Distriktsveterinär som slarvat rejält

Känns hopplöst att man inte ska kunna lyssna på dv råd om behandling. :(

Jag tror det är otroligt ojämnt med hur kompetenserna ligger. Nu har jag inte distriktarna ute så mycket längre, men då jag hade det så var det en-två av dem som jag inte ville ha ut. Det sa jag när jag bokade tid, skulle det sen vara den personen som ringde upp så avbokad jag tiden.
För min del var det utslängda pengar om de kom ut.

Men då måste man ju veta vem som är vem. Jag hade haft ute dem så mycket att jag fått en ganska klar uppfattning om vad jag tyckte.

Jag har sån tur att jag har en vän som är veterinär, så hon hjälper mig med det mesta som jag inte själv kan ordna. Hon jobbar själv på station, men de kör eget, hennes erfarenhet är att många inte vill besöka klinik utan tycket att ambulerande veterinär ska trolla med knäna, vad det än är. Så kanske ett mellanting hade varit att föredra.
 
Jag tror det är otroligt ojämnt med hur kompetenserna ligger. Nu har jag inte distriktarna ute så mycket längre, men då jag hade det så var det en-två av dem som jag inte ville ha ut. Det sa jag när jag bokade tid, skulle det sen vara den personen som ringde upp så avbokad jag tiden.
För min del var det utslängda pengar om de kom ut.

Men då måste man ju veta vem som är vem. Jag hade haft ute dem så mycket att jag fått en ganska klar uppfattning om vad jag tyckte.

Jag har sån tur att jag har en vän som är veterinär, så hon hjälper mig med det mesta som jag inte själv kan ordna. Hon jobbar själv på station, men de kör eget, hennes erfarenhet är att många inte vill besöka klinik utan tycket att ambulerande veterinär ska trolla med knäna, vad det än är. Så kanske ett mellanting hade varit att föredra.

Ja nu var det ju nödsituation, ville ha ut någon som kunde kolla söndag kväll. Min vanliga vet har åkt på semester :eek: annars bor han 10 min från oss och har röntgen och hela köret.

Har inget emot att åka till klinik. Men trodde att en DV skulle kunna avgöra om det var ett skrapsår eller ej.
 
@lady_vip tyvärr väntade fakturan på mig när jag kom hem från kliniken.

Jag får ringa på måndag dock. Jag har en riktigt dålig vecka och fick åka till sjukhus för tredje gången sedan i torsdags förra veckan. Blev påkörd och nu har jag lungor som inte tillåter mig att andas.

Allt på en gång! :up:
 
@lady_vip tyvärr väntade fakturan på mig när jag kom hem från kliniken.

Jag får ringa på måndag dock. Jag har en riktigt dålig vecka och fick åka till sjukhus för tredje gången sedan i torsdags förra veckan. Blev påkörd och nu har jag lungor som inte tillåter mig att andas.

Allt på en gång! :up:
Men vad tråkigt. Krya på dig!
 
Jag tror inte att du behöver vara rädd för påverkan i "spattregionen".

du var ju relativt snabb med att få bättre undersökning o därmed behandling.

Om ett par dagar har du nog lugnat ner dig o kan fortsätta som vanligt med Lilltrollet:love:
 
Jag har ingen tilltro till DV, och den i mitt område är endast välkommen för att vaccinera min häst. Däremot, "nöden har ingen lag" så är det en sen Söndagskväll eller liknande så ringer jag självklart ut DV än inte får tag i någon vet alls.

Jätteledsamt att höra att det visade sig vara värre än din DV antog, TS. Håller tummarna att din lilla häst snart mår bra igen. :)
 
Ringde och bad om att få tala med chefsvet, de sa att de inte hade någon för tillfället. Ringde till huvudkontoret och bad att få tala med bistående chef och fick ett nr. De skulle ringa idag men det har chefsvet inte gjort. Ska ringa imorgon och höra varför.

Men ponnyn går det bra, hon står på boxvila och får sista penovet sprutan imorgon. Hoppas att det inte är något skit kvar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 197
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 362
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 721
Senast: Bluefish
·
Hästvård Hej! Upptäckte för en stund sedan att min fyra åriga unghäst har fått ett sår vid senan/kotan, ca 3-4 kanske något mer långt. Svårt att...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: Krans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp