Bukefalos 28 år!

Djurskyddsinspektörerna

Sv: Djurskyddsinspektörerna

Jag håller med dig och jag VET hur mycket Mattias har gjort för djuren.

Jag förstår inte vad det är som är så upprörande?
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Halvt KL

Jag fick intrycket av att Mattias (är det han med långt hår?) verkar vara en lite udda person men med ett STORT intresse för djuren. Jag fick känslan av att han är en sådan som lever för sitt jobb och sina djur, även om han framstod som lite flummig.

Och jag kan faktiskt tänka mig att unna mig ALLA människor lite kul på jobbet, vare sig de jobbar på myndighet, är statsminister eller undersköterska. Jag tycker det hör till jobbet, och jag tror att de flesta mår bättre av det. Speciellt om man har ett krävande jobb där man får se mycket skit.
Jag skulle garva arslet av mig om jag fick reda på att Fredrik Reinfelt satt plastfolie i dörren in till sitt kontor och någon minister fastnat i det. Jag hade lätt unnat Fredrik lite roligt på jobbet, han som har ett så allvarligt jobb ;)
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Å andra sidan hann dom fika 2 gånger på den korta tiden och jag hann snabbt tänka att dom kunde ha utnyttjat tiden bättre .

Det var dumt att filma det öht. Men, man spelade in under två dagar, och att fika en gång per dag är inte särskilt ovanligt.
Alla har rätt till måltidsuppehåll och rast, och om man har ett sådant jobb som de har så blir det kanske inte regelbundet, man kan bara inte bryta 11:30 och köra åtta mil till kontoret för att micra matlådan.

På det hela taget är det tydligen märkligt att personer med yrkesutövning ÄTER. På den tiden jag bar uniform och jag och kollegan ibland åt på något gatukök eller annat i den stilen, så var det många som nästan vred huvudet av sig. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Ganska pinsam presentation av inspektören också. De är säkert underbara och jättekompetenta människor men det var inte det som lyste igenom...

Instämmer igen! Och jag kan skriva under på att just de här personerna är väldigt kompetenta, jag har kommit i kontakt med dem genom mitt jobb.
 
Senast ändrad:
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Halvt KL

Jag fick intrycket av att Mattias (är det han med långt hår?) verkar vara en lite udda person men med ett STORT intresse för djuren. Jag fick känslan av att han är en sådan som lever för sitt jobb och sina djur, även om han framstod som lite flummig.

Och jag kan faktiskt tänka mig att unna mig ALLA människor lite kul på jobbet, vare sig de jobbar på myndighet, är statsminister eller undersköterska. Jag tycker det hör till jobbet, och jag tror att de flesta mår bättre av det. Speciellt om man har ett krävande jobb där man får se mycket skit.
Jag skulle garva arslet av mig om jag fick reda på att Fredrik Reinfelt satt plastfolie i dörren in till sitt kontor och någon minister fastnat i det. Jag hade lätt unnat Fredrik lite roligt på jobbet, han som har ett så allvarligt jobb ;)
Roligt på jobbet är helt okey,men inte om det leder till att man skickar iväg rappakalja till annan myndighet..Det är över gränsen
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Fast denna rappakalja kanske gör den mottagande personens dag? "Haha, nu har galningarna bytt knappar på datorn igen!" "Undra hur pappret ser ut idag?"
Jag hade nog tyckt så i alla fall. Garvat åt hans data-inkompetens. Och jag tror ju knappast att det är något som händer varje vecka.

Men det är väl jag det, jag tycker om att ha roligt. Tycker det är fantastiskt roligt när chefen skriver skyltar på jobbet (butik) och han stavar som en sexåring, även om jag får göra om skyltarna. Jag tycker att jag gott kan få ha lite roligt på jobbet ibland, och då tänker jag inte missunna andra människor det.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Roligt på jobbet är helt okey,men inte om det leder till att man skickar iväg rappakalja till annan myndighet..Det är över gränsen

Fast jag skulle nästan kunna sätta en liten peng på att det inte var allvar. Du arbetar väl själv inom en ganska byråkratisk verksamhet(?), lite skämt kollegor emellan skadar ju sällan. Sen är det kanske lite konstigt att det hamnar i tv, men det vet vi ju det också, de klipper gärna ihop det så att det blir lite smaskigt.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Citat:
Ursprungligen postat av Migo Visa inlägg
Jag är ganska oroad över att man gör TV-underhållning av myndighetsutövning...
Det är jag också...:crazy:

En liten fråga bara...
Är ni lika upprörda över den tv-underhållnings som skapas genom att följa tex polisens arbete? Då detta också är myndighetsutövning...

/Camilla
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Jag brukar av princip inte titta på de där TV-serierna.
Men, jo, jag är inte särskilt förtjust i att man gör underhållningsprogram i den stilen. Jag arbetar själv inom en brottsbekämpande myndighet, och skulle definitivt inte ställa upp i ett sådant program.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Jag brukar av princip inte titta på de där TV-serierna.
Men, jo, jag är inte särskilt förtjust i att man gör underhållningsprogram i den stilen. Jag arbetar själv inom en brottsbekämpande myndighet, och skulle definitivt inte ställa upp i ett sådant program.

Du kan inte se någon fördel av att det visas upp och informeras om det arbetet som görs, så att allmänheten får en inblick i det istället för att bara höra alla de dåliga ryktena som oftast sprids mycket fortare från mun till mun?
I alla fall de poliser som jag känner eller samarbetat med i tjänst är överlag positiva då de tycker att de oftare möts av en positiv stämning sedan allmänheten släpps in mer.

/Camilla
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Om det gjordes av public service i granskningssyfte, så ja. När det är privata produktionsbolag som är ute efter att göra underhållningsTV, så nej.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Du kan inte se någon fördel av att det visas upp och informeras om det arbetet som görs, så att allmänheten får en inblick i det istället för att bara höra alla de dåliga ryktena som oftast sprids mycket fortare från mun till mun?
I alla fall de poliser som jag känner eller samarbetat med i tjänst är överlag positiva då de tycker att de oftare möts av en positiv stämning sedan allmänheten släpps in mer./Camilla

Jag svarar precis som Migo gjorde.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Den har varit stängd när jag har tittat (sen den nämndes första gången här i tråden).
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Sidan finns kvar ;) Franskbulldog/engelskbulldogs valpar säljes heter den !
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Stängd som i "closed group" (man måste vara med i gruppen för att kunna se innehållet).

Men nu ser jag innehållet, tidigare har jag bara sett gruppbeskrivningen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nygammal användare som skriver här - enda stället jag vet jag får raka och kloka svar. Vill inte outa för mycket. Kort sammanfattning...
Svar
16
· Visningar
1 811
Senast: huahua
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 945
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
25 361
Senast: Chilodeur
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 833
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vilka banor finns?
  • Prova på trav
  • Att köra travhäst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp