Diamond painting

MissFideli

Trådstartare
Fler än jag som fallit för denna roliga, mysiga, för nacken dödliga grej?

För er som inte sett detta, det är som att brodera, men man lägger små "mosaikbitar" enligt ett mönster.
 
Fler än jag som fallit för denna roliga, mysiga, för nacken dödliga grej?

För er som inte sett detta, det är som att brodera, men man lägger små "mosaikbitar" enligt ett mönster.
asch, jag som hade hoppats att du skulle lagt ut foto så jag fick se.
Nåja, google torde också fungera.
 
Så här såg det ut när jag fick det
FB_IMG_1472211201841_zpsgnj9qkgo.jpg

All mosaik/diamanter kommer i numrerade påsar och sen ska de placeras ut på "mönstret"
20160826_164929_zpsgl2hnxzt.jpg

Så här stora är "diamanterna". Som ni kanske ser är dom slipade så att dom glänser.
20160826_164946_zpsrvaoxagq.jpg

Den börjar bli färdig nu
20160826_164922_zps5wusyj9m_edit_1472223531887_zpslxfrrp0u.jpg


Och eftersom jag tyckte det var så himla kul, så köpte jag en till :p
Screenshot_20160826-112000_zpslwwlrhif.png
 
Jag har kommit lite mer än halvvägs med mitt projekt, var ju tvungen att prova med alla läskande bilder på tradera.

Jag tyckte nog det var rätt roligt, men blev besviken på motivet. Det var för plottrigt för att komma till sin rätt med pärlorna. En bild med färre detaljer blir nog snyggare. De visar ju inte en färdig bild med pärlor utan motivet som det ser ut innan det pixlas för att göras ett mönster av.

Jag kommer att hålla mig till mina vanliga broderier fortsättningsvis. Får se om jag gör klart mitt projekt.
 
Har en jag inte börjat med, ska bli en present till sonen som älskar tigrar.
Hoppas jag blir klar med den tills han fyller år/julafton. Fyller år den 3 dec :D

Ska följa denna tråd och uppdatera med bild när jag kommit en bit på vägen.
 
kollade tradera nu och shit vilka vackra bilder! Blir ju lite sugen nu ändå :p

Tänk på att dom inte riktigt blir så detaljerade. Även om jag tyckte min blev helt okej ändå. Men skitkul! Aliexpress kan vara billigare dock.
Min är klar och jag har abstinens :p
 
Tänk på att dom inte riktigt blir så detaljerade. Även om jag tyckte min blev helt okej ändå. Men skitkul! Aliexpress kan vara billigare dock.
Min är klar och jag har abstinens :p
Ja jag såg även att många var det bara delar av motivet man skulle lägga, inte så kul det ju.
 
Ja jag såg även att många var det bara delar av motivet man skulle lägga, inte så kul det ju.

På vissa kan det nog vara snyggt, på andra inte. Men man får kolla först. Jag får ju vänta 4-5 v på min nästa troligen, vad fasiken göra under tiden? Broderiet är klart och dom är så himla dyra att köpa ju :cry:
 
På vissa kan det nog vara snyggt, på andra inte. Men man får kolla först. Jag får ju vänta 4-5 v på min nästa troligen, vad fasiken göra under tiden? Broderiet är klart och dom är så himla dyra att köpa ju :cry:

Har du lite rest garner finns det en del gratis mönster på nätet. Det kan ju räcka för små projekt som man kan göra fina kort av :)

Här är ett par små katter, jag hade nog gjort gröna istället för gula ögon på den första.

http://un-jour-une-grille.over-blog...e-croix-gratuite-plein-de-chats-49525352.html
 
Jag gjorde min första i vintras och kan inte sluta! Svärmor blev överförtjust i min påfågel så jag gjorde en tavla med katt till henne i födelsedagspresent. Nu håller jag på med ytterligare 3 st!

Köper mina på Ebay då jag betalar ca 25 kr/st för dom och leveranstiden är ca 10 dagar. :)
 
Jag gjorde min första i vintras och kan inte sluta! Svärmor blev överförtjust i min påfågel så jag gjorde en tavla med katt till henne i födelsedagspresent. Nu håller jag på med ytterligare 3 st!

Köper mina på Ebay då jag betalar ca 25 kr/st för dom och leveranstiden är ca 10 dagar. :)

Åh! Nån speciell säljare jag bör leta efter?
 
På vissa kan det nog vara snyggt, på andra inte. Men man får kolla först. Jag får ju vänta 4-5 v på min nästa troligen, vad fasiken göra under tiden? Broderiet är klart och dom är så himla dyra att köpa ju :cry:
Köp på netto! Dom har kampanj på sånna i veckan som kommer nu :)
 
Det är alltså typ pärlplattor för vuxna? Man måste beställa via Internet antar jag?

Detta är ju min uppfattning, fast jag tycker pärlplattor är för vuxna också :p Men att det är samma sak iaf fast bara byta ut pärlorna till stenar.

@MissFideli
Något som är bra just med pärlplattor är att man kan använda egna foton/random bilder, bestämma storlek i oändlighet i princip med hjälp av ett lätt program och kan göra enorma tavlor, kan man göra detsamma med dessa stenar eller är det färdiga bilder med tillhörande stenar som gäller? Finns det alltså någon slags frihet i vad man vill göra?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 254
Senast: Mirre
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp