Om det är på "era semesterveckor" kan du väl följa med om han ska till nåt spännande ställe. När bandet grejar inför kvällens spelning kan du ta sightseeing i stan.
Egentligen ser jag inte så stor skillnad mellan det där och folk som har sin partners jobbandes hemifrån i veckorna, förutom att din kille är borta allt på en gång och sen hemma längre perioder.
Visst finns det säkert tjejer som hade kunnat tänka sig att följa med, jag nog tyvärr inte en av dessa. Den musikstil han spelar är inget jag tycker om att lyssna på,vilket inte är ett problem då han har rätt bred musiksmak för övrigt och vi lyssnar på mycket annat hemma. Men följer jag med på turne så blir det en himla massa häng med hans band, dom är absolut trevliga och sånt, men jag hade känt mig som 6e hjulet. Att resa runt själv är inget jag tycker om att göra dessvärre.
Jag kan väl känna att jobb är lite av en annan femma, jobba måste man ju för att kunna leva. Hade jag haft en sambo som jobbat borta i veckorna så hade jag nog förväntat mig att lite mer av fritiden hade gått till våran gemensamma tid.
 
Nej barn är inte aktuellt just nu p.g.a att min egna situation med jobb osv är väldigt osäker just nu, det ligger kanske 1- max 2 år framåt i tiden. Mer än så "kan" jag inte vänta med tanke på åldern och då får allt runt omkring med jobb och liknande lösa sig ändå om det fortfarande är pannkaka. Du har helt rätt i att han kanske inte alls kommer tycka om musikerlivet, jag vet dock inte om jag kommer klara av att vänta för att se vilket liv han väljer.
han kan prata mycket om allt när det kommer till bandet men prat om familj osv hör jag aldrig något om förutom när jag själv tar upp det.

Vi har helt klart en del att reda ut.
Det låter som du behöver fundera lite.
För jag tycker inte heller att du resonerar fel. Det är inte fel att vilka ha en partner som är hemma mkt.
Däremot fungerar det nog inte att någon av er börjar ge dilemma etc.
Lycka till!
 
En viktig del av frågan tror jag handlar om han vill prova att ägna sig mer åt musik eller att ägna sig mer åt musik inom ett specifikt band. De allra flesta yrkesmusiker i Sverige jobbar inte med ett hårdsatsande specifikt band eller lever något slags rockstjärneliv. Fasen, knappt några rockstjärnor lever rockstjärneliv idag. Man kompar solister, arrangerar musik till andra, gör studioinhopp, jobbar i nån institutionsorkester, är kanske halvfast medlem i något eller några lågintensivt turnerande band, gör nån vecka after ski eller after beach, trubadurar på julbord, jobbar extra som musiklärare etc.

(Sen, bara som reflektion, tror jag inte att man skall hänga upp för mycket på "du kan ju följa med". Det funkar i allmänhet rätt dåligt både praktiskt/logistiskt och gruppdynamiskt, annat än vid särskilt utvalda tillfällen.)
 
En viktig del av frågan tror jag handlar om han vill prova att ägna sig mer åt musik eller att ägna sig mer åt musik inom ett specifikt band. De allra flesta yrkesmusiker i Sverige jobbar inte med ett hårdsatsande specifikt band eller lever något slags rockstjärneliv. Fasen, knappt några rockstjärnor lever rockstjärneliv idag. Man kompar solister, arrangerar musik till andra, gör studioinhopp, jobbar i nån institutionsorkester, är kanske halvfast medlem i något eller några lågintensivt turnerande band, gör nån vecka after ski eller after beach, trubadurar på julbord, jobbar extra som musiklärare etc.

(Sen, bara som reflektion, tror jag inte att man skall hänga upp för mycket på "du kan ju följa med". Det funkar i allmänhet rätt dåligt både praktiskt/logistiskt och gruppdynamiskt, annat än vid särskilt utvalda tillfällen.)
Absolut, jag har sagt till honom att jag vill att han funderar över detta ordetligt vad det är egentligen är han vill, var ser han sig själv om 10 år?
jag tror inte heller att "följa med" är någon jättebra ide i vårat fall.

Jag förstår ju att man i ett förhållande måste kompromissa, man är ju två. Men när det kommer till en dröm så behöver man inte längre kompromissa? Jag tror inte att just detta bandet och att det skulle bli så här stort egentligen är drömmen för honom. Utan just att kunna hålla på med musiken, vilket han såklart skall! men kan vi mötas halvägs där han spelar i ett mindre band och ändå håller på med det han älskar, allt måste väl inte leda till toppen?
 
Tjänar de nåt på sina spelningar? I så fall ser jag inget konstigt med att ta tjänstledigt under tiden.
Finns många musiker, i alla genrer, som har familj och barn. Inget är omöjligt.
Dom tjänar inte ett öre än så länge, men detta är väldigt nytt då dom nyss har blivit signade. Bolaget(eller vad det kallas) är dock ett av världens största.
 
Jag förstår ju att man i ett förhållande måste kompromissa, man är ju två. Men när det kommer till en dröm så behöver man inte längre kompromissa? Jag tror inte att just detta bandet och att det skulle bli så här stort egentligen är drömmen för honom. Utan just att kunna hålla på med musiken, vilket han såklart skall! men kan vi mötas halvägs där han spelar i ett mindre band och ändå håller på med det han älskar, allt måste väl inte leda till toppen?
Jag tror det viktiga är att de förslagen kommer från honom.
Angående kompromisser så måste ju de komma från bådas håll. Tex pratar du om barn om ett par år. Har ni gemensamt pratat om det? Om barn är din dröm så kommer du kanske också få göra vissa kompromisser. Jag tänker alltså att ni behöver prata om vad ni vill. Vill han ha ett familjeliv med dig. Och hur tänker han att det ska fungera? Det är är ju inte bara du som ska ordna det.
 
Absolut, jag har sagt till honom att jag vill att han funderar över detta ordetligt vad det är egentligen är han vill, var ser han sig själv om 10 år?
jag tror inte heller att "följa med" är någon jättebra ide i vårat fall.

Jag förstår ju att man i ett förhållande måste kompromissa, man är ju två. Men när det kommer till en dröm så behöver man inte längre kompromissa? Jag tror inte att just detta bandet och att det skulle bli så här stort egentligen är drömmen för honom. Utan just att kunna hålla på med musiken, vilket han såklart skall! men kan vi mötas halvägs där han spelar i ett mindre band och ändå håller på med det han älskar, allt måste väl inte leda till toppen?
Jag skulle aldrig kompromissa med min dröm nej. Jag tycker inte det är din plats att bestämma hur mycket din partner ska ägna sig åt sitt intresse eller på vilket sätt. Det är upp till honom att göra de valen. Du kan säga vad du behöver (att du vill ha en partner som delar 50/50 på sysslor, att du vill spendera x semesterveckor tillsammans, att du vill ha familj med en närvarande pappa), men han måste vara den som väljer hur hans liv ska anpassas till att funka med ditt. Hade jag haft hästar som jag tränat och tävlat hade min relation blivit kortlivad om jag max fick vara i stallet tre kvällar i veckan och inte fick tävla i den omfattning jag velat för min partner. Om ni ändå inte ska skaffa barn nu, ge det ett år. Se hur det funkar, kanske tycker du att det är jätteskönt med egentiden, kanske gillar han inte musikerlivet, kanske hittar ni andra sätt att få tid för varandra.
 
Ett gott råd till övriga kvinnor i tråden är att välja bort kulturarbetare. De har i regel dålig ekonomi och är dessutom ansvarslösa.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 098
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Exile
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 817
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 783
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp