rätta. Men inte hur många gånger som helst. Och eftersom mönstret är tryckt på canvasen så är det inte så att det blir fel som på korsstygn där allt hänger på att man räknat rätt.
Men är man allergisk mot att följa mönster så kanske du inte ska testa?
 
Tydligen kan man göra foton också.
Screenshot_20160829-115448_zpssu4oeoxt.png
 
Åh! Nån speciell säljare jag bör leta efter?

Jag brukar bara söka på "5D diamond" och sedan sortera på billigast pris inkl. frakt, så köper jag den tavla jag är mest sugen på. Handlar från olika säljare hela tiden och det har inte varit några problem, ett tips är att alltid kolla säljarens betyg och recensioner så vet man om säljaren är seriös och om produkterna är som utlovat.
 
Jag brukar bara söka på "5D diamond" och sedan sortera på billigast pris inkl. frakt, så köper jag den tavla jag är mest sugen på. Handlar från olika säljare hela tiden och det har inte varit några problem, ett tips är att alltid kolla säljarens betyg och recensioner så vet man om säljaren är seriös och om produkterna är som utlovat.

Tittade lite, men alla var från China ändå :cautious:
 
Blir allergisk mot sådant när man inte kan påverka hur mönstret ska bli själv.
Röstar också för att broderi är bättre (eller pärlplatta. lego etc.)
Hur bra sitter de små plastbitarna kvar med självhäftande klistret när det gått ett tag?
Går det att rätta om du råkar göra fel?

Tycker klistret är förvånansvärt bra med tanke på det billiga priset, gjorde min stora påfågel för ca 8 månader sedan och pärlorna sitter som berget. Skulle det vara så att en pärla hamnar på fel plats går det att flytta den med hjälp av en pincett utan att klistret påverkas. Så vida du inte drar i klistret med pincetten då finns det en chans att det blir skador, men tycker inte fästförmågan blir sämre om man flyttar en pärla. Igår råkade jag lägga hela underarmen på klisterytan och lämnade efter mig diverse smuts men det fäste bra trots det.
 
Principen är ju pixel art :p Oavsett om det är vanligt broderi, pärlplatta, stick/virkning eller det här. Har du bara pärlor/stenar eller vad du nu gör det med så finns ju mönster på internet bara att söka på "pixel art" så får man massa resultat på vad folk har gjort inom samma genre men olika medium.
 
Principen är ju pixel art :p Oavsett om det är vanligt broderi, pärlplatta, stick/virkning eller det här. Har du bara pärlor/stenar eller vad du nu gör det med så finns ju mönster på internet bara att söka på "pixel art" så får man massa resultat på vad folk har gjort inom samma genre men olika medium.

Visste inte om själva mosaiken gick att köpa lös.
 
Vilka häftiga bilder man kan göra :love:

Kollat runt på Wish/china-grejor nu en stund, men funderar på en sak. Är motivet/duken redan limmad eller måste man limma varenda sten själv? Verkar ju som det följer med lim i verktygskiket?

Blir lite sugen på att prova :)
 
När jag kollade på olika motiv igår, såg jag att på en del skulle man ju bara lägga stenar på hälfen. På andra motiv verkade det som hela skulle läggas stenar på.
Hur vet man vad som är vad? :)
 
I fredags hämtade jag ut 2 till jag beställt och lyckan var enorm när jag såg att dom har skrivit med DMC-nummer! Den med vinterlandskap ska definitivt göras broderi av sen! Ska bara komma ihåg att kopiera den innan jag börjar lägga dit diamanterna :p
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 299
Senast: Mirre
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
532
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 247
Senast: mars
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp