Bukefalos 28 år!

Distanshingstar

Sv: Distanshingstar

GRATTIS Grausho, till ännu en godkänd T80! Hoppas Barabia fick chansen att träffa er idag?
/Anne och lille storebror.
 
Sv: Distanshingstar

Min kompis dressyrryttaren såg din hingst i går på rimbo när ni kom in efter andra slingan. (Hon följde med och tittade på mig och Zlota) Hon såg honom och sa Wow vilken snygg häst! Han syns verkligen!
 
Sv: Distanshingstar

Jag svarade på frågan om vilka av dessa hingstar som hade gått 120 km eller mer? och Croix De Guerre var ej nämnd.
Jag är väl medveten om att han har gått flera 160 km.
Ingela
 
Sv: Distanshingstar

Jo tack så mycket brorsan. Morsan (hon som åker runt på min rygg) e alldeles galet stolt över mig- hon säger att jag sköter mig exemplariskt. Själv tycker jag att det är jätteroligt det här hon drar mig runt på:) Vi träffade inte på någon barabia, vet ej om hon var där? Finns det någon som har kort på mig så vill morsan gärna komma över dem. Tydligen är det svårt att hinna med fotografering på såna här tillställnin:bump:gar..
 
Sv: Distanshingstar

Vilka hingstar har vi som går eller har gått distans?
Går: Majestic Prince, Gimmick, Pimoj, Graucho(CR), Wierusz(CR),
Gått: Jalaam, Prince El Hamy, RazAmaNaz, Nipr, Wimaz, Pankin, Notariat, Dunczyk, Ford, Mascot

(Fattade precis att Robin Hood 2 är e. Mascot - kul!)

Finns det någon/några i Sverige som planerar att satsa på att seriöst tävla en ny distanshingst upp på 160 km klasser?


Jag & Grausho planerar seriöst att ta oss upp och tävla 160 km. Hur det går återstår att se...:banana:
 
Sv: Distanshingstar

Hei!
Fant tråden her hvor det skrives om Pilgrim. Om det er av interesse så er han nå blitt norsk:-)
Jeg kjøpte han i august - 08 og han bor nå hos oss på østlandet hvor jeg trener han i dressur og distanse. Skal prøve oss i konkurranse nå i vår, 4,3 mil.
Han er en helt herlig hest med et fantastisk lynne. Vet noen noe mer om hans fortid så ville jeg satt stor pris på å vite mer.
 
Sv: Distanshingstar

**knapplån**

Tänkte bara fråga om någon vet hurvida det finns några Samsheik-avkommor som har hävdat inom distansen? Eller har de flesta "bara" gått som galoppörer?

Tacksam för svar! :bow:

/ Micke
 
Sv: Distanshingstar

I Skandinavien är den äldste Samsheik-avkomman vad jag känner till Sambal Oelek som är född 2001. Vet att han startade YR SM 2008 men inte fullföljde. (Gudar vad jag saknar Distanslistan!) I vilket fall har han ju åstadkommit en del om han var startklar för YR-SM.

2003 har vi sedan flera avkommor. (12 st) Av dessa är flera fortfarande galoppaktiva. Dock köpte Ingrid Boström Rebel Yell förra året, men han har inte startat ännu. Förhoppningsvis får vi se honom 2009.

Hur det ser ut i USA och Polen, där han har ett antal avkommor vet jag inte.

Vi fick hem vår Samsheik-avkomma Hedonizt (helbror till Rebellen) från Polen för ett par veckor sedan. Han är 5 i år och förhoppningsvis hittar jag någon som kan träna och rida honom i CR-klasser i år. (Skulle ju gjort det själv, men har trasat sönder mitt knä och kommer inte att rida på mååånga månader än.)

Ett par söta bilder på honom med och utan Ida på ryggen:

riden_DSC_0290.jpg


riden_DSC_0437.jpg


DSC_0123.jpg
 
Sv: Distanshingstar

Jaha, visste inte att Sambal Oelek var efter honom. :idea:

Jo, Hedonizt har jag spanat in länge. :love: Han är ju otroligt fin måste jag säga. Jättetrevlig modell som byggd för många mil! :d

Hur stor har han blivit förresten? Har ju sett på hemsidan att han var ganska stor som 2,5-åring. :)
 
Sv: Distanshingstar

Jaha, visste inte att Sambal Oelek var efter honom. :idea:

Jo, Hedonizt har jag spanat in länge. :love: Han är ju otroligt fin måste jag säga. Jättetrevlig modell som byggd för många mil! :d

Hur stor har han blivit förresten? Har ju sett på hemsidan att han var ganska stor som 2,5-åring. :)

Jag vet inte - Patrik har städat undan min mätkäpp så bra att ingen hittar den igen! Ska shoppa ny om den inte dyker upp snart! Anisette, som är 176cm, red honom i söndags och det såg hur bra ut som helst.
 
Senast ändrad:
Sv: Distanshingstar

Ash han är ju så himlans rejäl och snygg, och vilken resning på sista fotot!

Ska bli kul att se hur han utveckas nu när han är hemma här i sverige, hoppas att få se honom lite här o där!
 
Sv: Distanshingstar

Jag har en av de avkommor som föddes 2003, och hon ska förhoppningsvis bli distanshäst i framtiden, kanske en pp eller CR om jag hinner i år, annars blir det nästa år hon får börja. Nu ska hon bara sättas igång till att börja med. :)
 
Sv: Distanshingstar

Jag har en av de avkommor som föddes 2003, och hon ska förhoppningsvis bli distanshäst i framtiden, kanske en pp eller CR om jag hinner i år, annars blir det nästa år hon får börja. Nu ska hon bara sättas igång till att börja med. :)

Vilken Samsheik-avkomma har du? Vem är mamma? Har du bilder? Kul att se om man hittar likheter!
 
Sv: Distanshingstar

Vi har ett Samsheik sto som gick sin första CR på Bergsritten förra helgen. Henne hoppas vi mycket på! :)
Har även ett 1-års sto, men hon ska förhoppningsvis ut på galoppbanan innan hon blir distanshäst!
 
Sv: Distanshingstar

Finns det några bilder från ritten upplagt någonstans? Suktar efter nya distansbilder! Känns som att man glott igenom alla som lagts upp från förra säsongen x-antal gånger under vintern... :angel: :p
 
Sv: Distanshingstar

Jag har en massa bilder men är tyvär alldeles för oteknisk för att lägga upp några bilder här. Men på Genbergs hemsida finns en bild på vår Wildcard iaf!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp