Bukefalos 28 år!

Dömd för våldtäkt – tillbaka i ridsporten

2008 dömdes en svensk hopptränare till fängelse för att ha våldtagit en 13-årig elev och utnyttjat två andra flickor.
Nu är samma person tillbaka i ridsporten – i Danmark.
– Vi tar skarpt avstånd från detta, säger Jens-Erik Majland, generalsekreterare för det danska Ridsportförbundet, till Dagbladet Struer. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article20935438.ab
 
Jag är absolut för att har man avtjänat sitt straff så är man fri.

MEN i det här fallet verkar personen ifråga inte ha någon insikt i vilket brott han begått eller ångra sig eftersom han drar sig till liknande situationer/miljöer där brotten begicks. Pedofili är inte ett brott som alla andra (att vara pedofil är inte olagligt men att leva ut sin böjelse är det) och därför kan inte en sådan person anses som lämplig att vara i närheten av barn i en yrkes/tränarroll.

Trevligt iaf att danska förbundet verkat reagera rejält på det hela.
 
Jag har läst domen och vissa delar av den fick mig att vilja spy. Jag är rätt härdad och det ska mycket till innan jag går igång.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter 2008 dömdes en 35-årig man till 3,5 års fängelse för att ha våldtagit en 13-årig ridskoleelev och utnyttjat andra flickor. Nu kan...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En 35-årig hopptränare, som för tre år sedan dömdes till 3,5 års fängelse för våldtäkt på en 13-årig ridskoleelev och för att...
16 17 18
Svar
349
· Visningar
37 138
Senast: Boj
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den 32-årige ridinstruktör som åtalats för våldtäkt på en 12-, en 13- och en 14-årig flicka dömdes i dag av Stockholms...
2 3
Svar
43
· Visningar
15 615
Senast: 54dgrnu
·
  • Artikel
Hästnyheter (GP) En 32-årig ridlärare tittade på barnfilm med sin 13-åriga elev och bjöd henne på öl. Därefter utnyttjade han henne sexuellt. På...
Svar
0
· Visningar
843
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp