Bukefalos 28 år!

Djurkyrkogårdar

Fengur

Trådstartare
Jag skrev nyss en tråd om min katt som dog idag. Vi har lämnat honom hos veterinären och dom skulle ordna med kremering, vi får askan om ca 1 månad. Jag skulle gärna vilja begrava honom men jag vet inte var det finns djurkyrkogårdar. Jag bor i Dalarna, Mora.

MVH Sanna
 
Det är en fin handling.
Den enda djurkyrkogård jag vet om ligger på Djurgården i Stockholm där askan av vår hund har spritts ut. Men jag vet inte om det finns någon i Dalarna.
Om du bor i villa kanske du kan sprida ut askan i trädgården vid ett speciellt ställe eller behålla askan av honom i någon fin urna inomhus?
Men gör det som känns bäst.
Kramar igen.
 
Vi har vår egen djurkyrkogård.
Min pappa har lite skogsmark en bit ifrån där vi bor.
Där har vi begravt våra djur vår förra hund å våra tre katter vi haft genom tiderna.
KÄnns fint att ha ett ställe där man vet att de sover gott :)
 
Vi har en otroligt vacker i Örebro, som t.o.m blivit utnämnd till Sveriges vackraste, men det finns säkert nån mer nära. Kolla med katthem och annat.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 255
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 404
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 112
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 772
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp