Distanshingstar

Sv: Distanshingstar

Renaldo gick T50 godkänt på Simlångs- och Hallandsritten förra året, tror inte jag missat någon ritt.
/Anne
 
Sv: Distanshingstar

Renaldo är anmäld till 80 km på Vedema i helgen.

En annan hingst som jag ska spana in på Vedema är danske Macao (Karnaval -Manoa/ Peleng). Han är tillgänglig för avel i Danmark.
 
Sv: Distanshingstar

Han är jättesöt! Såg honom på Skov-Hastrup förra året. Mycket trevlig herre som ändå strålade!:laugh:
 
Sv: Distanshingstar

KL
En annan jag kom på är Plagiat. Han har gått distans om jag inte är ute o reser.
Har bra poäng från utställning o avelsvärdering.
// Linda
 
Sv: Distanshingstar

Satt och kollade igenom hingstar som finns för betäckning och fann Prince Elhamy som tydligne gått distans. Kanske finns med här på listan redan och jag vet inget om honom, men undrade ltie vem det var etc?
 
Sv: Distanshingstar

Jag har ridit honom för en del år sedan. Han är pensionerad från distansen och står till avel i Småland. Han ägs av stall Peak.

Brun hingst med vita tecken, ganska stor om jag minns rätt :)
Helegyptisk stam e Prince Egypt - Kaysoon.

Hans avkommor är unga än tror jag, men ett sto går distans - La Rhurbarb -hos en landslagsryttare.
 
Sv: Distanshingstar

jaha där ser man, inte att jag ens är ute efter någon hingst nu men är kul att titta omkring ändå.

Roligt med hingstar som inte är totalt 'vanliga' (inte att alal är det alltså) och helegyptisk är ju inte lika ofta som polska eller polsk mixade så är ltie kul kankse, eller iallafall bra att ha val.

Min dam är ju en liten mix sak så för min del är det inte så att det msåte vara 'rent' på nåt sätt i framtiden haha, prestation o korrekthet går före nån specifik stam, och att dom passar stoet såklart då ;)

tack för info!
 
Sv: Distanshingstar

Jag har träffat "Mackan" både ute på tävling och hemma hos familjen Klotz och det verkar vara en supertrevlig hingst. Det i kombination med T160 smäller ganska högt i mina ögon.

Förra året fick "supermamman" Gramma (se hennes tidigare avkommor här) en fin hingstunge e: Croix de Guerre. Nedan några bilder där han bara är några timmar:
Grammas_fol_026.gif

Grammas_fol_024.gif

Grammas_fol_018.gif

Denna fölunge, Grammatik, passade Mia Lindgren på att lägga vantarna på! Det ska bli spännande att se dem ute på banorna om några år. Men jag vill se fler ;) avkommor! Önskar att jag själv hade ett sto att betäcka med honom.
/Anne

/Inlägget kunde betraktas som reklam och är därför redigerat av moderator.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Distanshingstar

Ja han är hur fin som helst! Har fått möjligheten att rida honom när han kom till Sverige, urmysig och härliga rörelser!
Tror säkert att Neywaz sto kan låna ut en mage...
Fler mackisar tack!
 
Sv: Distanshingstar

Ack ack vad trist att min dam inte ska betäckas den här säsongen, men hon behöver byggas upp och utbildas & tävlas, plus, jag vill vänta tills jag har råd att behålla fölis garanterat, om det blir bra ;)

Finns ingen bra exteriör bild på honom? Hemsidan teampodir verkar inte funka :(
Han komemr gissningvis vara kvar i Sverige nu ett par år iallafall om man har tur...är ju värre med hingstar som är gamla eller bara är leasade en säsong från utomlands.
 
Sv: Distanshingstar

Jag såg honom. Han var kanonläcker och skötte sig väldigt bra! Jag ska låna ut Noora för avel, har en intressant fodervärd på henne och de är intresserade av Gwarant ;)
 
Sv: Distanshingstar

KL
En annan jag kom på är Plagiat. Han har gått distans om jag inte är ute o reser.
Har bra poäng från utställning o avelsvärdering.
// Linda

Plagiat har ej gått distans. Han har däremot 22 statret på galappbanan i polen och visad med 91p. Han har även Ernal som morfar! Ernal som är far till bl.a 160km hästarna Pargin och Amigo el caballo. Plagiat är dessuton halvbror med hingsten pesal***. Otroligt fin och hör enligt mig helt klart hemma i galopp/distans avel!!

/Erika K
 
Sv: Distanshingstar

*fniss* eftersom hingstar som inte själva tävlat distans, men använts för ändamålet kan jag väl få roa lite med att nämna Tap In? En son vann Folksam Cup förra året, Anette tävlar upp till T120 med A.B Airport och jag själv har två ston e Tap In. En kommer förhoppningsvis starta T80 i år och den andra blir kanske klar för T50. Tror att det finns ytterligare en avkomma ute på distansbanorna. Tap In är alltså en varmblodig travare med några millar i insprungna pengar..
 
Sv: Distanshingstar

Har dock hört att Tap In kan lämna skarpa avkommor, vad det nu kan ha för betydelse inom distansaveln har jag ingen aning om :crazy:

Hade också velat få mig en ordentlig titt på Gwarant på Björkvik men kom dit sent, hann bara se hans röv och den såg ju trevlig ut iaf :D
 
Sv: Distanshingstar

Men du...trodde det var röven som var den mest intressanta delen också?! ;)

Och det där med Tap In har jag också hört. Men jag har också sett några Tap in'nare bland annat AB Airport, och om de räknas som skarpa så måste Lillen vara ett monster...
 
Sv: Distanshingstar

Ang Tap Ins skarpa avkommor så tror jag att det enbart är i kombination med vissa stammar, om jag inte är helt ute och cyklar. Har för mig att jag hört/läst det någonstans. Men vilka dessa stammar skulle vara har jag noll koll på.
 
Sv: Distanshingstar

Jag har också hört det där med skarpa o undar vad det kommer ifrån. Jag har som sagt två o de är som lamm. Bosses Tippen är ursnäll och Airport ska vi inte tala om så snäll han är. Bara fyra ex, men ändå:-)
 
Sv: Distanshingstar

Vad gäller nedärvning så är det ju alltid en överraskning vad man får. Finns säkert fler trevliga avkommor efter Tap In än tvärt om, men det är ju alltid den bråkiga ungen längst bak i klassen som hörs mest.

Sen har jag varken koll på distans som gren eller travavel och vad som är önskvärt inom respektive gren. Att satsa på ett gott temperament gör det alltid lättare att hitta en annan uppgift/hem för hästen om den skulle visa sig inte vara så talangfull inom distansen som man hade hoppats.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp