Distanshingstar

Sv: Distanshingstar

Kul att se att även Top Flyte bebisarna i Sverige börjat komma upp i arbetande ålder och att avkommorna går bra! Sanovagan (Top Flyte - Golmohar) vann på Täby i veckan som gick. (Och en Samsheik-avkomma blev trea!) Top Flyte har ju en 160km avkomma i England också! (Visst är det England? Rätta mig om jag har fel.)
 
Sv: Distanshingstar

Top Flyte har en avkomma som vann 2x80 km på Wicklow Hills / Irland.
Tävlade även upp till 160 (tror jag) i Frankrike. Ägdes av en Irländska.
Fransk mamma.

Han har inte så många avkommor från sin tid i UK. Men alla är vinnare på Galoppbanan.

Det står en del Samsheikar på "tillväxt" hos distansfolk.
Några på rak arm: Frida Ekström har en. Sandra Henriksson ett sto som är dräktigt med Daffaq.
Sheik-to-Sheik i Abu Dhabi går hos Sheik Hazza, men vet inga resultat.
Yvonne Ekelund har en unghäst. Onsalas "Pikatshu" är såld som distanshäst till Italien.

www.genberg.se

Hoppas det inte ses som reklam då det är svar på en fråga...
 
Sv: Distanshingstar

Höll på att glömma....

Samwise (Sambal Oeleks helbror) vann V4-1 på Täby igår!!!

Före sin halvbror e Top Flyte!

img1237478000369_Samwise.jpg
 
Sv: Distanshingstar

Oh va kul! Vad snygga dom är, fasan om jag itne vore så feg så kunde man ju ta amatör licens o träna Elsa för skojs skull.
 
Sv: Distanshingstar

Man behöver inte rida fort för att TRÄNA galopphäst.
Det kan du få andra att göra åt dig.

Men nu är jag på fel forum:o
 
Sv: Distanshingstar

hihi jo iof. men känns ju lite kasst ändå kanske...typ som wannabe haha!
Jag brukar smygläsa i galopp forumet ;) Har bott i England i 9 år så gillade galoppen där och jag tog ett jobb att jobba dom på morgonen på jogginbanan, men min ex-man ville inte att jag skulle så det var kortvarigt :S

nog med trådkap nu, sorry
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Distanshingstar

Hihi! Hon heter Cora, u: Carrawana ue: Bask Clasix... Egentligen äger jag henne ju inte (än), har henne på livstids foder! Hinner inte lägga in bilder nu, men pm:ar dig min hemsida! :)

//Camilla *Bättre sent än aldrig* ;)
 
Sv: Distanshingstar

Nu har även fd galopphingsten Sokarates gjort distansdebut!!! 50km och kom 2a. Mycket kul! Han finns ju även tillgänglig på semin och har en jättebra prestationsstam....
Även hingsten Satyryk (fd galoppör i Polen) gick distans CR i helgen och förra helgen startade ju hingsten Gwarant på Fjällnora 50km godkänt.

Alltås en hel del hingstar ute på banorna som även står till förfogande för avel:laugh:
Alla både med starter i såväl galopp som distans.Så om inte sådana hingstar används i aveln för distans/galopp då vet inte jag vad man söker efter....
 
Sv: Distanshingstar

Nu har även fd galopphingsten Sokarates gjort distansdebut!!! 50km och kom 2a. Mycket kul! Han finns ju även tillgänglig på semin och har en jättebra prestationsstam....

Jag såg Sokrates på Sämsholmsritten i lördags och jag säger bara :love:!
Om vårat sto inte vore halvsyskon med honom så skulle jag inte tveka en sekund om det var aktuellt med betäckning!
Han är vacker och var otroligt lugn och sansad under hela tävlingsdagen!
/Camilla
 
Sv: Distanshingstar

.. och jag anar att operation övertalningskampanj bara har börjat ;)

Absolut! :angel:
Passa på medans tillfälle finns!
Har du/ni kollat bilderna hos de olika fotograferna som fanns på Sämsholmsritten?
Kolla i tråden Sämsholsritten 2009, där finns det länkar till foton som Sokrates är med på.
/Camilla
 
Sv: Distanshingstar

knapplån

Det kanske har stått tidigare i tråden men nu är väl Gwarant på gång i distansen med? :)
 
Sv: Distanshingstar

Jag red tillsammans med Sokrates och Josefin första slingan på Sämsholm och jag kan inte annat än att hålla med. Vilken fantastisk hingst!
Han är coolare än en filbunke, helta fantastiskt temperament och snygg som få!
Hade jag haft ett brukligt sto hade jag inte tvekat en enda sekund att betäcka med denne herre!
 
Sv: Distanshingstar

KL

Oh vad himlans kul med mer prestationshingstar!
Jag är ju lite partisk till Gwarant, skulle gärna betäcka Elsa med honom i framtiden om hon visat sig vara nåt att avla på och man sett vad han lämnar lite mer.

Sokrates har jag inte kikat på men får nog ta o göra efter att ha hört om honom nu!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp